Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

wel jong niet hetero.

Gestart door myra, april 03, 2006, 09:55:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stev

Citaat van: Knoddepropje op april 04, 2006, 08:38:47 PM
En ik heb toch wel serieus recht van spreken dat ik zo, na 6 jaar "proberen of ik het fijn zou gaan vinden" durf te zeggen dat dat niet lukt. Net als Ereinion en een x aantal anderen hier.....

En wat dachten jullie van mijn bijna 10 jaar?  :78:  :78:  :78:
Ik heb daar 2 heel lieve kinderen aan overgehouden (kan haast niet anders met z'n vader  :) ) Daar hebben we het ergens anders wel over  ;)
Ik heb de reacties op die andere site nog niet gelezen dus ga ik gauw kijken.
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

ChibiFirli

Citaat van: Stev op april 05, 2006, 10:42:24 AM
Citaat van: Knoddepropje op april 04, 2006, 08:38:47 PM
En ik heb toch wel serieus recht van spreken dat ik zo, na 6 jaar "proberen of ik het fijn zou gaan vinden" durf te zeggen dat dat niet lukt. Net als Ereinion en een x aantal anderen hier.....

En wat dachten jullie van mijn bijna 10 jaar?  :78:  :78:  :78:
Gefeliciteerd met je bijna 10 jaar getrouwd zijn ;D
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

myra

de nieuwste stelling bij dit topic : 'aseksuelen zijn kille, emotioneel koude mensen en dus te mijden'.

Jullie mogen kwaad worden  >:D  :banghead:

littlefanny

helemaal mee eens:
   tegenargument1: Maar aseksuelen hebben doordat ze minder tijd hebben voor harde seks juist meer tijd voor(warme)emotie!

 ontkrachting: ontbreekt

tegenargument2: Het gaat bij aseksuelen om totaal verschillende redenen waarom ze dit zijn, ze zijn niet over één kam te scheren en sommigen ( de meesten) kunnen dus wel degelijk ( als de reden bijvoorbeeld hormonaal of fysiek is) emotie's en dergelijke tonen en voelen

  ontkrachting: ontbreekt

tegenargument3: Seks kan koud, warm, kil of passievol zijn ( of 1 van die duizend andere dingen). Veel mensen hebben seks zonder passie of emotie. Aseksuelen hebben geen seks, wat is het verschil en maakt dat dat aseksuelen kil en emotioneel koud zijn?

  ontkrachting: iemand iets tegenin te brengen?

conclusie: Seks, of het geen behoefte hebben aan seks hoeft niets te maken te hebben met emoties, al dan niet koud of warm. Mensen die geen behoefte aan seks hebben worden dan misschien niet warm van onderen bij het idee eraan, maar kunnen van binnen warm (en dus totaal niet kil) worden van dingen die zij belangrijker achten dan seks.
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Jovi_Hobbes

Door al die reacties begin ik me opeens echt raar te voelen. Is het dan zo moeilijk voor mensen om te begrijpen dat je niet zielig bent als je geen seks hebt en dat liefde en seks helemaal niets met elkaar te maken hoeven te hebben???
Overigens vind ik de reactie van Goddess of Goofs een van de weinige goede reacties. Ze snapt het misschien niet maar begint niet meteen met veroordelen en het spuien van allerlei vreemde theorieën over waarom wij aseksueel zijn.
En natuurlijk  :klap: voor jullie reacties, die zijn volgens mij duidelijk genoeg, maar ze worden waarschijnlijk niet goed gelezen gezien de reacties.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

myra

Ik voel me er echt wel gefrustreerd door. Ik zou beter stoppen met over aseksualiteit te posten op allerhande fora.   :(  Ik heb echt het gevoel dat mensen zich persoonlijk aangevallen  voelen. Ze reageren net alsof je een vreselijke pervert bent.

theruudstar

"Wat een vreselijke pervert zeg!"
"Hoezo, neukt ie met kleine jochies of zo?"
"Nee, nog veel erger! Hij doet 't NIET!"

Zucht... Begin er toch steeds meer van overtuigt te raken dat aseksuelen de volgende stap in de evolutie zijn ;) Sorry als dat antiseksueel klonk, want dat was 't ook :P

Stev

Citaat van: ChibiFirli op april 05, 2006, 11:54:39 AM
Gefeliciteerd met je bijna 10 jaar getrouwd zijn ;D

Ik bedoelde bijna 10 jaar dat ik geprobeerd heb om seks fijn/leuk te gaan vinden. Mislukt dus. Inmiddels ook al die reacties van onze "vrienden" gelezen. Boos wordt ik niet, eerder verdrietig. Dat somige mensen zich niet zouden kunnen voorstellen dat iemand niets voor seks kan voelen, heb ik wel verwacht. Jammer dat het meteen (uitzonderingen na) wij-tegen-jullie wordt.

