Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Voel je je als aseksueel minder man of vrouw?

Gestart door Zonnekind, februari 19, 2008, 02:46:43 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien


Jovi_Hobbes

Citaat van: Zonnekind op februari 24, 2008, 04:55:29 PM
Ik vind het juist heerlijk als ze de deur openhouden, mijn stoel aanschuiven,... Ik ben dan ook het tegenovergestelde van feministische vrouwen. Ik heb helemaal niets tegen hen, dankzij hun acties heeft de vrouw veel rechten gekregen, dat besef ik wel. Maar ik voel me zo helemaal niet.

Ik kan je wel volgen Zonnekind, ik ben ook helemaal niet feministisch. Ik vind eigenlijk zelfs dat er soms te veel aandacht wordt besteed aan de nieuwe "gender" hype. Als we als vrouwen dan zo gelijk zijn, waarom vragen we er dan toch steeds om om apart (met voorrang) behandeld te worden. Ik geloof best dat er ook hier in Nederland nog werkkringen zijn waar het moeilijk is om als vrouw carrière te kunnen maken, maar over het algemeen denk ik dat de meeste vrouwen toch echt wel gelijke kansen hebben. Ik heb zelf in ieder geval wat dat betreft nooit nadeel ondervonden van het vrouw zijn.

Mijn aversie tegen de ongevraagde en onnodige hulp komt denk ik voort uit het feit dat ik bijna altijd de jongste ben geweest. Jongste kind, jongste zusje, ik heb zelfs alleen maar oudere neven en nichten. Daardoor werd (wordt) er erg veel voor mij gedaan wat ik natuurlijk tegenwoordig gewoon zelf kan (ik ben ondertussen volwassen  ;) ). Ik heb echt een periode gehad dat ik me verzette tegen alle ongevraagde en onnodige hulp. Nu is dat wel weer wat veranderd en maak ik soms ook misbruik van die aangeboden hulp, maar ik heb een tijdje hard gevochten om echt zelfstandig te "mogen" zijn en daar werden omstanders ook de dupe van  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien


Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien


Ereinion

Volgens mij heeft dat er ook mee te maken dat je alleenstaand bent. Maar misschien geldt dat nog wel meer voor mannen dan voor vrouwen. Ik merk het namelijk in mijn familie. Mijn single broer en oom hebben tijdens familieweekenden altijd het meeste te eten, zonder dat ze zelf zoveel meenemen. Iedereen neemt wel wat mee, alsof ze dat zelf niet kunnen regelen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Zonnekind

Zoiets vind ik vreselijk! Toen het pas gedaan was tussen mij en Viper en ik plots alleen woonde, hield mijn grootmoeder zelfs de broodjes uit het restaurant bij voor mij... :banghead:
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

pinky

Tsja, denk dat het ok t emaken heeft met dat de omstanders zich behulpzaam willen voelen, omdat ze geen idee hebben wat ze moeten zeggen. Wat zeg je tegen iemand die single is? Hoe gaat het met je kids? Hoe bevalt het zo alleen in je huisje? Ik bedoel, als je getrouwd bent en kids heb dan zijn die twee dingen altijd veilig om over te praten, net zo als dat bij jongeren het schoolgaan is en bij volwassenen dan nog het werk. Maar goed, daarna houd het op. En als je iemand in de watten legt dan issie je al dankbaar en hoef je verder niet meer iets te zeggen. Tenminste, zo bedenk ik het maar. Dat doe ik ook bij een kennis van mij. Als ik daarheen ga, voel ik me toch beter als ik iets meeneem... gek he?

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Ja, denk het ook wel. Maar degen, die alleen is, of het nu een scheiding is of een sterftegeval, die moet eigenlijk zelf contacten zoeken, of beginnn met een gesprek. Want de ander weet niet waar de gevoelige punten liggen. En durft daarom waarschijnlijk niet te beginnen met een gesprek over (te) gevoelige onderwerpen.

petra1963

Zo is het vaak wel, ja. Het is geen onwil of gebrek aan belangstelling (meestal), maar mensen weten niet waar ze over moeten praten. En durven vaak niet te beginnen over wat de ander aan zwaars of verdrietigs heeft meegemaakt. Omdat ze zelf niet weten hoe, en omdat ze niet weten of de ander er wel over wil praten, en omdat... enzovoort. Pas dan merk je wat een moeras communicatie tussen mensen kan zijn.. :-\ 
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

pinky

Ik denk dat we het nooit helemaal onder de knie krijgen. Al doe je nog zo je best. Maar dat houd het spannend! Anders wordt het ook maar saai! Maar probeer al wel meer in de gaten te houden dat ik niet bij iemand wegloop of die persoon ontloop als er iets ergs is gebeurt. Maar bij een kennis ga ik die ook niet opzoeken bij iets ergs. Dat voelt teveel als een ramptoerist!

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

babbel006

ik ben een man en ben aseksueel maar om te zeggen dat ik me geen man voel? dat is veel gezegd.
je kunt verschillende ideeën hebben van wat het woord 'man' nu inhoud, ik vind niet dan een man goed moet zijn in bed, nog dat hij om de 5 minuten om seks moet denken.
das serieus stereotyperend, ik vind dat ik een man ben omdat ik mijn gevoelens onder controle heb, omdat ik niet tegen de borsten van een vrouw zit te praten en omdat het mij geen moer kan schelen hoe kort gerokt een meisje voorbij loopt, al loopt ze naakt, je m'en fous, ik zou wel eens kijken maar dan met het idee 'sheesh, hou je in'.

dus niet stereotyperen aub, en eignlk ben ik eerder door vrouwen dan door mannen aanvaard.

mvg