Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

a question from the other side

Gestart door Traxx, maart 31, 2006, 06:29:29 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Zonnekind

Wij hebben ook ongeveer zulke afspraken gemaakt maar het blijft echt wel moeilijk. Als ik hem wat inniger kus krijgt hij vaak al het idee dat ik wel zin heb terwijl ik gewoon geniet van de kus maar niet meer.
Hij neemt dus nog weinig initiatief en de momenten waarop hij toch probeert moet ik hem ook altijd afwijzen.

Vroeger gebeurde er nog 1 à 2 keer op de maand iets, nu totaal niet meer. Maar ik forceerde mezelf ook elke keer en voelde me er eigenlijk elke keer slecht bij. In het begin ging het altijd, dan had ik ook altijd wat zin maar na 10 min ging dat over en dan vond ik het echt niet leuk meer. Af en toe zei ik dan dat het over was, op sommige momenten zei ik dan 'niet te lang meer', wat het voor hem natuurlijk ook niet toffer maakte, maar vaak deed ik gewoon door. Nu gebeurt er dus bijna niets meer maar nu doe ik ook veel minder tegen mijn zin.
Ik weet niet wat het beste is. Langs ene kant voel ik mij zo egoïstisch bij dit geheel maar langs de andere kant voel ik mij er zoveel beter door. Viper vond het trouwens ook nooit leuk dat ik iets tegen mijn zin deed.

Ik dacht wel dat ik terug meer zin zou krijgen als hij nooit initiatief zou nemen. Dan zou de druk niet meer zo hoog zijn omdat hij niet meer voortdurend iets zou 'verwachten' maar dat is dus spijtig genoeg niet... :-[ Ik voel me wel beter omdat de druk idd weg is maar de rest komt nog niet.

Herkennen jullie hier ook iets in?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Ereinion

Citaat van: Zonnekind op mei 13, 2006, 12:28:27 PM
Ik dacht wel dat ik terug meer zin zou krijgen als hij nooit initiatief zou nemen. Dan zou de druk niet meer zo hoog zijn omdat hij niet meer voortdurend iets zou 'verwachten' maar dat is dus spijtig genoeg niet... :-[ Ik voel me wel beter omdat de druk idd weg is maar de rest komt nog niet.

Herkennen jullie hier ook iets in?

Voordat we wisten dat ik aseksueel ben, heb ik weleens gezegt dat hij geen initiatief moest nemen, want dan kreeg ik een keer de kans om dat te doen. Daar was ik toen echt van overtuigt. Natuurlijk werkte het niet, en na een half jaar of zoiets zijn we er weer vanaf gestapt. Nu moet ik er eigenlijk erg om lachen.
Op dit moment is het wel zo dat wanneer hij de hoop opgegeven heeft, ik over de brug kom. Dan is de rust terug en de 'prestatiedrang' weg, en kan ik me weer laten gaan. Wat nog geen garantie is dat het ook echt lukt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Stev

Citaat van: Zonnekind op mei 13, 2006, 12:28:27 PM
Nu gebeurt er dus bijna niets meer maar nu doe ik ook veel minder tegen mijn zin.
Ik weet niet wat het beste is. Langs ene kant voel ik mij zo egoïstisch bij dit geheel maar langs de andere kant voel ik mij er zoveel beter door. Viper vond het trouwens ook nooit leuk dat ik iets tegen mijn zin deed.

Precies hetzelfde.
Op dit moment ben ik een beetje aan het bijkomen van het "tegen mijn zin". Ik wil heel graag naar alternatieven (in relatie met Sjef) gaan zoeken maar ben daar eigenlijk nog niet aan toe.
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Traxx

Ja bij ons gaat het eigenlijk ook zo nu. Ik neem dus eigenlijk geen initiatief meer...als je toch meestal wordt afgewezen houd je daar vanzelf mee op. En eerlijk gezegd neemt dat ook een hoop frustratie weg moet ik zeggen...je koestert nl. geen valse hoop meer. Want iedere keer als je wel wat probeert hoop je toch dat er ook wat gaat gebeuren...En net als ik bij jullie lees is het resultaat wel dat we nu dus bijna nooit meer iets doen. Maar wonder boven wonder is daar eigenlijk een stuk beter mee te leven (na ff wennen natuurlijk) dan met iets vaker seks maar heel vaak afgewezen worden. Nu heb ik in ieder geval geen valse verwachtingen en ook voor m'n vriendin is het een stuk makkelijker omdat zij me niet zo vaak hoeft af te wijzen....

