Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

op zoek naar een relatie zonder sex, maar met Spannende Momenten?

Gestart door youp, februari 27, 2010, 08:37:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

youp

Ik ben nu voor de 3e en keer single na een relatie te hebben gehad (deze duurde voor mijn standaard lang; 7 jaar0 en we weten pas de laatste 2 jaar dat ik a-sexueel ben.
Dit is voor haar een hele geruststelling als je het zo mag noemen.

Nu heb ik meer dan 1 probleem; ik ben niet alleen A-sexueel; maar ik ben ook nog eens een bdsm-er die de sm wereld nodig heeft om zich op die manier te kunnen ontspannen.

Sta ik hier nou alleen in of zijn er meer mensen die dezelfde beleving'problemen' hebben?

groetjes; youp
love life most of the time, just have the need to share it with someone without the sex is that too much to ask;)

op ieder potje past een dekseltje, toch?....

Ereinion

We hebben eerder leden gehad die zich hier mee bezig hielden, maar die zijn hier niet meer actief. Maar misschien dat je oproep toch iets oplevert.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje


myra


Steentje

Mag ik vragen hoe dat te combineren valt : aseksueel zijn maar wel aan BDSM doen ?  Uiteindelijk gaat BDSM toch ook om seksuele handelingen, en dat is toch hetgene wat aseksuele mensen niet nodig hebben of zelfs niet willen ?

jojo83

Citaat van: Steentje op februari 28, 2010, 12:35:41 AM
Mag ik vragen hoe dat te combineren valt : aseksueel zijn maar wel aan BDSM doen ?  Uiteindelijk gaat BDSM toch ook om seksuele handelingen, en dat is toch hetgene wat aseksuele mensen niet nodig hebben of zelfs niet willen ?

daar ben ik ook benieuwd naar, want de combinatie klinkt voor mij ook erg tegenstrijdig

Jovi_Hobbes

Citaat van: Ereinion op februari 27, 2010, 02:44:30 PM
We hebben eerder leden gehad die zich hier mee bezig hielden, maar die zijn hier niet meer actief. Maar misschien dat je oproep toch iets oplevert.

Zie hier het verhaal van Stev: http://asexuality.org/du/index.php?topic=1377.0
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Dank je, Jovi. Ik had eerder al snel even gezocht, maar kon het toen niet vinden.  :klap:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

youp

bdsm; bondage en sado masogisme.

helaas zien veel mensen bdsm als sex, en voor sommigen is dit ook zo.
voor een groot aantal mensen(zoals ik zelf heeft sm niks met sex te maken) het is een ontspanning en een noodzakelijk kwad(zonder kan ik na een paar weken in een echt kreng veranderen.

als je de gevoelens niet hebt dan heb je ook geen idee hoe het voelt en hoe het is.(dit is ook de reden waarom ik nu een aantal relaties heb gehad ).

het eindigt met onbegrip, en men snapt niet waarom ik niet gewoon kan genieten van sex.
ik doe het om de partner te plezieren en heb daar ook heleaal geen moeite mee, alleen ik heb er absoluut geen gevoelens bij.

voor mij is ultieme ontspanning ; bezig zijn met sm/ bdsm ne dit heeft voor 60% van de practisrende sm-ers niets met sex te maken.

ik hoop jullie vragen te hebben beantwoord.

Groetjes ; youp
love life most of the time, just have the need to share it with someone without the sex is that too much to ask;)

op ieder potje past een dekseltje, toch?....

Nekane

Er is al een tijdje niet zoveel meer in dit topic gezegd, maar als bdsm-erd vond ik het ook wel leuk om hierop te reageren. Op een bdsm forum zag ik recent nog een topic rondvliegen over de vraag waarom mensen bdsm en sex aan elkaar koppelen, waarop redelijk wat mensen zeiden dat ze het absoluut wel gescheiden van elkaar kunnen zien.

Het is mij in de bdsm community erg opgevallen dat polygamie eerder norm is dan uitzondering, en mensen haast verbaasd doen als je het bij 1 partner houd. Ik hoor dus vaak verhalen over mensen die er een "vanilla" ( dus niet bdsmer, voor de mensen die er niet in thuis zijn ) relatie op nahouden, en een speelrelatie. Nu is dit voor mij iets wat ik nooit zou overwegen, maar als je er zelf geen problemen mee hebt, dan kan het best leuk uitpakken. In zo'n type relatie zou je absoluut niet de enige zijn.

Ienepien

Interessante ervaring, Nekane, dus je 'doet' het met wisselende partners?
Of gebeurt het ook in groepsverband? :-\

* Ienepien is écht een dom omaatje, die hier totaal niet in thuis is.  ;D

Nekane

Ik ben er zelf geen fan van, maar veel bdsmers lopen ertegenaan dat hun partner gewoon niet van bdsm houd. Dus er is een redelijke groep mensen die dus een vanilla relatie hebben voor het hele relatie gebeuren en de sex, en een ander persoon erbuiten waar ze alleen mee aan bdsm doen.

En het is me inderdaad ook opgevallen dat een heleboel er geen moeite mee hebben om eenmalig met iemand aan bdsm te doen, op bijvoorbeeld een feestje, of gewoon. Ik vind het zelf iets heel intiems wat ik niet zomaar even met jan alleman zou kunnen doen, maar tja als het voor je werkt  :D

Maar in groepsverband hoor ik niet erg veel over. Zo hier en daar wel eens een verhaaltje over gezweept worden door 2 mensen tegelijk op een feest bijvoorbeeld, maar nou moet ik zeggen dat ik binnen de bdsm scene niet gek veel vrienden heb gemaakt omdat ik niet echt de behoefte heb om naar al die meetings en feesten te gaan.

Sorry ben net mijn nest uit gerold, en zit nu met een ontbijtje op schoot :p hoop dat mijn post een beetje duidelijk is  ;D

Ienepien

Ja hoor, je komt wel wakker over. ;D

En het lijkt me heel logisch, wat je vertelt. En die groepsdingen zullen wel sporadisch voorkomen, bij mensen die zich er lekker bij voelen?

sutoroberi_sheku

Na zelf ook wat op dat forum te hebben rond geneusd, ben ik wel tot de conclusie gekomen, dat de bdsm-ers (op dat forum tenminste) een hele vreemde
kijk hebben op wat "normaal"is. Nu is "normaal" sowieso een hele lastig iets, maar ik ben toch redelijk wat gewend; en zat soms geheel verbijsterd posts van mensen
te lezen. Een alles-moet-maar-kunnen ideologie. Iedere restrictie wordt als "betutteling"gezien.
Nou moet ik zeggen dat het voor mij zelf moeilijk is bdsm en seks van elkaar te scheiden, zoals sommige hier vrijen en seks van elkaar kunnen scheiden. Wellicht ook
door het feit dat ik met geen van alle ervaring heb, haha.
Misschien is het voor sommige geen seks omdat "de daad" zelf niet wordt verricht, maar ik zag laatst een filmpje (was bij spuiten en slikken) over bloedbdsm en ik vind
dat er wel degelijk iets als een erotische energie vrijkomt, wat het voor mij seks maakt.

(Dus ik kon me voorstellen dat Nekane zich daar niet prettig voelde, en wat ontnuchtering nodig had; en sowieso een forum waar niet iedereen
elkaar de hersens in wilde slaan  ;))

Nekane

haha  :D ik moet ook zeggen dat het eigenlijk mijn eer te na is om de suggestie te doen om alleen iemand te zoeken voor bdsmspel.

En gelukkig  ;D want ik ben wel eens niet zo helder op de vroege ochtend.