Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Kunnen frustraties onbewust worden omgezet in irritaties?

Gestart door Madelief, april 13, 2010, 01:07:49 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Madelief

Dankjewel voor jullie lieve reacties. Vandaag heb ik mijn vriendin een mail gestuurd met daarin een voorstel mbt ons probleem. Ik heb haar een simpel schema gegeven waarin ze kan aangeven wat we per dag gaan proberen qua intimiteit. En dat mag dan van alles zijn dus ook alleen een massage bijvoorbeeld. Daarna dan ook aangeven in het schema hoe ze het ervaren heeft. In de mail heb ik ook regels opgesteld zoals: weigeren mag altijd maar bespreek waarom je niet wilt! En sowieso alles bespreken waar je mee zit!!

Ik kreeg als reactie dat ze het een positief en goed plan vindt en dat ze het gaat invullen. Ze wil er ook wel aan werken dat weet ik. En dat zegt ze ook wel. Ben alleen benieuwd wanneer ze het schema gaat invullen en hoe het zal gaan.. Maar ik moet wel vertrouwen hebben want anders wordt het sowieso niets...  Dus positief blijven  ;D.

Fricai

Klinkt goed. Blijf ook wel genoeg 'normaal' communiceren hè. ;)

jojo83

Klinkt zeker goed. Vertrouwen houden is zeker belangrijk. Geef haar de tijd om het schema in te vullen. Het is voor haar waarschijnlijk al een hele stap.  :knuffel:

Ereinion

Goed idee!  :klap:
Op deze manier kan ze er rustig over nadenken (want inderdaad, dat is waarschijnlijk al een hele stap) voor ze het aan jou vertelt. In een gesprek was dit waarschijnlijk te confronterend geweest.

Ik ben benieuwd wat hier uit komt!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Wow, goed initiatief! Ik ben erg benieuwd wat daar uit gaat komen! Maar wel stoer dat je dat hebt gedaan!  :klap:

Madelief

Gisteravond heeft ze het schema gelijk ingevuld. Ze vroeg me elke keer, is het niet erg als het nog weinig seks is maar gewoon knuffelen enzo? Nee natuurlijk niet! Het moet voor haar goed voelen. En meer dan wat er staat mag altijd  ;). We praten er nu wat luchtiger over, beetje humor erbij doet wonderen. Schema loopt vanaf gisteren en tot nu toe gaat het goed. Voor gisteren had ze opgeschreven, bij elkaar op de bank zitten en voetmassage bij haar. Dat is in ieder geval gelukt haha, erg fijn.

Heb wel het gevoel dat er nu iets gebeurd en dat sterkt mij. Op die manier kan ik er weer voor gaan en zal ik niet zo snel mezelf verliezen in paniek of machteloosheid.

Thanks voor jullie steun nogmaals  :knuffel:

Ik houd jullie op de hoogte!


Ienepien


Mannetje



Ereinion

Oh wat fijn dat jullie nu een manier hebben om iets op te bouwen!
Ik heb er wel vertrouwen in. Het zal misschien met kleine stapjes gaan, maar het begin is er.  :klap:


Ik ben echt zo blij geworden van je postje!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Madelief

Ben echt blij met dit forum, jullie reacties helpen echt!!  :knuffel: to all of you!

Jovi_Hobbes

Wat goed dat je dit hebt bedacht en dat je vriendin er zo positief op reageert.
Even psychologiseren: als ik naar mezelf kijk denk ik dat ik wel een beetje begrijp waarom dit kan werken. Op deze manier heb je je vriendin wat zekerheid en controle gegeven over wat er wel en niet gebeurt. Dat heeft ze waarschijnlijk nodig omdat anders alle aanzet tot intimiteit direct het gevaar van te veel intimiteit in zich heeft.
Ik vind het echt super goed bedacht en wie weet hebben anderen hier ook iets aan.  :klap:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Madelief

Citaat van: Jovi_Hobbes op april 18, 2010, 01:47:29 PM
Wat goed dat je dit hebt bedacht en dat je vriendin er zo positief op reageert.
Even psychologiseren: als ik naar mezelf kijk denk ik dat ik wel een beetje begrijp waarom dit kan werken. Op deze manier heb je je vriendin wat zekerheid en controle gegeven over wat er wel en niet gebeurt. Dat heeft ze waarschijnlijk nodig omdat anders alle aanzet tot intimiteit direct het gevaar van te veel intimiteit in zich heeft.
Ik vind het echt super goed bedacht en wie weet hebben anderen hier ook iets aan.  :klap:

Dat was inderdaad ook het idee. Om haar de controle te geven. Daardoor weet ze dat ze geen dingen hoeft te doen die ze niet wilt. Dat weet ze normaal ook wel maar ze voelt zich toch vaak verplicht tot iets waardoor ze niets meer durft te doen. Nu is dat stukje minder eng inderdaad. Ik hoop dat anderen er ook wat aan hebben inderdaad! Live praten is altijd nog beter misschien maar soms is dat zo lastig en pijnlijk dat wat dingen op papier ook kunnen helpen. Zodat ieder er rustig op een eigen moment erover na kan denken en het helderder ziet.

jojo83