Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Biologisch en psychisch

Gestart door Jovi_Hobbes, februari 08, 2007, 07:16:04 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Jovi ik vind het echt mooi wat je geschreven hebt. Door jouw tekstje zie ik jouw aseksualiteit als een soort overtuiging zoals er ook vegetariërs bestaan. Het hoort gewoon bij die mensen en je moet die geen vlees laten eten omdat het zogezegd gezond is want dan liggen hun normen en waarden en hun karaktertrekken enzo ook helemaal overhoop.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

In het kader van de admins maken het forum schoon: dit topic is opgeschoond.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ereinion

In dit onderwerp ontstonden meerdere interessante discussies. Ik heb het gedeelte afgesplitst over Sterke persoonlijkheden. Dat is hier te vinden: http://asexuality.org/du/index.php?topic=2300.0
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ciara

@ zonnekind: je schreef een vergelijking met lichamelijk honger hebben. Als ik lichamelijk honger heb kan ik alsnog geen zin hebben om te eten. Uiteindelijk doe ik het wel, omdat de buikpijn te erg wordt, ik duizelig wordt en meer van dat soort ongein. Eten is voor mij meestal een noodzakelijk iets, er zijn wel dingen die ik lekker vind, maar ik heb een hekel aan koken, en meestal eet ik dus omdat ik anders van mn stokje zou gaan. Ik ken vrij veel mensen die echt genieten van eten, en alles er om heen. Ik heb dat dus niet

Dat is het ook wel een beetje met seks. Het interesseert me gewoon niet. Ik kan lichamelijk opgewonden raken, ik was vroeger nieuwsgierig genoeg om het een en ander bij mezelf uit te proberen, maar om nou te zeggen dat ik het leuk vind.. nee. Soms is het handig, als ik moet slapen maar nog klaar wakker ben wil het soms wel eens helpen. Zoenen alleen al vind ik niks. Ik heb een tijd gehad waarbij ik zelfs met verjaardagen niet zoende. Tegenwoordig ben ik wel zo ver dat ik sommige familieleden zoen, maar over het algemeen doe ik het nog steeds niet. Las ik het idee heb dat iemand me echt wil zoenen, dan voel ik me ongemakkelijk, denk ik, dat wil ik niet, maar dat zeggen is een afwijzing, dat doet pijn, en het laatste wat ik wil is iemand pijn doen.

Dus dan zou je moeten veranderen, zoals Jovi zei. Ook ik heb het gevoel dat ik dan alles zou moeten veranderen, en dat wil ik niet. Als tiener heb ik geprobeerd anders te zijn dan ik was en werd er diep ongelukkig door. Soms zou ik wel willen dat het anders was, dat ik "normaal" was, maar ik denk dat iedereen wel eens zulke momenten heeft.

Misschien is het zo dat met hormonen wij als aseksuelen allemaal weer "normaal" zouden worden, aka, seksueel. Maar of we dat willen is de vraag. Je hoort wel van die opmerkingen dat we dan zouden moeten willen, maar dan denk ik weer, waarom? Genoeg wel seksuelen op de wereld toch? OOk heb ik iets tegen hormonen. Sommige mensen zweren erbij, maar ik heb twijfels. Wetenschappers vinden een chemische formule uit ons lichaam en verklaren dat ze dit en dat kunnen genezen. maar als er iets is dat ik weet, is dat de chemische reacties in het lichaam complex zijn. Ja, die hormonen zouden ons misschien seksueel maken, maar wat nog meer, welke andere chemische reacties zouden er door beïnvloed worden? Daar hoor je eigenlijk nooit iets over. Ook over in hoeverre biologie en psychologie op elkaar in spelen is weinig bekend. Zijn we aseksueel omdat de biologie anders is, vanwege de psychologie, of allebei? Persoonlijk denk ik beiden, maar wie weet? Ik ben geen wetenschapper en heb geen feiten om mijn theorie mee te ondersteunen :p


Jovi_Hobbes

Je kunt alleen maar omschrijven hoe het voor jou voelt en dat is waarschijnlijk ook voor iedere aseksueel weer net iets anders. Iedereen zou de vrije keuze moeten hebben om er wel of niet iets aan te proberen te doen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Citaat van: Ciara op september 08, 2010, 02:10:28 PMMisschien is het zo dat met hormonen wij als aseksuelen allemaal weer "normaal" zouden worden, aka, seksueel. Maar of we dat willen is de vraag. Je hoort wel van die opmerkingen dat we dan zouden moeten willen, maar dan denk ik weer, waarom? Genoeg wel seksuelen op de wereld toch?

Eens. Overigens is bij veel mensen die zich als aseksueel definieren al gebleken dat er niets mis was het de hormoonhuishouding.

CiteerOok heb ik iets tegen hormonen. Sommige mensen zweren erbij, maar ik heb twijfels.

