Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Een fruitige nieuweling stelt zich voor...

Gestart door Appelsien, maart 17, 2010, 10:02:00 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Appelsien

Hey allemaal,

Ik ben al een tijdje geleden lid geworden van dit forum, maar heb nog niet echt van mij laten horen.
Daar wil ik nu verandering in brengen.
Eerst en vooral vind ik het fantastisch hoe jullie met elkaar omgaan: zo oprecht, steunend en steeds paraat. Dat mag ook wel (nog) eens gezegd worden, vind ik.

Ik zal een poging doen om mezelf kort voor te stellen.
Muziek, vrienden en humor zijn voor mij één van de belangrijkste dingen in het leven. Zonder dit alles stel ik weinig voor...
Als 20-jarig meisje vul ik mijn dagen met de schoolbanken onveilig maken. Later wil ik graag werken in de gezondheidszorg. Het geeft mij enorm veel voldoening om iets voor anderen te kunnen betekenen.
Hoewel ik goedlachs door het leven probeer te stappen en te genieten van de kleine dinges des levens, overvalt me soms het gevoel van onzekerheid, twijfel en angst voor de toekomst.
Als tiener was ik anders dan mijn leeftijdsgenoten, maar ik dacht dat ik gewoon een laatbloeier was. Of was ik misschien voor de meisjes? Of?
Terwijl zij de ene knappe gast achter de andere zagen voorbijlopen, knikte ik maar mee, maar eigenlijk interesseerde het mij totaal niet.
Ik heb wel eens gezoend met een jongen, maar dat was eerder om mezelf wijs te maken dat ik "normaal" was. Genieten deed ik er absoluut niet van!
Op mijn 18de besefte ik dat amoureuze relaties aangaan niet aan mij besteed was (hoewel ik er nog nooit één heb gehad) en daar denk ik nu nog steeds zo over. Als een jongen laat blijken dat hij mij meer dan leuk vindt (wat gelukkig niet vaak het geval is), hou ik hem het liefst zo ver mogelijk op afstand.
Eigenlijk schaam ik me niet voor het feit dat ik nog maagd ben. Goede vriendinnen weten dit van mij, maar ze weten niet dat dit waarschijnlijk (zeg nooit nooit) ook zo voor de rest van mijn leven zal blijken.
Ze doen verwoede pogingen om mij te koppelen, maar ik heb nog niet de moed gevonden om hen te vertellen dat het allemaal tevergeefse moeite is.

Als er nog vragen zijn, stel ze gerust.

Groetjes, Appelsien



Ienepien

Hier past wel een stukje  :cake: bij.
Welkom hier, en leuk, dat je je verhaal hebt gedaan.
Klets gezellig mee. Vragen heb ik nog effe niet. :wave:

Ereinion

Welkom Appelsien!  :cake: ?

Fijn dat je nu van lezer ook een actief lid bent geworden.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Hoi hoi! Welkom!  :cake:

Enneh, als jij nog vragen hebt, mag je ze uiteraard ook gerust stellen.

Ik heb wel een vraag aan jou. Waarom durf je het je vriendinnen niet te vertellen?

Appelsien

Bedankt voor al die stukjes cake! Na zo'n dagje school kan dit echt wel smaken!


@ Pinkeltje:

Daarover praten ligt voor mij redelijk moeilijk. Ik ben nogal een gesloten persoon en praat met anderen helemaal niet vlug over zo'n zaken.
Het liefst hou ik alles gewoon voor mij.. Aan de ene kant vind ik dat ik het hen niet hoef te vertellen (ik ben hierdoor nog steeds dezelfde persoon) aan de andere kant
stoppen die nutteloze pogingen wel.
Het is niet dat ik er niet voor durf uitkomen, het ligt gewoon niet in mijn aard om het hier over te hebben.
Met mijn beste vriendin (die ondertussen al door heeft dat mij aan iemand koppelen totaal geen zin heeft) wil ik het er in de toekomst wel eens over hebben.
Het komt wel. ;)

Mannetje

Welkom hier. Altijd leuk weer een nieuw actief lid erbij  :D

pinky

Aha, ohke. Nou ja, ik dacht als je die pogingen vervelend vindt, dan zou je er best wat van kunnen zeggen. Maar je hebt ook helemaal gelijk als je dat niet wilt hoor! Dat snap ik ook heel goed. Het zijn ook niet dingen die je er zo ff uitflapt. Naast dat niemand er natuurlijk iets mee te maken heeft.

Jovi_Hobbes

Welkom Appelsien  :cake:
Leuk dat je je hebt voorgesteld!
Ik ben het overigens wel met je eens. Het is niet zo dat ik me schaam omdat ik aseksueel ben en als iemand met het op de man (vrouw) af zou vragen, zou ik er niet over liegen, maar zelf begin ik er niet over. Ik vind dat het niemand wat aangaat wat ik wel of niet doe op relationeel gebied. Mensen die mij goed kennen zouden overigens toch wel wat vermoedens moeten hebben aangezien ik al zo'n 31 jaar single ben  :)
Aan de andere kant is het natuurlijk wel fijn om ergens een vertrouwenspersoon te hebben. Wie weet vind je de moed nog om het er met die goede vriendin over te hebben.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Welkom Appelsien!  8) ;D

Ik heb tegen veel mensen vaak casual laten vallen dat het me niet zo aantrok, dat ik mensen niet seksueel aantrekkelijk vind e.d. De meesten krijgen het dan vanzelf door, en je hoeft geen moeilijk gesprek te beginnen.
niet dat ik het erg belangrijk vind dat iedereen het weet, maar het bevalt wel prima eigenlijk.

jojo83

Welkom appelsien  :cake:
Ik merk dat ik het ook lastig vind het er met anderen over te hebben. Vriendinnen koppelen mij gelukkig nooit en als ik een relatie heb krijg ik ook eigenlijk nooit lastige vragen. Dus ik heb ook nooit een reden om erover te beginnen.

Appelsien

Leuk dat jullie eigen ervaringen delen, tips geven. ;)

Zolang ik er zelf geen probleem mee heb dat ik "zo" ben, is dit meedelen aan de buitenwereld voor mij het minste van mijn zorgen.
't is soms zelfs eens fijn om een geheimpje met jezelf te hebben. ;)
Al is het inderdaad ook goed om eens tegen iemand te zeggen wat er écht in je omgaat...

petra1963

Dat is zeker goed ! Verder: welkom !  :cake: ?
Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)