Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kinderachtige aseksuelen?

Gestart door Sammy, maart 13, 2006, 11:47:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

myra

#45
Citaat van: Willem op november 30, 2006, 09:46:52 AM
Waren het idioten ??  ;D  Stom dat wij dat woord zo 'vulgair' gebruiken... het is een technische term op de IQ schaal... tweede trap: debielen.
Debielen kunnen inderdaad héél erg sexueel actief zijn.
Maar, idioten hebben dacht ik, nooit de mentale leeftijd van 2 jaar of zo overschreden. Debielen kunnen ook niet spreken, ze behelpen zich nog steeds met "baby-geluiden". (ook al is het met zware stem... )

wil je mss de term 'mensen met een verstandelijke/mentale handicap' gebruiken ipv 'debielen' en 'idioten'? Ik vind die termen vrij onrespectvol. Wat jij debielen noemt zijn wsl mensen met een matige tot ernstige mentale handicap, en wat je idioten noemt zijn vermoedelijk mensen met een diep mentale handicap. (Net als Sismo werk ik met deze mensen)

het is idd zo dat hoe dieper de handicap, hoe minder interesses in seksualiteit met een partner. Mensen met een laag mentaal niveau zijn eerder op zelfbevrediging dan op seks met partner gericht.

Sismo

Die termen zijn wel officieel, ze zijn alleen misbruikt als scheldwoorden...
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

myra

vroeger waren dat idd de officiele termen, maar jij spreekt toch ook niet in die termen over de mensen waarmee je werkt?

Sismo

Nee! Ik denk dat ik dan meteen eruit geschopt wordt! Is het niet door mijn baas, dan wel door de cliënten zelf!  :D
Ik vind die termen ook heel negatief klinken en gebruik ze ook nooit, maar om een bepaald IQ aan te geven worden ze toch nog wel gebruikt, geloof ik.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

elke

Al dat gezever over IQ's, zolang ne mens maar gelukkig is, niet?  :afro:

myra

#50
wij noemden hen vroeger bewoners, maar sinds kort moeten we hen ook verplicht 'clienten' noemen. Ik werk bij ouderworderden, dus die zullen me niet eruit schoppen, maar ik denk dat ze de term clienten zelf ook wel raar vinden, aangezien ze allemaal dialect spreken en clienten wel een heel deftig woord is.  :D  ;)

Sismo

Bij ons is het woord cliënt al helemaal ingeburgerd, maar in het begin vond ik het ook nogal kil klinken. Bewoners klinkt wat gemoedelijker.
CiteerAl dat gezever over IQ's, zolang ne mens maar gelukkig is, niet?
Helemaal waar!  :klap:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

elke

Goh, dat creëert toch een grote afstand tussen jullie en de bewoners (om hen cliënten te noemen), dat klinkt zo officieel.

Sismo

Dat valt op zich mee, soms is het ook wel goed om wat meer afstand te hebben (bij ons in ieder geval). De tendens is nu om steeds meer de familie bij de begeleiding te betrekken en de familie een grotere rol te laten hebben voor de cliënt (zijn sociale netwerk moet uit "eigen"mensen bestaan, niet meer uit begeleiders). Hum...zo klinkt het niet erg begrijpelijk...
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

myra

Citaat van: elke op november 30, 2006, 02:15:02 PM
Goh, dat creëert toch een grote afstand tussen jullie en de bewoners (om hen cliënten te noemen), dat klinkt zo officieel.

ja idd, dat gevoel hebben wij, als begeleiders ook. Maar onze directeur wil dat die term gebruiken. :-\

Sismo

Waarschijnlijk zie je hem of haar nooit op de werkvloer? Lekker bewoners blijven zeggen!  ;D
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

myra

Citaat van: Sismo op november 30, 2006, 02:21:13 PM
Waarschijnlijk zie je hem of haar nooit op de werkvloer? Lekker bewoners blijven zeggen!  ;D

dat zijn we van plan  :P :P

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

elke

DOEN! Alle revoluties zijn gestart met anarchie  ;)