Sorry hoor, maar je klinkt hier een beetje als zo'n debiel die tegen DNA in zijn/haar eten is. :schater: Ken je de definitie van hormoon? Zonder hormonen kun je niet leven. En ja, het zou veel meer aanpassen dan enkel hetgeen je beoogt aan te passen. (Ik geloof zelf niet dat je seksualiteit door hormonen wordt bepaald, mdtz)

CiteerOok over in hoeverre biologie en psychologie op elkaar in spelen is weinig bekend. Zijn we aseksueel omdat de biologie anders is, vanwege de psychologie, of allebei? Persoonlijk denk ik beiden, maar wie weet? Ik ben geen wetenschapper en heb geen feiten om mijn theorie mee te ondersteunen :p

Psychologie is niet meer dan een product van je biologie. Net als seksualiteit. Een relatie tussen de beide ligt w.m.b. niet voor de hand.

Mannetje

Citaat van: Ciara op september 08, 2010, 02:10:28 PM
@ zonnekind: je schreef een vergelijking met lichamelijk honger hebben. Als ik lichamelijk honger heb kan ik alsnog geen zin hebben om te eten. Uiteindelijk doe ik het wel, omdat de buikpijn te erg wordt, ik duizelig wordt en meer van dat soort ongein. Eten is voor mij meestal een noodzakelijk iets, er zijn wel dingen die ik lekker vind, maar ik heb een hekel aan koken, en meestal eet ik dus omdat ik anders van mn stokje zou gaan. Ik ken vrij veel mensen die echt genieten van eten, en alles er om heen. Ik heb dat dus niet
Heb jij altijd deze eetgewoonte gehad?

petra1963

Ik ben echt een bourgondisch type ! Ik houd erg van lekker eten.. maar koken dat doe ik nauwelijks. Ik ga het liefst in een eetcafe eten.. Vanavond heb ik iets bij de frituur gehaald..
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ciara

@ mannetje: Voor zover ik me kan herinneren wel ja. Overigens eet ik meestal als ik honger begin te krijgen, niet pas als ik echt al duizelig wordt enzo. Soms moet ik iets langer wachten omdat ik met werk ben dat af moet, maar verder. Ik eet zowieso 5 keer per dag als ik ochtenddienst heb, dus genoeg eten :p houd er alleen niet zo van, thats all

@ Drisos: Nee zo erg ben ik nu ook weer niet :p Ik weet dat we niet zonder kunnen, maar er is een verschil tussen gewoon eten en echt hormonen slikken vind ik zelf. En hé, dat is mijn menig, ik doe het liever niet, een ander wel. Dus?

Het tweede punt.. zo zeker weet ik dat niet, ergens zie ik de psyche ook als een deel van de ziel (of hoe je het wilt noemen) en dat gaat voor mij verder dan alleen biologie. Echt gelovig ben ik niet, maar ik hoop toch echt wel dat er meer is dan  "dit" zeg maar, en wil ik dat hopen dan kunnen we gewoon niet alleen biologisch zijn :p

Mannetje

Nou Ciara, dan is het goed. Maakte me al een beetje zorgen. Ik was al bang dat je een soort van Anorexia zou hebben. Dit kan namelijk een oorzaak van aseksualiteit zijn.

Ciara

Nee heb geen anorexia (gelukkig). Dat het een oorzaak van kan zijn had ik nog niet eerder gehoord..

Zonnekind

Ik kan perfect begrijpen dat je tegen het innemen van hormonen bent, ik ben dat namelijk ook :D Er heeft ooit een dokter tegen mijn moeder gezegd dat "de pil" het slechtste is wat ze kunnen geven maar elke dokter moet dat blijven voorschrijven. Er zijn vrij veel jonge vrouwen die hersenbloedingen hebben, dat is allemaal door de pil. Borstkanker en baarmoederhalskanker en kistjes op de eierstokken komt allemaal voor een groot deel door de pil. Mijn tante heeft zelfs een gezwel gehad aan haar lever enkel en alleen door de pil. Ik heb zelf ooit een spiraaltje gekregen met een minimum aan hormonen en ik reageerde hier al ontzettend fel op. Ik kon geen enkele aanraking meer verdragen, zelfs een laken op mijn lichaam was om zot van te worden.
Nee, van mij mogen hormonen ook weg. Natuurlijk heb ik het niet over de hormonen die we zelf aanmaken in ons lichaam, ik weet ook dat we die nodig hebben.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Bonnie

Ik wist niet dat de pil zo slecht voor je was. Ik slik hem zelf ook, maar ik voel me door die hormonen nou niet seksueler dan zonder de pil.
schenk nooit je hart volledig weg, want al het mooie is slechts een korte heerlijke droom

Mannetje

Zonder de pil zouden er heel wat tienermoedertjes rondlopen op deze aardbol!

Waarom zou een aseksueel een pil slikken?

Bonnie

Ik slik hem omdat ik nogal onregelmatig ongesteld was.
schenk nooit je hart volledig weg, want al het mooie is slechts een korte heerlijke droom