Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kinderachtige aseksuelen?

Gestart door Sammy, maart 13, 2006, 11:47:02 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Koffie

Ik moet best lachen om dat stukje wat geschreven is over aseksuelen. Zou ze er wel eens een gekend hebben?
Maar het is ook eigenlijk bet shockerend eigenlijk. Wat zijn haar eigen bronnen, waaruit zij dit concludeert?

Nou ja, ach. Het zal wel. Ik ga wel even met Peter Pan een rondje vliegen. ;)
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

BjornAgain

Oh wat een generalisaties weer :)
Inderdaad waar zou ze dit op gebaseerd hebben?

Maar goed dat ik 15 jaar geleden dit niet gelezen had, om me aan te spiegelen als mogelijke aseksueel. Dan had ik niet bedacht, van "ja, dat ben ik!"

Maar ja, toen was ik ook helemaal niet bezig met seksualiteit, ik had het te druk met het bevechten van mijn aartsvijand: Kapitein Haak. :P

PallaS.

@BjornAgain: yup, same here! Of in mijn geval wellicht Ursula, want ik was als ukkepuk gek op Disney's De Kleine Zeemeermin.

Een random aanvulling die verder weinig met het bovenstaande onderwerp te maken heeft: het is toevallig dat Geraldine inhaakt op het verhaal van Peter Pan, want, voor degenen die dit nog niet wisten, Peter Pan heeft een queer geschiedenis - en dan hebben we het niet eens gehad over de Disney-film, met een queer-coded Kapitein Haak. De geschiedenis van zogenoemde 'queer-coded villains' is sowieso heel interessant, en is nog steeds heel relevant tot op de dag van vandaag - en zeker trouwens ook voor ons als aces, aros, aro-aces, aspecs en arospecs, omdat het maar weer laat zien waarom we goede representatie in media hard nodig hebben.

En dat was uw dagelijkse dosis van random feiten. Tot de volgende keer XD

Kim10

Wie is Lydia vd Weide. Over die generalisaties kun je je kwaad maken of niet, vandaag kies ik er voor om mijn schouders er over op te halen. Vraag me wel af waar mevrouw haar info vandaan heeft.

AceVentura

Lydia vd Weide is freelance journalist, dus ik gok dat ze haar informatie uit interviews gehaald heeft.

Je boos maken is inderdaad niet nuttig, het artikel is oud, bejaard, begraven en zojuist als fossiel weer opgraven :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Koffie

Ja dat artikel kan het museum in. :D
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Edewecht

Citaat van: AceVentura op september 10, 2021, 07:24:26 PM
Je boos maken is inderdaad niet nuttig, het artikel is oud, bejaard, begraven en zojuist als fossiel weer opgraven :)
:klap: Goed gezegd, Ace.

Ik zie uit naar de tijd dat artikelen als deze bewaard worden om hun cultuur-historische waarde ("tjee, zo dachten de mensen in die tijd, onvoorstelbaar") en we er met zn allen hartelijk om kunnen lachen.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Koffie

Ik heb gister in mijn pc een map aangemaakt met de naam: museum. En daar staat hij in!
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Kim10


kwarktaart

1) Ja. Ik heb groep 3 destijds gedoubleerd, omdat ik nog te speels was. Speelde liever met kinderen die 1 of 2 jaar jonger waren. In groep 8 maakte de leerkracht zich zorgen voor de middelbare school. Niet om mijn cijfers, maar omdat ik nog zo kinderlijk was. Ik had nog helemaal geen interesse in het nieuws en dat werd wel verwacht. Keek alleen maar naar kinderfilms- en series. Heb nog tot in de eindexamenklas actief met speelgoed gespeeld. Op diezelfde leeftijd begon ik te vervreemden van vriendinnen. Als we naar het zwembad gingen wilde ik nog spelen en zij vooral jongens kijken.

2) Ja. Ik lach nog steeds om vieze moppen (zowel poep/plas als seks). Kijk op Youtube nog regelmatig naar oude jeugdseries en Disney klassiekers. Vind ze nog net zo leuk als toen.

