Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

'Ello!

Gestart door Sæglópur, april 04, 2010, 08:27:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Sæglópur

Hoi iedereen!

Ik had nooit gedacht dat ik ooit eens een introductie op het Nederlandstalig AVEN forum zou schrijven, maar zie! :)

Afijn, ik ben 18 jaar, Nederlands en woon momenteel in Drenthe. Net als anderen was ik al eens eerder op AVEN gestuit toen ik erg aan het twijfelen was over mijn eigen seksuele gevoelens (of liever: het ontbreken daarvan). Ik was er toen echter nog stellig van overtuigd dat ik hetero was, maar nog 'niet toe' aan seks. Inmiddels ben ik dus 18 en heb mij nog nooit seksueel aangetrokken gevoeld tot een ander persoon/seks gehad. Ik heb een tijd gedacht dat ik misschien homoseksueel was, maar ik kan mij romantisch aangetrokken voelen tot zowel vrouwen als mannen. Ik ben ook verliefd geweest op zowel jongens als meisjes. Ik voel echter alleen geen enkele drang om seks met iemand anders te hebben, ongeacht het geslacht. Knuffelen, kussen en tegen elkaar aan liggen vind ik prima, maar seks wil en hoef ik absoluut niet.

Toen ik daar meer over na begon te denken, kwam het mij niet onwezenlijk voor dat ik a-seksueel kon zijn. Na een Google zoekopdracht kwam ik terug op het Nederlandstalig AVEN forum, waar ik enkele jaren geleden dus ook was terechtgekomen. De cirkel was voor mij rond. Op dit moment zie ik mijzelf als pan-romantisch. Of iemand man of vrouw is maakt mij in wezen niet uit. Het gaat mij om het individu en de personaliteit van dat individu. Dit heb ik echter nog tegen niemand verteld. Ik verwacht dat het erg moeilijk voor mijn ouders/vrienden/familie zal zijn om dit te begrijpen omdat er maar zo weinig algemeen over bekend is. Jullie zijn dus de eersten die het weten, ook al kennen jullie mij niet. Dat ik het jullie vertel is omdat ik zeker weet dat jullie het begrijpen. Ik voel me dankzij alle berichten en informatie die ik hier en op het Engelstalig forum heb ik gelezen al een stuk zekerder over mezelf en daarvoor wil ik jullie allemaal bedanken!

:cake: fyrir alla/for everyone!

- Sæglópur


Það besta sem Guð hefur skapað er nýr dagur.

Ég þakka þér þá von sem þú gafst mér.

Ienepien

Hoihoi, welkom hier. :cake:

Hoe kunnen we je het beste aanspreken? ;)
En welke taal is dat? :-\

Sæglópur

Dankjewel Ienepien!

Jullie mogen mij Simon noemen. :)
De taal van mijn handtekening en forumnaam is IJslands. Mijn moeder is IJslands en ik spreek het zelf een klein beetje.

- Sæglópur
Það besta sem Guð hefur skapað er nýr dagur.

Ég þakka þér þá von sem þú gafst mér.

Cynicus

Sæglópur? Er það ekki Sigur Rós ljóð?

Ik ben op het moment IJslands aan het leren, zoals je vast wel kunt merken aan bovenstaande zin die ongetwijfeld fouten bevat.

Welkom, og komdu sæll  :cake:
Rise up pagan sons and daughter, symbolic swords held high.
Shout it from the hilltops, proclaim in on the plains, the ancient gods will never die whilst we invoke their names.

Ienepien

Ik ben nét je nummer aan het luisteren.

http://www.youtube.com/watch#!v=zgEGVKwURKc&a=E2ib1TatiZg&playnext_from=ML
Moooiiiiiiiiii. :handschudden:


(Op de een of andere manier krijg ik het er hier niet op :-\)

Sæglópur

Haha, valt mee hoor Cynicus! Alleen zou ik 'songtekst' met 'textar' vertalen. 'ljóð' betekent eerder 'poëzie', tenzij je dat bedoelde natuurlijk.
Zoals ik al zei spreek ik bij lange na niet zo goed IJslands als een native speaker, maar ik kan me redden. :)

Já, það er Sigur Rós. Ég elska þá!

Takk fyrir að deila kaka með mér. :)

Als je dat nummer mooi vindt Ienepien, moet je hier eens naar luisteren: http://www.youtube.com/watch?v=7AnZIdrLKBM.
Það besta sem Guð hefur skapað er nýr dagur.

Ég þakka þér þá von sem þú gafst mér.

