Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kinderachtige aseksuelen?

Gestart door Sammy, maart 13, 2006, 11:47:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ereinion

 :knuffel:
Zolang je jezelf maar geen pijn doet...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Littleone

valt -letterlijk- over Pinky en Ereinion heen maar dank voor de knuffels  :D :knuffel:
Met de pijn valt het doorgaans wel mee...het is vooral een stom gezicht :-[

Ereinion

Ik ben eens op een vol terras, vol stoere mensen, onderuit gegleden op mijn kont. Overkomt iedereen wel eens.  ;D
Mijn advies: of kreunend blijven liggen zodat iedereen denkt dat het heel ernstig is en medelijden krijgt, of zelf net zo hard meelachen als de rest.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ann

Ik lach altijd als ik iets stom doe ;D kan ik niks aan doen, het komt gewoon spontaan. Maarja tis altijd beter met jezelf te lachen dan je kwaad te maken ofzo.
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

petra1963

Om jezelf lachen werkt bij mijzelf ook beter. Ik houd beter mijn goede humeur, en kan het gebeurde beter relativeren.
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Sam

1) speels
HEEl ERG. Meer dan de gemiddelde 19jarige lijkt me.
2) beetje kind zijn
Ik weet niet. Volwassen zijn is volgens mij vooral zelf verantwoordelijk zijn, en dat ben ik graag. Ik laat niemand voor me zorgen. Ik ben wel dol op fantaseren en verhalen verzinnen, dat zou je kinderlijk kunnen noemen. Ik ben ook niet van plan daar ooit mee op te houden. 
3) verlangen naar kindertijd
Nee, die was niet zo geweldig. Dat hoor ik trouwens erg veel in de reacties hier. patroon?
4) intelligent
Ja.

Toen ik dit topic eerst las dacht ik 'wat een onzin, dat heeft toch niets met seksualiteit te maken?'. Maar nu geven toch wel erg veel mensen dezelfde antwoorden. Of is dat algemeen menselijk? Wil niet iedereen stiekem graag spelen en kind zijn? En zijn mensen die houden van lezen en discussieren niet altijd enigzins intelligent? Of het nou iets met aseksualiteit te maken heeft....

Ereinion

Ik weiger te geloven dat intelligent zijn met aseksualiteit te maken heeft, maar ook hier hebben we al vaker discussies over gehad. Ik las laatst trouwens een onderzoek waarin naar voren kwam dat aseksuelen juist minder intelligent zouden zijn en van een mindere sociale klasse. (doe dit even uit mijn hoofd, maar iets dergelijks was het wel). Ook dat geloof ik niet, we zijn net als elke andere groep een gemiddelde afspiegeling van de samenleving.

Interessante vraag, Sam. Misschien wil iedereen dat inderdaad wel. Ik denk niet dat het heel erg met aseksualiteit te maken heeft. Doordat ik aseksueel ben heb ik op een andere manier naar de wereld moeten kijken, ik heb veel meer moeten nadenken over mijzelf (bewust of onbewust) en daardoor heb ik mijn eigen visie ontwikkeld. Niet echt kinderlijk, op zich. Maar misschien heb ik daardoor wel sommige dingen van kinderen leren waarderen, terwijl andere mensen er niet eens over nadenken en met de stroom meegaan tijdens het volwassen worden. (ik vind het trouwens een beetje arrogant klinken wat ik zojuist heb opgeschreven, maar zo bedoel ik het niet)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

petra1963

Sam schreef < Of is dat algemeen menselijk? Wil niet iedereen stiekem graag spelen en kind zijn? En zijn mensen die houden van lezen en discussieren niet altijd enigzins intelligent? Of het nou iets met aseksualiteit te maken heeft....>

Ik denk dat het algemeen menselijk is. En inderdaad: lezen en discussiëren, daar heb je ( over het algemeen) een zekere intelligentie voor nodig om dat te willen doen. Maar dat heeft niets met asexueel zijn te maken..

