Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hey

Gestart door Aere, april 04, 2010, 02:29:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Aere

Hey iedereen,

Ik ben 18 jaar en ik kom uit België.

Ik heb dit forum al eens een lange tijd geleden bezocht maar toen was de twijfel nog zeer groot. Maar ondertussen ben ik al enkele jaren 'wijzer' ;) Aangezien ik nog nooit seksuele aantrekking heb ervaren en mijn verlangens nooit verdergegaan zijn dan een knuffel... kan ik wel stellen dat ik aseksueel ben. Ik kan echter wel verliefd worden. Ik heb niet veel ervaring op het vlak van relaties, mijn vorige is al bijna twee jaar geleden. Zij was toen al seksueel actief, ik niet. Zij wou seks, ik zei toen 'dat ik nog niet klaar was' *facepalm* Ik had gewoon geen verlangen naar seks... Als mijn vrienden begonnen te praten over masturbatie of mij uithoorden over 'wat ik wel allemaal niet gedaan had met haar' voelde ik mij natuurlijk zeer ongemakkelijk.

Ik ben eigenlijk bang dat als ik een relatie begin dat mijn aseksualiteit een 'probleem' zal zijn... Alsof het iets 'fundamenteel' is. Ik weet dat het niet zo hoeft te zijn, maar de maatschappij laat dit wel degelijk uitschijnen. Weinig mensen zijn dan ook op de hoogte van aseksualiteit... Ik heb het onlangs aan mensen in mijn omgeving verteld en hun reactie was 'Echt? Wauw.' Veel mensen denken dat ik homoseksueel ben, daarover heb ik zelf ook getwijfeld. Sommigen mensen hebben dat ook al vlak af gevraagd. Ik zeg dan dat ik dat niet ben, maar ik zeg ook niet dat ik aseksueel ben.