Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hey mensen!

Gestart door ToD, februari 20, 2010, 07:16:21 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

ToD

Hey allemaal

Mijn naam is Sven, 19 jaar, Belg en ik ben al een tijdje actief op het Engelse forum. Iets langer dan een jaar geleden ben ik beginnen inzien dat ik aseksueel ben. Seks zegt me helemaal niks en op relationeel vlak heb ik niet zo'n goeie ervaringen. Vandaar ga ik het leven in als de eeuwige vrijgezel! Het is een zwaar jaar geweest op emotioneel vlak om het wat te verwerken. Niet dat ik het zie als een ziekte, zeker niet, maar de confrontatie was hard. Niet enkel omdat ik nooit iemand zou hebben om mijn leven mee te delen, maar misschien vooral dat kinderen er nooit zullen komen. Het waren dus enorm veel ups en vooral zware downs. Toch sta ik nu sterker in mijn schoenen en ben ik dit jaar al heel goed begonnen. Ik denk wat ik nu zoek in mijn leven zijn vrienden waarop je kan rekenen en waarmee je leuke dingen kunt doen.

De reden waarom ik naar dit forum kom is om te kijken hoe andere mensen dit ervaren dichtbij huis. Op het Engelse forum was dit al een groot succes omdat ik ook intresse heb in andere culturen. Nu wil ik ook Vlaamse en Nederlandse mensen leren kennen, want soms denk je toch wel dat je de enige bent. Vandaar kan je me altijd persoonlijk contacteren (M of V) om wat te praten over het aseksueel zijn maar ook over andere dingen.

Hopelijk leer ik veel nieuwe mensen kennen en kunnen we ervaringen delen met elkaar!

Grtz!

Sismo

Hoi ToD (of Sven?)
Welkom hier! Delen ze bij het Engelstalige forum ook  :cake: uit? Nou ja, hier is het gewoonte, dus hier is er eentje voor jou, als welkom:  :cake: !
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien


Fricai

CiteerNiet enkel omdat ik nooit iemand zou hebben om mijn leven mee te delen, maar misschien vooral dat kinderen er nooit zullen komen.

Ho, niet te pessimistisch: Genoeg andere aseksuelen, en ook relaties tussen aseksuelen en seksuelen kunnen werken. :)

Daarnaast: Welkom!  :cake:

pinky

Heeey! Welkom!  :cake:

Ik wou net zeggen. Er zijn meerdere manieren om aan kinderen te komen dan DE daad te doen. (denk kunstmatige inseminatie, adoptie, pleegouder worden etc. etc). Daarbij leer je hier natuurlijk een heleboel leuke en lieve aseksuele vrouwen (en mannen) kennen. Wie weet wat daar nog uit kan vloeien.
Ik hoop dat dat weer nieuwe inzichten verschaft en je iets positiever stemt. Het nadeel van deze wereld is dat de keuzes zo oneindig zijn, maar het voordeel is dat er oneindig veel keuzes zijn! Voor elk probleem zijn er wel meerdere oplossingen. So cheer up! Be you! Be happy!

Mannetje

Welkom hier.

Als die kinderen er nooit komen, moet je eens op een rijtje zetten hoeveel voordelen dat heeft.
Ik ken zoveel mannen die maar aan kinderen beginnnen om de vrouw maar de zin te geven. Ze hebben mij nooit een goede reden kunnen geven, waarom ze voor kinderen hebben gekozen.
Eigenlijk hebben ze die maar genomen om van het gezeik van de vrouw af te zijn. En vooral om aan het ideaalbeeld te voldoen "huisje boompje beestje".

Tijdens je ontwikkelingsproces moet je inderdaad af en toe wat hobbeltjes nemen. Soms kleine, maar ook hele grote. En dat kan inderdaad heel erg confronterend zijn.
Gelukkig heb je zelf al ervaren dat als je weer een hobbeltje hebt overwonnen je er sterker uit komt  :D

Voor de asexualiteits-hobbel ben je hier aan het goede adres!

ToD

Bedankt alvast allemaal voor de welkom en de taart (wat ik altijd zo grappig vind :)

Eerst en vooral zou ik willen zeggen dat ik inderdaad nooit nooit zeg. Het is idd niet onmogelijk dat ik plots op iemand bots waarmee ik het leven zou kunnen delen en zo voort. En er zijn inderdaad meerdere manieren om kinderen te krijgen.
Het maakt het wel makkelijker voor mij om daar vanuit te gaan. Relaties hebben voor mij zoveel nadelen, dat ik liever de voordelen heb van alleen te zijn denk ik.
In ieder geval zou ik nooit beginnen aan kinderen omdat het moet en ik weet dat er ook veel nadelen zijn. Toch betekent het iets bijzonder voor mij persoonlijk om een eigen zoon of dochter te hebben. Noem het maar een soort droom. Dus eigenlijk een beetje omgekeerd met relaties zo. :)

Jovi_Hobbes

Welkom, neem nog een stukje  :cake:
Ik hoop dat je je hier snel thuis zult voelen. We hebben natuurlijk in het verleden al van alles besproken, maar zwengel gerust oude onderwerpen aan als je dat wilt.
Accepteren dat je aseksueel bent gaat met vallen en opstaan. Je kunt hier in ieder geval terecht met je verhalen en dan weet je zeker dat er mensen zijn die ze zullen begrijpen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?