Bedankt voor de felicitatie, ChibiFirli, we waren in januari inderdaad 10 jaar getrouwd  :klap:
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Sammy

Waarom kijkt iedereen zo sip? Als ik dat forum bekijk, zie ik posts van mensen die open staan voor discussie. Dat zij zo hun vooroordeeltjes hebben over aseksualiteit, was toch dé reden dat je derover postte. Niet, Myra?

In mijn persoonlijke activistische 'missionarisfase', ben ik op fora uitgescholden, geband en doodgewenst, enkel door hetzelfde verhaal te vertellen wat ik hier heb verteld. Jullie beseffen niet hoe blij jullie met zulke reacties als op WJNH kunnen zijn.

Jovi_Hobbes

Als je het zo bekijkt heb je zeker wel gelijk Sammy en de laatste paar post zijn ook een stuk normaler. Maar net als Myra erger ik me er flink aan dat op een forum doorgaans de eerste reacties op een bericht over aseksualiteit inderdaad heel defensief zijn en zelfs bijna beledigend naar ons toe. Het zal wel komen doordat ik aseksueel ben, maar ik snap echt niet waarom iemand zich nou aangevallen voelt als je hem of haar vertelt dat je zelf geen interesse hebt in seks.
Is er iemand die daar een verklaring voor kan bedenken?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

littlefanny

 ???OMdat mensen seks als hun houvast zien, zowel met het eigen geslacht als met het andere misschien. Iedereen heeft verschillende smaken en stijlen en voorkeuren en wat dan ook. Het enige wat mensen écht bindt is sex, daar doet iedereen aan, dat vindt iedereen lekker. Ben je op zoek naar een sekspartner? Ga naar een of andere kroeg, flirt een beetje in het rond en je slaat er meestal wel een aan de haak, ongeacht diens levenswijze of filosofie. Als mensen die sex dus als fundament van hun bestaan en samenleving zien er opeens achter komen dat niet iedereen zich zo voelt kan dat denk ik best schokkend zijn. Die mensen kunnen daar niet bij met hun gedachten, kunnen het zich misschien in eerste instantie niet voorstellen en vinden het zoiets raars dat ze denken en hopen dat ze je kunnen overtuigen van de noodzaak van seks om hun wereldje weer kloppend te maken.
tis maar een theorie hoor  ???
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Stev

Petje af voor deze junior member  :flic: (ik kon geen andere pet vinden)
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

myra

Ik denk dat mensen onze stelling verkeerd interpreteren, dat ze denken dat we een anti-seksuele boodschap brengen : 'seks is slecht' 'mensen die seks hebben zijn slecht'. Zoals Fanny schreef is seks voor de meeste mensen een universeel iets, dus voelen ze zich in hun eigenheid aangevallen wss.

??? tis maar een hypothese.

Ereinion

Ik vind het nogal meevallen hoe ze reageren. Er zitten een paar posters tussen die een mildere stemming hebben gebracht. Ik kan me wel voorstellen dat je allemaal rare vragen enzo hebt, hoewel de woordkeuze niet altijd geweldig is.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Daar zit inderdaad wel iets in: omdat mensen in eerste instantie niet goed begrijpen wat we bedoelen denken ze dat we juist kritiek op hun leveren. Daar had ik nog niet aan gedacht. Misschien moeten we bij volgende berichtjes aangeven dat we niet anti-seksueel zijn en dus geen kritiek aan het geven zijn...

Ik heb zelf nog een andere theorie die waarschijnlijk op een kleinere groep mensen slaat en die is dat ze plotseling met zichzelf worden geconfronteerd, omdat ze zelf misschien een verminderde behoefte aan seks hebben, zich daardoor raar voelen en dit zo hard mogelijk proberen te ontkennen en/of hopen dat het overgaat. Door dan keihard tegen "ons" in te gaan hopen ze dat niemand ooit hun geheim zal ontdekken.

En mijn laatste theorie, die waarschijnlijk wel op veel mensen slaat: de posts worden niet echt goed gelezen, mensen zien een aantal steekwoorden en geven daarop meteen hun eerste reactie zonder even verder te lezen of het te laten bezinken, waardoor ze de essentie van het verhaal missen en er communicatiestoringen ontstaan
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?