Stev

Vandaag weer eens (samen met Sjef) bij de seksuoloog geweest. Ik heb ook over Aven verteld. Mogelijk hebben we straks nog een gast erbij?  :D
Ik heb nog nooit met zo'n overtuiging het gesprek gevoerd. Ik weet eindelijk waar ik me thuis bij voel. De seksuoloog kon goed begrijpen dat ik nu even "niets" wil. Maar voor Sjef blijft het natuurlijk een moeilijke situatie. Gelukkig is Sjef in ieder geval blij dat het nu duidelijk is. En van die verwachtingen, afwijzing en zo, dat klopt dus precies!
Hij heeft een paar tips van de seksuoloog gekregen en we gaan samen verder praten en naar andere alternatieven zoeken (al ziet hij het optimisme van mij er (nog) niet in)

Hey, Traxx, nog steeds met de trouwplannen bezig? (ik mag het wel vragen, toch?)  :wave:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Zonnekind

Ik heb nu ontdekt dat ik mij zoveel geruster voel nu Viper niets meer probeert en af en toe gebeurt er nu wel iets, van mijn kant uit dan. Ok dit is sporadisch maar ik voel het altijd precies als een overwinning voor mezelf als het nog eens gelukt is. Ik voel me zoveel beter met de situatie en ik heb ook het gevoel dat Viper zich er beter bij voelt. Volgens mij is het inderdaad ook doordat hij nu niet meer elke keer afgewezen wordt.
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Wat goed om te horen (ehm, lezen)  Zonnekind!
En Stev ook fijn dat je zo optimistisch bent, volgens mij is dat toch wel een goed begin  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Traxx

Dat mag je gerust vragen hoor Stev...en inderdaad we zijn nog steeds met de trouwplannen bezig. Gelukkig zijn de belangrijkste dingen nu geregeld...zoals gemeentehuis, zaal, kleding, etc. etc.  We moeten alleen nog flink oefenen op onze openingsdans :D

«-o-Lantos-o-»

Hoi Traxx

Misschien heb je iets aan mijn uitleg. A.h.v. mijn eigen analyse op hoe ik lichamelijke aantrekkingskracht ervaar, kan ik het volgende zeggen;

( daar komt ie weer met een analogie  ::) ;D)

Voor seksuele mensen telt de engelse uitdrukking ? to have the cake and eat it too?
Analogie cake = lichaam metaforisch gezien.

Maar de lichamelijke aantrekking ervaar ik zo: ik zie een stukje taart, het ziet er heerlijk uit! Het glanst, en heeft een perfect rozetje slagroom erop ;D hehe. Het is gewoon heerlijk om te zien, ik begin gewoon van te watertanden. Alleen weet ik dat dat stukje taart van die nep taart zijn gemaakt van kaarsvet. Zou ik een stukje van willen eten, word het geen prettige ervaring. Maar toch geniet ik van om dat stukje kaarsvet taart te bewonderen. ;D

~The Soul That Can Speak Trough The Eyes Can Also Kiss With A Gaze~
~There Is A Darkness Living Deep In My Soul That Still Has A Purpose To Serve~
~When Did I Realise That I Was God? Well I Was Praying And Realised That I Was Talking To Myself~
~Death Is Not The End But The Begining Of Eternity~

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Weer zo'n "heerlijke" analogie! Het maakt het in ieder geval wel duidelijker. Misschien is dit de manier om de seksuele wereld uit te leggen wat aseksualiteit is  ;D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Zonnekind

Is dit dan niet zoals we in een ander onderwerp zeiden: genieten van iemand zijn lichaam? Als jij kan genieten van het stukje taart zie ik dat als genieten van iemand zijn lichaam. Maar blijkbaar kon bijna niemand dat hier... Of zie ik het nu mis? :-\
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Jovi_Hobbes

Volgens mij zie je het wel goed hoor, maar dit is Lantos zijn kijk hierop. Hij ervaart zijn aseksualiteit blijkbaar op die manier, maar voor anderen is dat dus toch weer net anders.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?