Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hey

Gestart door Aere, april 04, 2010, 02:29:08 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

traveller

Welkom Aere !!  :cake:

Ha Pinkeltje, grappig wat je zegt  'Op ieder potje past wel een dekseltje. Alleen sommige potjes hebben een afwijkende vorm en moeten op zoek naar dat afwijkende dekseltje! Die zoektoch duurt dan net wat langer'    (ja sorry, ondanks het feit dat ik 23 ben en dus op en top internetgeneratie, weet ik niet hoe je zo mooi moet citeren met een grijs kaderje...dom dom dom  :D )
Dat zinnetje vond ik vroeger al, als klein meisje, zo'n opdracht klinken. Zoek maar eens tussen AL die mensen iemand die bij u past, die zoals u is...
dat leek mij toen onmogelijk -en is dus tot nu toe nog altijd niet gelukt  ;D-

Maar dus, Aere, op dit forum zal je zeker wel mensen vinden die hetzelfde ervaren als jij!
IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT. Walt Disney

pinky

Citeren= klink op reageren, scroll naar beneden, zoek het berichtje dat je wilt citeren en klik in dat berichtje op rechterbovenhoek 'voeg citaat toe'. Dan heb jij een mooi citaat.


Maar goed, moet je wel zoeken? Hoe vaak zijn mensen niet op zoek naar de sleutels, om er later achter te komen dat ze deze al in de hand hadden? Of op zoek naar iets waarvan ze even waren vergeten dat ze het hadden uitgeleend? Stop dus met zoeken en geniet van het leven. Dan komt het bijzondere dekseltje vanzelf naar het bijzondere potje toe.

Ereinion

Of, om te citeren, klik op de blauwe knop die rechtsboven het postje staat (hier dus precies boven) dat je wilt citeren en je komt meteen in het reactie-scherm.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

traveller

Citaat van: Pinkeltje op mei 06, 2010, 08:36:27 PM
Maar goed, moet je wel zoeken? Hoe vaak zijn mensen niet op zoek naar de sleutels, om er later achter te komen dat ze deze al in de hand hadden? Of op zoek naar iets waarvan ze even waren vergeten dat ze het hadden uitgeleend? Stop dus met zoeken en geniet van het leven. Dan komt het bijzondere dekseltje vanzelf naar het bijzondere potje toe.

Nou, zoeken doe ik niet echt.
Maar toen ik dat vroeger hoorde, dan klonk dat wel vermoeiend  ;D

en voila, heb ik mooi even een citaat kunnen invoegen   :)    zo leer ik ook nog wat bij
IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT. Walt Disney

Sismo

 :klap: applausje!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

pinky

Jaah woehoe!

Nou ik moet wel lachen soms om mensen die bij ongeveer elke datingsite staan ingeschreven en druk aan het daten zijn/ op zoek zijn naar die ware. En dan denk ik, het is allemaal zo geplanned en vooropgezet terwijl toch iedereen weet dat de liefde zich niet laat plannen? Zou ook wel heel bizar zijn! 'Zo, en vandaag om 13:09 uur  precies ga ik verliefd worden'.

Neej, vaak kom je zo iemand dan wel vanzelf tegen als het echt moet. Daar ben ik dan van overtuigd. Aan de andere kant, misschien ben ik wel gewoon heel naïef/ passief en zit ik straks de rest van mijn leven alleen! Maar ach... dat is misschien ook wel weer minder vermoeiend dan zo hard te moeten zoeken!

jojo83

Ik geloof dat de liefde zoeken absoluut geen zin heeft. Liefde laat zich inderdaad niet dwingen.
Ik heb een vriendin die is echt wanhopig op zoek al een jaar of 4, maar ze komt maar niemand tegen. Lijkt me dodelijk vermoeiend! Het is voor haar een hele dagtaak geworden.
Ik heb al vaker in mijn omgeving meegemaakt dat mensen pas iemand tegenkomen als ze het los lijken te laten. Dan pas komt er iemand op hun pad.

traveller

Citaat van: jojo83 op mei 07, 2010, 12:16:40 PM
Ik heb een vriendin die is echt wanhopig op zoek al een jaar of 4, maar ze komt maar niemand tegen. Lijkt me dodelijk vermoeiend! Het is voor haar een hele dagtaak geworden.

O jeetje...
IF YOU CAN DREAM IT, YOU CAN DO IT. Walt Disney

pinky

Weet je wat het grappige is van wanhopig zoeken... dat je datgene wat je zoekt eigenlijk altijd over het hoofd ziet! Omdat je zo gestressed bent datgene te vinden, kijk je te snel weer weg en neem je niet de tijd ook werkelijk hetgene te zien dat je zoekt. DUs ja, dan kun je inderdaad blijven zoeken. De kans op succes is vrij klein.

Maar als je het dan loslaat, dan zie je het in ene keer. Ik denk dus ook dat dat voor de liefde geld! Relax dus... het komt wel!

