Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hey

Gestart door Aere, april 04, 2010, 02:29:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aere

Hey iedereen,

Ik ben 18 jaar en ik kom uit België.

Ik heb dit forum al eens een lange tijd geleden bezocht maar toen was de twijfel nog zeer groot. Maar ondertussen ben ik al enkele jaren 'wijzer' ;) Aangezien ik nog nooit seksuele aantrekking heb ervaren en mijn verlangens nooit verdergegaan zijn dan een knuffel... kan ik wel stellen dat ik aseksueel ben. Ik kan echter wel verliefd worden. Ik heb niet veel ervaring op het vlak van relaties, mijn vorige is al bijna twee jaar geleden. Zij was toen al seksueel actief, ik niet. Zij wou seks, ik zei toen 'dat ik nog niet klaar was' *facepalm* Ik had gewoon geen verlangen naar seks... Als mijn vrienden begonnen te praten over masturbatie of mij uithoorden over 'wat ik wel allemaal niet gedaan had met haar' voelde ik mij natuurlijk zeer ongemakkelijk.

Ik ben eigenlijk bang dat als ik een relatie begin dat mijn aseksualiteit een 'probleem' zal zijn... Alsof het iets 'fundamenteel' is. Ik weet dat het niet zo hoeft te zijn, maar de maatschappij laat dit wel degelijk uitschijnen. Weinig mensen zijn dan ook op de hoogte van aseksualiteit... Ik heb het onlangs aan mensen in mijn omgeving verteld en hun reactie was 'Echt? Wauw.' Veel mensen denken dat ik homoseksueel ben, daarover heb ik zelf ook getwijfeld. Sommigen mensen hebben dat ook al vlak af gevraagd. Ik zeg dan dat ik dat niet ben, maar ik zeg ook niet dat ik aseksueel ben.

Ik voel alsof ik iets 'mis'. Alsof seks een pilaar is in de samenleving die ik niet 'heb'. Tot nu toe weten 2 mensen dat ik aseksueel ben. En zij weten van 1 iemand dat ie aseksueel is. Ik voel mij redelijk 'alleen' in mijn ervaringen. Als het dan over 'seksueel getinte onderwerpen' gaat, dan praat ik mee, dan gedraag ik mij 'conform', ik grap mee. Ik WEET wel wat het betekent en ik WEET dat mensen iets 'dergelijks' ervaren. Maar ik zelf voel het niet. Toen vrienden van mij een DVD-hoes lieten zien met een 'schaars-geklede dame' ;) erop was mijn reactie... "Amai (Ja dat is Vlaams ;) ) Die is zo hard ge-photoshopt!  :schater:

Het werd tijd dat ik dit eens neerpende... Ik moet hierover praten, weinig mensen weten iets over aseksualiteit en daarom dat ik me nu tot dit forum richt. Aangezien dat het hier de gewoonte is:  :cake: voor iedereen! :P

EDIT: Oké, ik heb me even laten gaan met het schrijven xD

Mannetje

Hey Aere, welkom hier op de site.
Je hebt hier ieder geval een plek gevonden waar je niet de enigste bent.

Als je een relatie aangaat met een seksueel, zal aseksualiteit zeker de nodige problemen opleveren.
De kans dat dit niet zo is, is erg klein.

Er is hier voldoende te lezen en als je vragen hebt, post je deze gewoon!


Ereinion

Welkom Aere!

Ieder nieuw lid dat zelf al  :cake: uit gaat delen is meer dan welkom. (anders trouwens ook hoor.  ;) ) Neem je zelf ook een stukje.

Ik begrijp wat je schrijft. Het gevoel van de enige zijn zal op dit forum snel overgaan. Dus kom er gezellig bij!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien


Jovi_Hobbes

Welkom Aere  :cake:
Hier vind je in ieder geval mensen die wel begrijpen wat jij voelt, dus doe gezellig mee en lees natuurlijk ook rustig alle verhalen die hier al te vinden zijn.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

CiteerIk voel alsof ik iets 'mis'.