Cynicus

Heb je iets van MSN? ik zoek nog iemand om bij tijd en wijlen mee te oefenen :P
Rise up pagan sons and daughter, symbolic swords held high.
Shout it from the hilltops, proclaim in on the plains, the ancient gods will never die whilst we invoke their names.

Ereinion

Welkom Simon!  :cake:

Fijn dat je het gevoel had dat je bij ons je verhaal kwijt kunt.
Mijn ervaring is dat de reacties best meevallen als je het aan anderen vertelt. Maar dat ligt natuurlijk ook wel aan je eigen opstelling en de band die je met die anderen hebt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sæglópur

Citaat van: Cynicus op april 04, 2010, 10:45:24 PM
Heb je iets van MSN? ik zoek nog iemand om bij tijd en wijlen mee te oefenen :P

Ik heb geen MSN, maar je kunt me gerust een PM op het forum sturen als je vragen hebt. Ik check het forum dagelijks, dus je zult vrij snel een antwoord krijgen. :)

Dankjewel Ereinion. Waar ik op dit moment bang voor ben is dat als ik het mijn ouders vertel, ze denken dat het een fase is. Ook zit ik nog naar een manier te zoeken om het hen zo simpel mogelijk uit te leggen. Misschien moet ik het maar in briefvorm doen, dan kan ik gelijk gedeeltes uit de FAQ op AVEN erin verwerken. Als iemand nog suggesties heeft, laat het me alsjeblieft weten. :)
Það besta sem Guð hefur skapað er nýr dagur.

Ég þakka þér þá von sem þú gafst mér.

Mannetje

Welkom hier. Kan je uitleggen wat pan-romantisch is?

Je wilt het dus heel graag vertellen aan anderen. Je zou ze naar deze site kunnen verwijzen.

Fricai

Citaat van: Mannetje op april 05, 2010, 01:38:17 PMWelkom hier. Kan je uitleggen wat pan-romantisch is?

Als ik het goed heb; Mogelijkheid tot romantische aantrekking tot alles en iedereen dat binnen Homo Sapiens Sapiens valt. :)

Btw; Welkom!  :cake: :wave:

Jovi_Hobbes

Welkom Sæglópur  :cake:
Goh, zo ken je niemand die IJslands spreekt en zo ken je er opeens twee! Toevallig hoor.

Wat fijn om te lezen dat je al iets hebt gehad aan de informatie op dit forum.
Citaat van: Sæglópur op april 04, 2010, 08:27:56 PM
Op dit moment zie ik mijzelf als pan-romantisch. Of iemand man of vrouw is maakt mij in wezen niet uit. Het gaat mij om het individu en de personaliteit van dat individu. Dit heb ik echter nog tegen niemand verteld. Ik verwacht dat het erg moeilijk voor mijn ouders/vrienden/familie zal zijn om dit te begrijpen omdat er maar zo weinig algemeen over bekend is.

Het is inderdaad moeilijk om zoiets aan anderen uit te leggen, maar de manier waarop je het hier verwoordt lijkt mij toch een heel duidelijke. Ik zou mezelf naar een ander toe eerder zo beschrijven als jij het doet dan door middel van de term aseksueel. Die term is veel abstracter en niet iedereen begrijpt dat goed. Hoe en wanneer je dit aan anderen wilt vertellen is natuurlijk aan jezelf. Ik heb het zelf nog nooit aan iemand verteld omdat het nog nooit ter sprake is gekomen. Ik denk ook dat het iets is dat je het beste kunt vertellen op het moment dat een gesprek die richting op gaat dan dat je er plompverloren over begint. Als mensen zelf merken dat je anders bent er daar geïnteresseerd naar vragen staan ze waarschijnlijk eerder open voor een uitleg over aseksualiteit.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Citaat van: Drisos op april 05, 2010, 01:42:11 PM
Citaat van: Mannetje op april 05, 2010, 01:38:17 PMWelkom hier. Kan je uitleggen wat pan-romantisch is?

Als ik het goed heb; Mogelijkheid tot romantische aantrekking tot alles en iedereen dat binnen Homo Sapiens Sapiens valt. :)

Inderdaad Drisos. Het gaat erom dat je je aangetrokken voelt tot iemands karakter (daarbij is het dan om het even of dat een man of een vrouw is). We hebben hier ergens een lijstje met 'mogelijkheden'. Ik ga even op zoek.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Op het engelse forum is men nogal gefocused op labels, daar hebben ze vast ook wel een lijstje. ;)

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?