Ereinion

Mee eens, maar je moet er natuurlijk ook wel voor zorgen dat de liefde jou kan vinden.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Dat wilde ik ook precies zeggen.
Natuurlijk moet je er niet wanhopig naar op zoek gaan, maar als je helemaal niets doet gebeurt er echt niets. Ik ben er de afgelopen 10 jaar bijna volledig passief in geweest en ben dus ook niemand tegengekomen. Logisch, want 'de ware' komt echt niet bij je aanbellen natuurlijk.
Ik denk dat je er een gezonde middenweg in moet vinden. Sommige mensen zien elke ontmoeting als een kans die ze moeten grijpen om een partner te krijgen. Dat werkt niet omdat je mensen daarmee afschrikt (en je waarschijnlijk ook een verkeerde reputatie krijgt). Helemaal niets doen werkt ook niet. Waarschijnlijk moet je zorgen dat je op de een of andere manier mensen gaat ontmoeten die je kunnen aanspreken, mensen met dezelfde hobbies of interesses bijvoorbeeld en wie weet leidt het tot iets.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

jojo83

Citaat van: traveller op mei 07, 2010, 02:03:47 PM
Citaat van: jojo83 op mei 07, 2010, 12:16:40 PM
Ik heb een vriendin die is echt wanhopig op zoek al een jaar of 4, maar ze komt maar niemand tegen. Lijkt me dodelijk vermoeiend! Het is voor haar een hele dagtaak geworden.

O jeetje...

Ik vind het voor haar wel zielig dat ze er zo mee bezig is. Ik heb het er al vaak met haar over proberen te hebben, maar het dringt echt niet tot haar door. Ze vind zelf ook dat het heel erg meevalt, dus tja...als ze het zelf al niet inziet wordt veranderen al moeilijk.

jojo83

Citaat van: Jovi_Hobbes op mei 07, 2010, 07:59:46 PM
Dat wilde ik ook precies zeggen.
Natuurlijk moet je er niet wanhopig naar op zoek gaan, maar als je helemaal niets doet gebeurt er echt niets. Ik ben er de afgelopen 10 jaar bijna volledig passief in geweest en ben dus ook niemand tegengekomen. Logisch, want 'de ware' komt echt niet bij je aanbellen natuurlijk.
Ik denk dat je er een gezonde middenweg in moet vinden. Sommige mensen zien elke ontmoeting als een kans die ze moeten grijpen om een partner te krijgen. Dat werkt niet omdat je mensen daarmee afschrikt (en je waarschijnlijk ook een verkeerde reputatie krijgt). Helemaal niets doen werkt ook niet. Waarschijnlijk moet je zorgen dat je op de een of andere manier mensen gaat ontmoeten die je kunnen aanspreken, mensen met dezelfde hobbies of interesses bijvoorbeeld en wie weet leidt het tot iets.

Die middenweg is inderdaad het beste. Je moet natuurlijk wel onder de mensen komen, want thuis blijven zitten dan ontmoet je niemand. Maar dan is het maar net hoe je je daar opstelt

pinky

Maar je onder de mensen begeven... is dat dan zoeken? Of is dat gewoon sociale contacten op doen en dan hopen dat de ware zich ook eens aan je voorstelt? (om dan uiteraard je kans te grijpen.... en alleen bij een potentiele ware en niet bij iedere persoon die op het eerste gezicht aan je eisenpakketje voldoet)

Mannetje

Citaat van: jojo83 op mei 07, 2010, 12:16:40 PM
Ik heb een vriendin die is echt wanhopig op zoek al een jaar of 4, maar ze komt maar niemand tegen. Lijkt me dodelijk vermoeiend! Het is voor haar een hele dagtaak geworden.
Volgens mij kwam ze laatst een goede vriend van me tegen  :schater: Die had een date met iemand en griet wilde de 2e keer meteen afspreken bij haar thuis, om even gelijk kennis te maken met haar ouders  :schater: Die date was dan ook geen succes!

Citaat van: Pinkeltje op mei 07, 2010, 02:18:03 PM
Weet je wat het grappige is van wanhopig zoeken... dat je datgene wat je zoekt eigenlijk altijd over het hoofd ziet! Omdat je zo gestressed bent datgene te vinden, kijk je te snel weer weg en neem je niet de tijd ook werkelijk hetgene te zien dat je zoekt. DUs ja, dan kun je inderdaad blijven zoeken. De kans op succes is vrij klein.
Maar als je het dan loslaat, dan zie je het in ene keer. Ik denk dus ook dat dat voor de liefde geld! Relax dus... het komt wel!
Nog even over zoeken naar bepaalde dingen over jezelf (in dit onderwerp "liefde"). Er is niks mis mee om te zoeken naar bepaalde dingen. Maar je moet er niet van uit gaan dat je automatisch zult "vinden" na een zoektocht. Want je vind het pas als je er klaar voor bent !!
Hier heb ik tenminste al heel veel ervaring mee.

Citaat van: Jovi_Hobbes op mei 07, 2010, 07:59:46 PM
Ik ben er de afgelopen 10 jaar bijna volledig passief in geweest en ben dus ook niemand tegengekomen. Logisch, want 'de ware' komt echt niet bij je aanbellen natuurlijk.
Ja, dat is heel herkenbaar. Op dat moment stoot je mensen als het ware af. En als er dan wel iemand durfde door dat schildje heen proberen te komen, jaag je die natuurlijk snel even weg  :-\

Citaat van: Ereinion op mei 07, 2010, 07:41:31 PM
Mee eens, maar je moet er natuurlijk ook wel voor zorgen dat de liefde jou kan vinden.
Gelukkig kan je dat inderdaad een handje helpen, en heb je daar zelf een behoorlijke invloed op  ;)