Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kinderachtige aseksuelen?

Gestart door Sammy, maart 13, 2006, 11:47:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Dat weet ik eigenlijk niet eens zeker. Ik weet alleen wel dat het in de praktijk vaak opgelost wordt met schadeformuliertje invullen of telefoonnummer geven (waarvan je dan natuurlijk niet zeker weet dat het het echte nummer van die persoon is...) Misschien verschilt de wet wat dit betreft wel in België en Nederland.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Willem

Citaat van: Jovi_Hobbes op december 03, 2006, 02:43:16 PM
Ik vind het eigenlijk best nog een nette reactie van die jongen. Het komt zo vaak voor dat kleine aanrijdingen zonder tussenkomst van politie onderling worden opgelost. Als Ann de politie had gebeld had ze waarschijnlijk nog wel een uur kunnen wachten. Het ligt natuurlijk een beetje aan de situatie, maar soms gebeuren ongelukken nou eenmaal en het is gelukkig allemaal redelijk goed afgelopen.

Ik ken iemand die een strafblad heeft omdat hij echt zonder het zelf te merken in een parkeergarage een andere auto had geschampt. Er was bijna niets te zien aan die auto, maar een ooggetuige heeft ervoor gezorgd dat die man toch vervolgd is wegens doorrijden na een aanrijding. Da's toch ook niet helemaal eerlijk, dat strafblad raakt hij nooit meer kwijt.


Maar......... HELP !
Kennen jullie gewoon het verkeersreglement niet ?
Ongeval met ALLEEN materiele schade (Ook al gaat dat over 1 miljoen euro..) :  gewoon de verzekeringspapieren invullen, géén tussenkomst politie vereist, TENZIJ de weg versperd is.
Ongeval MET lichamelijke schade (hoe gering ook !!!) : 1/ verplichting bijstand te geven aan de gekwetste, en dit bestaat er in de ambulance hulpdiensten te bellen,  2/ de politie MOET verwittigd worden, 3/ de persoon de de schade veroorzaakte mag de plaats vaan het ongeval niet verlaten vooraleer de politie hiertoe toestemming geeft... Inbreuken op de 3 voorgaande dingen staan in de strafwet...
Punt aan de lijn.
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ann

Citaat van: Sismo op december 03, 2006, 02:47:06 PM
In Nederland is het toch ook niet zo dat er altijd politie bij geweest moet zijn?
ik woon wel in belgie  ;D
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Ann

Citaat van: Willem op december 03, 2006, 03:16:24 PM
Citaat van: Jovi_Hobbes op december 03, 2006, 02:43:16 PM
Ik vind het eigenlijk best nog een nette reactie van die jongen. Het komt zo vaak voor dat kleine aanrijdingen zonder tussenkomst van politie onderling worden opgelost. Als Ann de politie had gebeld had ze waarschijnlijk nog wel een uur kunnen wachten. Het ligt natuurlijk een beetje aan de situatie, maar soms gebeuren ongelukken nou eenmaal en het is gelukkig allemaal redelijk goed afgelopen.

Ik ken iemand die een strafblad heeft omdat hij echt zonder het zelf te merken in een parkeergarage een andere auto had geschampt. Er was bijna niets te zien aan die auto, maar een ooggetuige heeft ervoor gezorgd dat die man toch vervolgd is wegens doorrijden na een aanrijding. Da's toch ook niet helemaal eerlijk, dat strafblad raakt hij nooit meer kwijt.


Maar......... HELP !
Kennen jullie gewoon het verkeersreglement niet ?
Ongeval met ALLEEN materiele schade (Ook al gaat dat over 1 miljoen euro..) :  gewoon de verzekeringspapieren invullen, géén tussenkomst politie vereist, TENZIJ de weg versperd is.
Ongeval MET lichamelijke schade (hoe gering ook !!!) : 1/ verplichting bijstand te geven aan de gekwetste, en dit bestaat er in de ambulance hulpdiensten te bellen,  2/ de politie MOET verwittigd worden, 3/ de persoon de de schade veroorzaakte mag de plaats vaan het ongeval niet verlaten vooraleer de politie hiertoe toestemming geeft... Inbreuken op de 3 voorgaande dingen staan in de strafwet...
Punt aan de lijn.

