Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

we zijn de 'vierde sekse'

Gestart door myra, maart 28, 2006, 04:34:17 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien


petra1963

Eh... laten we de verwarring nu niet groter maken dan íe al is, goed ?  :rollol: :rollol:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien


petra1963

Niet bij mij, maar bij anderen misschien... :rollol:
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien


petra1963

Nou ja, ik ben transgender, en dat kan al verwarring genoeg geven.. ;D
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Rush`

The circle is through the looking glass

petra1963

Eh... heel verhaal.. leg ik nog wel eens uit...
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Ienepien

Er is toch een topic over? Ik ben niet zo goed in zoeken. ;D

pinky

Haha, jaja, verwarring kunnen we niet aan hoor... brrr...  ;)

dikkidik

hoi allemaal, :wave:
zo heb ik het van af het begin af aan dat ik van asexualiteit afweet, het eigenlijk wel bekeken ( hoewel ik onder homosexuelen, zowel mannen als vrouwen versta die op het zelfde geslacht vallen en asexualiteit dus de 3e sekse zou noemen, maar dat terzijde), het principe blijft hetzelfde. Als je dan nagaat hoe lang dit heeft geduurd voor dit geaccepteerd werd in onze samenleving ( en jammer genoeg eigenlijk nog steeds niet geldt voor iedereen)

In het artikel stond deze zin:  Het aseksueel zijn is ook ongewoon en in het geval van aseksueel zijnde vrouwen blijkbaar zelfs voor velen onacceptabel.

Ik wil hiermee geen discussie op gang brengen over voor wie het nou meer of minder acceptabel is maar ik denk wel dat het mischien voor mannen meer taboe is om hierover te praten, denk dat vrouwen mischien makkelijker praten met vriendinnen hierover,  terwijl mannen die dit niet kennen er toch wel van uit gaan dat sexuele opwinding bij elke man als het ware vanzelf gaat, hoe stom dat ook klinkt, maar ze kunnen het zich gewoon niet voorstellen. En dat het daardoor voor asexuele mannen moeilijker is om er voor uit te komen, dat ze niet als "echte"man gezien worden.
maar.... mischien komen deze gedachte wel bij mij uit het feit dat mijn ex het er zelfs niet met mij over wilde hebben.. :-[

Ienepien

Jammer dat er zo'n grote drempel voor ligt. :(

myra

Dat kan kloppen, Dikkidik...Het staat erg cool bij mannen om grapjes over seks te maken, maar echt praten over seksuele problemen...Ik geloof niet dat dat bij mannen onderling veel gebeurt...

dikkidik

het is te hopen dat er een tijd zal komen dat er net zo openlijk over gepraat kan worden als over homosexualiteit, hoewel niet iedereen hier hetzelfde over denkt, maar dat in elk geval het bestaan ervan zal worden erkent, dat zou voor heel veel mensen een soort van rust geven.