3) Ja, al sinds ik van de basisschool af ben (1998). Vooral op het gebied van sociaal contact. Vriendschappen gingen me makkelijk af. Daarna werd aansluiting vinden moeilijk. Met veel mensen heb ik weinig raakvlakken. Ook mis ik het buitenspelen. Maar nu heb ik meer vrijheid dan toen. Niet meer leerplichtig zijn en geen huiswerk.  :cheerleader:

4) Mijn intelligentie is gemiddeld, maar door ASS kan ik niet op mijn denkniveau werken.

Bzztoh

Mijn vrouw:
1, 2, 3 echt niet
4 ja, hoogbegaafd

HuntressOfArtemis

1) Af en toe, als ik mijn verstand even kan afzetten
2) Op vlak van fantasie wel, maar anders niet. Ik was eerder een volwassen kind dus is er niet veel veranderd
3) Naar mijn kindertijd niet echt, naar het kind-zijn wel. Ik ben vooral bang om volwassen te worden.
4) Best wel. (Ik doe het goed op school terwijl ik me door mijn ASS bijna nooit kan oncentreren)
Doe alsof je in een verhaal zit, want binnen een eeuw, ben je een verhaal, dus maak er een mooi van!

Sarah93-

1-2-3: Ja, daar herken ik me zeker in! :D Het is een van de vele redenen waarom ik me aan het omscholen ben naar leerkracht lager onderwijs en waarom ik zoveel plezier heb in het spelen met mijn kleine nichtjes. Ik denk soms dat ik zelf wel (pleeg)kinderen zou willen om ze de kindertijd te geven die ik zelf mis. Maar anderzijds is 'ouder zijn' natuurlijk wel een heel volwassen taak...
4: Goh, wat is intelligentie? Soms heb ik het gevoel dat ik het leven veel beter begrijp dan de gemiddelde mens, maar op andere vlakken voel ik me ook weer dom en wereldvreemd. Ik heb nooit buitengewoon gepresteerd op school, maar ik stak ook niet zoveel tijd in studeren ...

Aapje

Ik kan best wel behoorlijk kinds zijn. Haha ik ben dol op m'n knuffeldieren (hebben allemaal een naam), ik kan serieus speels zijn  en ik voel mezelf absoluut geen volwassenen persoon (ik ga ook niet zeggen echt een kind want ik kan natuurlijk wel op een volwassen manier redeneren. Om die reden gebruik ik liever het woord kinds dan kinderachtig want kinderachtig komt een beetje over als absoluut geen mogelijkheid hebben tot volwassen te redeneren snap je?)

Om die reden vind ik het ook absoluut niet fijn m'n leeftijd te zeggen (als iemand er echt naar vraagt zeg ik het wel maar ik begin er niet spontaan over). Want mensen worden zooooo hard afgerekend op een leeftijd en er wordt zoooo vanuit gegaan dat je op die leeftijd it of dat hoort te doen of zijn en ik doe daar mooi niet aan mee. Ik voel me ook veel jonger en zie er veel jonger uit dan de leeftijd dat op m'n paspoort staat.

En intelligent ? Haha, is zo gek om over jezelf te zeggen,niet ? Laten we zeggen : gemiddeld zeker? Niet dom,maar ja,ook geen professor haha. Gewoon zoals de meesten.

JustMe01

Alles op een rijtje..

1) Speels
Ik ben een introvert persoon en zal niet snel uitbundig of speels zijn, maar in het juiste gezelschap en op het juiste moment kan ik me wel laten meeslepen.

2) Beetje kind zijn
Ik werk in een speelgoedwinkel, dus ik moet wel een beetje kind zijn  ;) 

3) Verlangen naar kindertijd
Ik verlang vaak naar de tijd dat alles eenvoudiger was, zonder zorgen over politiek, klimaat en rekeningen, maar met het plezier om kleine dingen, respect en dromen en televisie kijken op een dekentje met knuffelkonijn in de ene hand en een sapje in de andere.

4) Intelligent
Ik heb misschien geen hoge studies gedaan maar heb een diploma waar ik trots op ben. Ook vind ik zelf dat ik over een degelijk algemene kennis beschik. Ik heb veel wijsheid van mijn (groot)ouders meegekregen over hoe ik een goed mens kan zijn, en dat overtreft elk diploma.
~ Every villain is a hero in his own mind ~