diep ademhalen 1...2...3  ;D je moet je niet druk maken hoor:) ben al eerder aangereden en toen kwam de politie erbij, maakte weinig uit eig. Ik weet wat je bedoelt en je hebt een andere kijk op dat soort dingen gewoon, je handteert het verkeersreglement heel streng. Maar ok ik zal die jongen bellen dan he, er is schade aan mijn fiets enzo , en mijn ma en pa zeggen dat hij die moet betalen,wat logisch is.
Maar ik wil niet dat die jongen het gevang invliegt of super veel moet betalen voor zo iets kleins. Jij vindt het misschien niet klein, maar ik wel.
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Jovi_Hobbes

Als dat zo in de wet staat dan is dat zo, maar ik kreeg uit je reactie het gevoel dat we die jongen als zware crimineel moesten zien en dat lijkt me toch ook weer niet. Iedereen reageert in zo'n geval zoals hij of zij goed dunkt, theoretisch gezien heb je gelijk en zou Ann dus de politie bij die jongen langs moeten sturen, maar of dat nou echt rechtvaardig is...Zeker als hij gewoon mee wil werken is er toch geen probleem meer.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ann

Citaat van: Jovi_Hobbes op december 03, 2006, 03:25:16 PM
Als dat zo in de wet staat dan is dat zo, maar ik kreeg uit je reactie het gevoel dat we die jongen als zware crimineel moesten zien en dat lijkt me toch ook weer niet. Iedereen reageert in zo'n geval zoals hij of zij goed dunkt, theoretisch gezien heb je gelijk en zou Ann dus de politie bij die jongen langs moeten sturen, maar of dat nou echt rechtvaardig is...Zeker als hij gewoon mee wil werken is er toch geen probleem meer.

mja dat vind ik dus ook. Bij mij hoeft niet alles te gaan zoals het boekje
al heb ik wel een hekel aan auto's  >:(
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Ereinion

Ann, ik vind jouw reactie hartstikke goed. Waarom zou je er zo'n groot probleem van maken? Ik zou er ook niet aan gedacht hebben, ik ben ook meer van de 'het valt wel mee, het komt wel goed'.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Willem

Als Ann later blijvende schade aan haar kniegewricht overhoudt, wat DAN ???
Die fiets, dat is materieel. Denk aan de gezondheid, verdorie....
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

volgens mij is het Ann's keuze hoe ze dit oplost... ::)

Willem

Oh, dat klopt WEL.
Maar het is je reinste domheid... stel: er komen na een poos medische kosten. (Ik weet verdomme goed genoeg hoe een knieletsel uitpakt na jaaaaren!!!, eigen ervaring!) Dan kan de verzekering van die jongen die normaal gezien voor ALLES tussenkomt, haar tussenkomst kunnen WEIGEREN omdat er géén PV is.
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ann

mijn knie is al genezen hoor  :)
maar als het geval is dat het na jaren iets wodt... ja dan zit ik met een probleem

dus wat is het eerste wat ik nu moet doen dan?
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein

Willem

Doodeenvoudig contact opnemen met die jongen voor de verzekeringspapieren en vooralsnog ongevalsaangifte doen... 
Te laat kan geen kwaad, als iedereen van goede wil is... 
Ik heb de ervaring dat die goede wil vaak reeds verdwenen is na 1 dag, echter....
Ik spreek uit ervaring !
Ravotten-Stilte-Denken-Doen
Mogelijk opnieuw zoekend naar een héél sportieve partner

Ereinion

Citaat van: Ann op december 03, 2006, 05:03:48 PM
mijn knie is al genezen hoor  :)
maar als het geval is dat het na jaren iets wodt... ja dan zit ik met een probleem

Maar hoe weet je dan dat dat door het ongeluk komt?

@Myra, ik vind het ook Ann's keuze hoe ze dit oplost.

Ik vind het trouwens geen domheid, Willem. Hoe jij het stelt klopt het wel, maar ik hoop toch dat niet iedereen zo gaat doen. Ik ben erg voor het samen oplossen van problemen, en als dat niet gaat kun je er altijd nog een instantie bijroepen. Dat houdt de wereld een stuk prettiger dan wanneer iedereen maar meteen zijn recht gaat opeisen en iedereen meteen van het ergste uitgaat.

Gelukkig maar Ann, dat je geen last meer hebt van je knie!  :knuffel: Wat een simpele mededeling al niet te weeg kan brengen, hè?  :)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ann

hehe idd  :)
maarja, tzijn toch mijn pa en ma die het oplossen hoor, zei nemen de beslissing wat er gaat gebeuren evrder.
Our task must be to free ourselves from this prison by widening our circle of compassion to embrace all living creatures and the whole of nature in its beauty.
- Einstein