Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

werkgroep aseksuele vrouwen.

Gestart door Ereinion, maart 15, 2006, 06:11:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Ik kwam erachter dat er in 2002 in Leuven een werkgroep aseksuele vrouwen is opgericht.

Aseksuele vrouwen verenigen zich

LEUVEN (belga) -- In Leuven is een ,,werkgroep aseksuele vrouwen'' opgericht. De groep wil de vooroordelen bestrijden tegenover vrouwen die geen verlangen voelen om een seksuele relatie op te bouwen. Voorts wil de groep, onderdeel van Trefpunt Zelfhulp, de weerbaarheid van aseksuele vrouwen vergroten ,,door een veilige ontmoetingsruimte te organiseren waarin de betrokkenen ervaringen kunnen uitwisselen''.


Iemand die hier meer van weet?
Ook is er in De Morgen op 13-3-2002 een artikel gepubliceerd met als titel:  'Aseksualiteit kan een geaardheid zijn' Jammer genoeg kon ik het artikel niet opvragen, omdat je abonnee moet zijn van deze krant. Misschien dat een van onze Vlaamse leden dit wel kan?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Hè, jammer dat je niet bij het artikel kon komen, maar wel goed gevonden!  :klap:
Ik vraag me af waarom de groep zich specifiek op vrouwen richt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

wow! En dan nog in een stad die maar 7 km bij me vandaan ligt. Hebben ze een contactadres, Ereinion?

ChibiFirli

Kheb ff gezocht en niet direct meer info gevonden :\.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

myra

waarschijnlijk bestaan ze dan niet meer...

Ereinion

Ze hebben in 2002 media-aandacht gehad, maar meer weet ik er niet van. Misschien dat die krant er meer van weet?

Ook de Standaard heeft er blijkbaar aandacht aan besteed:
Aseksuele vrouwen verenigen zich

LEUVEN (belga) -- In Leuven is een ,,werkgroep aseksuele vrouwen'' opgericht. De groep wil de vooroordelen bestrijden tegenover vrouwen die geen verlangen voelen om een seksuele relatie op te bouwen. Voorts wil de groep, onderdeel van Trefpunt Zelfhulp, de weerbaarheid van aseksuele vrouwen vergroten ,,door een veilige ontmoetingsruimte te organiseren waarin de betrokkenen ervaringen kunnen uitwisselen''.

Als ze nog bestaan is het interessant om met ze in contact te komen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ereinion

Op de website van trefpunt zelfhulp kan ik ze ook niet vinden. Maar dit is misschien wel een goede plaats om ons forum ook op te noemen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.