Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

wie wil er op tv praten over aseksualiteit?

Gestart door saskia, maart 26, 2006, 07:06:09 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Citaat van: ChibiFirli op maart 28, 2006, 11:32:59 PM
Jovi: ik ga naar Duitsland (kreeg ik het makkelijkst gedaan van men ouders :P), Braunschweig, voor men studies. Naja, gewoon ff daar een stuk van men thesis gaan afleggen ^_^.

Klinkt goed hoor!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Tempesta

Dapper van jullie hoor, mijn eerste reactie was "hell no!!!" Dat is mijn reactie nu nog steeds, maar dan in het Nederlands  ;).

Afgezien daarvan ben ik niet eens op jullie continent, dus dat is ook een goed excuus  :klap:.

Ereinion

Ach Tempesta, is toch maar een klein eindje  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Knoddepropje

Eh, misschien niet, behalve dat ik moet werken tot 2 uur.....Maar dan ben ik wel om 3 uur thuis.... Dus als dat niet te laat voor je is?

Ereinion

Knoddepropje, misschien kunnen we beter later in de week kijken of het uitkomt. Ik mail je dan wel  :wave:

Het lijkt mij iig wel gezellig!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Knoddepropje

mij ook :)
Mail maar idd wat later in de week, dan weet ik zeker of ik verder nog iets had of niet :wave:

Ereinion

Nou, het wordt een weekje later. Het interview wordt op de 15de april opgenomen en uitgezonden.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

littlefanny

Dat is echt cool dat er op tv iets over komt! Als ik nou wat ouder was geweest en iets langer bewust van mijn eh... asekualiteitsgeaardheid zou ik zeker komen. Als mijn liefe mammie dat goed zou vinden :-\ niet dus. Mocht er volgend jaar wat meer animo voor zijn. Ik heb contacten ( dat klinkt triest!) met mensen van tv Gelderland en ik ben zeer goed bevriend met de grote baas van de NOS, dus zodra ik achttien ben... ( wat toch nog ruim een jaar duurt) zal ik kijken wat ik op poten kan zetten, want ik vind het echt heel kut dat niemand begrijpt wat het inhoudt. Ik ben aan het overwegen mijn profielwerkstuk erover te doen maar ik weet niet hoe ik een onderzoek naar a-seksualiteit op kan zetten eigenlijk. Iemand suggesties verder?
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Ereinion

Dat is in ieder geval een goed voornemen!
Ik weet niet precies hoe je zo'n onderzoek op kan starten, maar het forum hier is vast een goed begin  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Knoddepropje

Citaat van: Ereinion op april 02, 2006, 07:25:47 PM
Nou, het wordt een weekje later. Het interview wordt op de 15de april opgenomen en uitgezonden.

Hè wat jammer :-\
dan ben ik niet thuis...... :'(
Dan ben ik weekendje zwaardvechten, wat dan wel weer erg leuk is natuurlijk. Maar had het leuk gevonden om je te zien Ereinion....

Ereinion

Ja, dat vind ik ook jammer.
Maar het zwaardvechten wordt natuurlijk geweldig!  :D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.


Stev

Citaat van: littlefanny op april 02, 2006, 07:38:57 PM
Ik ben aan het overwegen mijn profielwerkstuk erover te doen maar ik weet niet hoe ik een onderzoek naar a-seksualiteit op kan zetten eigenlijk. Iemand suggesties verder?

De makkelijkste manier is een vragenlijst, denk ik. Bijv. om erachter te komen hoezeer men over aseksualiteit geïnformeerd is en wat men ervan vindt. Je zou twee soorten vragenlijsten kunnen samenstellen: één voor de leraren, één voor de leerlingen. Natuurlijk kun je nog een derde en/of andere doelgroep kiezen.
Volgens mij moet je van te voren ook een onderzoeksprobleem vaststellen.

Je moet een zo groot mogelijke groep benaderen, dus bv. iedereen op school een e-mail sturen met een vragenlijst erbij. (een persoonlijke benadering mag natuurlijk ook). Daarna is het afwachten hoeveel je terug krijgt. Daar zouden vast en zeker ook berichten bij zitten zoals: sorry, hier doe ik niet aan mee. Uiteindelijk houd je dan iets van 20% over (dat is een mooi resultaat).

Mogelijke vragen (met multiple choice antwoorden):
-   heeft u/je in het verleden een a-seksueel ontmoet
-   kent u/je op dit moment iemand die a-seksueel is
-   denkt u/je dat bij ons op school iemand a-seksueel is, zo ja hoeveel
-   wat is uw/je houding tegenover deze mensen
-   bent u het eens met de volgende stellingen (hier kun je van alles op verzinnen denk ik, bijv. ?iemand die a-seksueel is zou nooit moeten gaan trouwen? of ?a-seksuealiteit kun je beter verbergen dan homoseksualiteit? etc. etc.)
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

littlefanny

JEEEJ
Dankje!
Geweldig idee, ik ga denk ik een film/documentaire maken, omdat ik mensen graag duidelijk wil maken hoe het is om echt aseksueel te zijn. Dan kan ik natuurlijk geweldig goed mensen interviewen in he docugedeelte, mijn leraar maatschappijleer, die waarschijnlijk mijn begeleider wordt, wist niet wat het was, maar de decaan/profielwerkstukbegeleider was al heel enthousiast! Dus,... ik houd julllie op de hoogte
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.