Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

emoties en aseksualiteit

Gestart door Daantje, april 21, 2010, 10:57:03 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Daantje

Weet je ik zit net te denken over waarom er allemaal aardige mensen op dit forum zitten?
Bij andere fora heb ik nooit zulke vriendelijkheid gemerkt.

En nou vraag ik mijzelf af of het tekort aan seksueel vermogen de gevoeligheid van het hart opvult.
Niet dat iedere Aseksueel een goed mens is, maar mischien dat veel aseksuelen vriendelijker en zorgzamer overkomen.

Ik merk het tenminste dat ondanks vele mensen mij hebben misbruikt en in de steek gelaten, dat ik nooit mijn geloof in de goedheid van de mens ben kwijtgeraakt.
En nog steeds ben ik altijd vriendelijk en ontzettend gul tegenover mensen.

Ienepien

Je zou best wel eens gelijk kunnen hebben. Dat het gemis in je hersenen wordt opgevuld door een groter emotioneel gedeelte.
Maar of dit ooit al eens wetenschappelijk onderzocht is, is misschien wel een balletje, die wij zo toeschoppen??

Mannetje

#2
Het heeft voornamelijk ook te maken dat veel van de veelposters op deze site hoogsensitief zijn, en daardoor graag andere mensen willen helpen en ondersteunen.

Ienepien


Aere

Er schuilt ook gewoon veel zelfherkenning in anderen hun posts. Je weet gewoon hoe moeilijk het kan zijn en hoe simpel maar effectief een hartig gesprek kan zijn. Opgenomen worden in de community helpt enorm veel.

Fricai

Heeft niet alleen te maken met wie er op zitten, het is ook gewoon een beetje de sfeer. (Bijvoorbeeld; Ik kan ook wel een forum bedenken waar ik en anderen e.e.a affakkelen) Hier zijn veel mensen met 'een zelfde probleem', wat sowieso al tot verbroedering leidt. Daarnaast grijpen de admins in bij onvriendelijkheid e.d. ;)

Kan ook wel een bijna directe link hebben met aseksualiteit misschien. Maar ik betwijfel of er iets is als het verband dat Ienepien aangeeft. Logischer lijkt me dan dat iets de oorzaak is van zowel identificatie als Ace en een bepaald karakter.

Daantje

Dat kan ook.
Maar in deze wereld geldt dat ieder nadeel een voordeel heeft en ieder voordeel een nadeel.
Net zoals autisten die sociaal onbevoegd zijn maar genieën in wetenschappelijke gebieden kunnen zijn.

Ereinion

Ik denk dat het komt doordat we hier allemaal ongeveer hetzelfde verhaal hebben. En er allemaal tegenaan lopen dat de 'rest van de wereld' er weinig begrip voor heeft. Dus doen we ons best om zelf wel begripvol naar anderen te zijn.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Inderdaad, als je zelf veel tegen onbegrip aanloopt weet je hoe pijnlijk dat kan zijn en zorgt dat er misschien voor dat je juist begripvoller ten opzichte van anderen bent, omdat je weet hoe het voelt om het buitenbeentje te zijn.
Voor mij geldt dat in ieder geval wel: ik kies eigenlijk altijd de kant van de verliezer. Ik snap de verstoten nerd vele malen beter dan de succesvolle zakenman. Het is dat ik geen behoefte aan huisdieren heb, maar anders zou ik elk zwerfdier meenemen dat ik tegenkwam.  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Daantje

Ja dat is ook zo, nee ik dacht mischien maar dat idee gaat niet meer op.

Ereinion

Nou wordt ik nieuwsgierig.  :D Welk idee?

Nu ik zo teruglees... ik ben niet hoogsensitief. Of hoor ik niet meer bij de veelposters.  ;)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Daantje

Kijk mijn idee is en dat heb ik van een combinatie van Pyschologische, Spirituele en Kabalistische studies is als volgende.

Iedereen is het erover eens dat een mens een ziel heeft, wat die ziel inhoudt daar verschillen de meningen over.
Mijn mening is dat de ziel de motor is die het lichaam in werking stelt, want zonder emoties zou een mens nou eenmaal niks doen.
De ziel is naar mijn mening weer verbonden met een hoofdcomputer zal ik maar zeggen, die bepaalde dingen in evenwicht zet en de communicatie met andere zielen mogelijk maakt.

Volgens Joods/Kabbalistische studies is seks intiem omdat het de verbondenheid tussen jouw, je partner en god bewerkstelligd.
Dit heb ik naar aanleiding van enkele mensen die na seksrelaties verliefd op de persoon begonnen te worden, terwijl ze het juist puur voor de seks deden.

Waarom seks een belangrijk factor is volgens de Joods/Kabbalistische studies is ook omdat het een essentie vormt voor de levenselixer van jouw ziel.

Nou als aseksuelen dit niet hebben dan is het een mogelijkheid dat ze hun ziel hebben geevolueerd.
Dus mischien inplaats van seks dat een behoefte is voor andere personen, hebben Aseksuelen die behoefte verplaatst naar sympathie en zorg.


Nou dat is mijn idee neem het maar niet te serieus want het meeste komt denk ik uit een fantasiewereldje van me.

pinky

Waarom ik denk dat het hier zo vriendelijk is... andere fora hebben veeeeeeel meer mensen die ze opzoeken! Heb je een hobby, ga je naar het forum van jouw hobby, heb je een depressie, ga je naar een forum voor depressievelingen (dat zal vast gezellig zijn daar!)

Anyway, er zijn nu eenmaal vrij weinig mensen die aseskueel zijn. Dan zijn er van die aseksuelen ook nog eens weinig die dat kunnen of willen toegeven. Het clubje wat uiteindelijk op dit forum komt is dus erg klein. Het probleem dat de mensen hebben is zeer specifiek! Dat maakt de herkenning vrij groot en maakt ook dat iedereen weet hoe rot het is als er vervelend op gereageerd wordt. Dus doet men dat ook niet! Het gaat er daarom vrijwel altijd lief aan toe.

In andere topics die niet over asekualiteit gaan kunnen er wel eens harde woorden vallen, maar dan kent men elkaar al goed en weet men ook dat de harde woorden gezegd worden om de ander verder te helpen! Dat is het mooie van dit forum! Mensen komen hier om geholpen te worden en blijven plakken om anderen te helpen! Als je anderen niet wilt helpen heb je hier verder niets meer te zoeken na een tijdje. Want na een tijdje ben je wel uitgepraat en heb je je antwoorden wel gevonden!

Nou zo dus! Daarbij denk ik ook dat vele vaste posters hier inderdaad hooggevoelig zijn. Maar ik denk dat het ook met bovenstaande te maken heeft. Mensen die hooggevoelig zijn willen wel vaak graag helpen! Hooggevoelige mensen zullen dat vaker hier blijven plakken, denk ik. Maar goed, dat is mijn theorie!

Ienepien

Ik voel ook gewoon, dat ik hier (nog)  nodig ben.
Om de een of andere reden trekt dit forum mij als een magneet....... :-\




(en ja, ik ben ook hoogsensitief)

Aere

Sinds wanneer is iedereen het erover eens dat een ziel bestaat? :D

Tenzij je met 'iedereen' religies bedoelt natuurlijk ;)