Ik citeer mijn gemiddelde huisgenoot die terugkomt van college: "Je hebt niets gemist!"  ;D
Dat waar je geen behoefte aan hebt, mis je ook niet. :) Je bent niet abnormaal omdat je anders bent, je bent gewoon anders.  :)

Welkom! :cake:

Aere

Citaat van: Drisos op april 05, 2010, 01:47:35 PM

Dat waar je geen behoefte aan hebt, mis je ook niet. :)

Ja, maar toch denk ik af en toe wel 'Het zou zo veel gemakkelijker zijn moest ik...'. Maar ja dat kan je over vanalles en nog wat zeggen :) Enigszins heeft dit natuurlijk ook mijn persoonlijkheid gevormd dus mja...

Bedankt voor het hartige onthaal :)

Ereinion

Het zou inderdaad iets makkelijker zijn. Maar ik denk dat heel veel seksuele stellen ook veel problemen hebben op dit gebied. Sla maar een willekeurig tijdschrift open.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

Een normale relatie is ook niet per definitie makkelijk, idd.  ;D
Wel zou het je doelgroep vergroten ja, maarja.

Mannetje

Als je een relatie wilt zonder problemen kan je inderdaad beter vrijgezel blijven.
De perfecte man of vrouw bestaan namelijk niet, dus er zijn altijd wel wat probleempjes.

Ienepien

Sommige mensen zijn nu eenmaal 'geboren vrijgezellen'  :D

pinky

Hoi hoi! Welkom!  :cake:

Op ieder potje past wel een dekseltje. Alleen sommige potjes hebben een afwijkende vorm en moeten op zoek naar dat afwijkende dekseltje! Die zoektoch duurt dan net wat langer, maar als je dan vind wat je zoekt! WOW!!!! Dan heb je ook wat! Geef dus vooral niet op. En neem het aan van een geboren seksueel... niet iedereen vind al dat sekspraat en al die seksgrapjes de hele dag door maar leuk! Seks (of eigenlijk, de liefde bedrijven) is iets dat plaatsvind tussen twee mensen. Niet die twee mensen en iedereen die het maar horen wilt! Dus neej, ik waardeer het ook niet. Ik gooi het op preuts zijn, niet zo opgevoed zijn of wat dan ook! En soms doe ik (tot mijn eigen schaamte) toch maar mee om niet van alles uit te hoeven leggen! Tsja... zo is de wereld tegenwoordig. Maar zoals alles in golven gaat, zal dat hier ook wel zo zijn. Straks kan het echt niet meer (hoop ik!).

Anyway, ik duim voor je dat ook jij de liefde van je leven vindt!  :knuffel:

Aere

Ik weet ook wel dat niet elke relatie rozengeur en maneschijn is ;) Maar toch verlang ik naar een persoon waarmee ik een innige band mee kan 'scheppen'. Misschien is het niets voor mij... Maar ik wil het toch 'proberen'. Afwachten dus  ;D

pinky

Het komt vanzelf op je pad! Echt waar! Misschien niet zo snel als jij wilt, maar geduld is een schone zaak!

Ereinion

Citaat van: Aere op april 07, 2010, 10:35:03 PM
Ik weet ook wel dat niet elke relatie rozengeur en maneschijn is ;) Maar toch verlang ik naar een persoon waarmee ik een innige band mee kan 'scheppen'. Misschien is het niets voor mij... Maar ik wil het toch 'proberen'. Afwachten dus  ;D

Dat begrijp ik. En ik bedoelde ook niet dat je maar beter alleen kunt blijven. Soms heb ik alleen het idee dat we hier op het forum denken dat een relatie tussen twee seksuelen gemakkelijker is. Maar dat hoeft natuurlijk niet persé zo te zijn.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.