Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik zal me even voorstellen

Gestart door Madelief, maart 20, 2010, 07:47:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Madelief

Hallo allemaal,

Ik zelf ben niet aseksueel maar ik heb het vermoeden dat mijn vriendin dat is. Ik probeer erachter te komen of dat zo is en zo ja ben ik benieuwd of ik hier steun en informatie kan vinden..

Groetjes

Ienepien

Welkom hier, lees maar lekker mee.  :cake: :wave:

Mannetje


Appelsien

Hey Madelief,

Welkom! :cake:
Fijn dat je dit onderwerp niet uit de weg gaat en hier jouw licht eens komt opsteken.
Hopelijk heb je er wat aan!

Jovi_Hobbes

Welkom Madelief  :cake:
Wat goed dat je voor je vriendin komt kijken. Heb je de FAQ al ontdekt? http://asexuality.org/du/info/faq.htm
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

petra1963

Ik ben niet transgender omdat ik anders wil zijn, maar omdat ik mijzelf wil zijn.. (Loesje)

Madelief

Citaat van: Jovi_Hobbes op maart 21, 2010, 03:22:08 PM
Welkom Madelief  :cake:
Wat goed dat je voor je vriendin komt kijken. Heb je de FAQ al ontdekt? http://asexuality.org/du/info/faq.htm


Ja die had ik gezien, thanks!

Ereinion

Welkom Madelief!  :cake:

Misschien een idee om je vriendin hier ook te laten kijken?
Er is hier veel informatie te vinden en anders stel je gewoon de vragen die op je hart liggen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Madelief

Ik denk niet dat ze dat wil. Ze wil geen hulp... Maar ik zal het haar toch eens voorzichtig voorstellen  ;).

Ereinion

Het hoeft ook geen hulp te zijn wat ze hier vindt. Maar een stukje duidelijkheid. Voor haarzelf en voor jou. En veel mensen hier vonden het toch heel prettig om te merken dat zij niet de enige aseksuelen waren (als zij dat is), misschien geldt dat ook voor haar.

Ik kan me voorstellen dat als je dit forum brengt als een plek waar ze hulp kan krijgen, dat ze dan juist niet komt. Bij mij zouden mijn haren ook overeind gaan staan. Ik zou het misschien wel opvatten als een aanval op mijn persoonlijkheid. Als mijn vriend over hulp begon (of iets dergelijks) dan stelde ik altijd de wedervraag wanneer hij van plan was om iets aan zijn seksualiteit te laten doen.  >:D
Maar goed, het is natuurlijk maar net hoe je het brengt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje

Citaat van: Madelief op april 12, 2010, 11:15:15 AM
Ik denk niet dat ze dat wil. Ze wil geen hulp... Maar ik zal het haar toch eens voorzichtig voorstellen  ;).
Ze wil geen hulp, aangezien ze het misschien allemaal wel zo best vindt. Ze heeft immers iemand gevonden die er in haar ogen begrip voor heeft. Dus ze ziet het probleem niet.
Als jezelf er echt problemen in ziet, of ervaart zou ik de druk even opvoeren, want het moet van 2 kanten komen binnen een relatie!

Mannetje


Madelief

Tsja... Ik weet even niet meer hoe ik er nu verder mee moet....  ???

Mannetje

Je hebt ieder geval naar je gevoel gesproken.
En het mag gerust wel een gezegt worden hoe je erover denkt. Zij lang leve de lol, en jij ondertussen wegkwijnen is ook geen oplossing.
Misschien wil ze nu hier wel komen kijken, kan ze heel wat van leren.
Maar het blijft een lastige situatie.
:knuffel:

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.