En @ Ereinion: misschien is het wel zo dat als je zo met jezelf geconfronteerd wordt,  en zo over jezelf moet nadenken, over relaties, en over de normen van de je omringende samenleving, dat je je dan innerlijk verder ontwikkelt. Verder dan wanneer je nergens over nadenkt, en gewoon doet wat iedereen doet.. En bij jou werkte het misschien zo uit dat je het kind in jezelf ging waarderen.
Ik werd me door alles wat er aan mij anders is, en was, ook bewust van andere 'vreemde' aspecten in mezelf.. en vond daarmee mezelf meer terug, denk ik, dan wanneer alles in mijn leven 'normaal' was geweest en vanzelfsprekend was gegaan.. Maar ik ben er niet asexueel door geworden. Ik ben me eerder meer bewust geworden van wat ik voelde, en hoe ik dingen beleefde. En trok daaruit uiteindelijk mijn eigen conclusies..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ik denk dat kinderlijkheid en aseksualiteit aan elkaar worden gekoppeld omdat aan de andere kant seks en volwassenheid onlosmakelijk aan elkaar worden verbonden. Seks is iets wat alleen voor volwassenen is. Kinderen en seks levert altijd een grote schok op bij mensen. Er wordt toch ook vaak van mensen die ontmaagd worden gezegd dat ze vanaf dat moment "volwassen" zijn. Als je dat allemaal omkeert kan de conclusie niet anders zijn dat mensen die geen seks willen, gewoon te kinderlijk zijn.  ::)

Ik geloof niet dat er een vast verband is tussen aseksualiteit en kinderlijkheid. Kinderlijkheid is een karaktereigenschap die vast bij een percentage aseksuelen voorkomt, maar ik denk dat er ook voldoende seksuele mensen zijn die kinderlijk zijn.

Ik ben zelf op bepaalde punten ook nog steeds kinderlijk en ik zie mezelf niet als volledig volwassen, maar dat komt omdat ik mijn vorm van kinderlijkheid voor een groot deel als iets positiefs zie. Als je pas volwassen bent als je die eigenschappen bent ontgroeid hoef ik niet zo nodig echt volwassen te zijn.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Sam

mee eens.
Ik kan me wel voorstellen dat iemand die aseksueel is teleurgesteld is in de 'grote mensen wereld' waarin seks voordurend centraal wordt gesteld als weg naar geluk, als handelsproduct, als onderwerp van vermaak etc. Het kan dan prettig te zijn terug te denken aan de kinder wereld waar je nog weinig met seks geconfronteerd werd.
Dat maakt aseksuelen niet meer kinderlijk dan de rest, maar het kan wel verklaren waarom sommige aseksuelen zich met kinderen identificeren.

Brummetje

Citaat van: Sammy op maart 13, 2006, 11:47:02 AM
1) speels
2) beetje kind zijn
3) verlangen naar kindertijd
4) intelligent

1) Nee echt speels ben ik niet geweest volgens mij. Zat liever op mijn kamertje te lezen. Had ook niet echt vriendinnen, als ze kwamen was het alleen maar zustertje, dat was het enige wat ik leuk vond/wilde spelen. Bij een ander spelen? Nee ze kwamen maar naar mij als ze wilden spelen!
2) Ik ben - en voel me zeker - jonger dan 23 jaar. Ik ben geestelijk blijven steken op 16 a 17 jaar. In sommige dingen zelfs jonger. (Zou graag schommelen en nog weleens met poppen spelen.)
3) Ja wel een beetje. Niet heel hevig ofzo. Soms zou ik willen dat ik nog thuis woonde, op school zat en geen zorgen had.
4) Als er bij IQ testen geen rekenvragen zouden zitten, zou mijn IQ veel hoger zijn. Maar met mijn dyscalculie is het zeer lastig om dan hoog te scoren.

Sam

Iedereen wil toch nog wel eens schommelen? Ik wel hoor! Dat is gewoon ontzettend leuk. En op een trampoline of luchtspringkussen! Mensen die vergeten dat dat leuk is worden niet volwassen, die worden gewoon saai.