Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik ben nieuw ...

Gestart door dorien, april 26, 2010, 11:02:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

dorien

Als ik zeg dat ik 'nieuw ben', bedoel ik zowel op dit forum als met deze -derde geaardheid heet het, juist?-. Ik wist al een tijdje dat ik 'niet zoals zij' ben, maar ik heb onlangs beseft dat ik aseksueel ben.
Na een artikel erover gelezen te hebben, kwam ik op deze site terecht. (Ik vind trouwens dat er beduidend weinig info te vinden is op het net)
Ik heb absoluut geen behoefte aan seks, en zelfs tongzoenen gaat me te ver.  Ik heb dit nog nooit geprobeerd omdat ik denk dat ik het psychologisch niet kan.
Maar dit betekent niet dat ik geen relatie wil (zoals ik velen op dit forum, heb ik afgeleid, niet?). Ik voel weldegelijk aantrekking en voel me vaak eenzaam.

De perfecte toekomst is voor mij die ene hechte relatie, waarbij je alles deelt als (normale?) koppels, behalve seks. En dat die persoon ook niet meer wil.
Kortom met iemand als ik ... Maar dit lijkt me wel erg onwaarschijnlijk.
Ik heb gehoord dat er datingsites zijn :P maar daar ga ik toch niet aan meedoen, hoor.

Ik denk dat ik het moeilijk heb met het feit dat ik ben zoals ik ben, maar ik hoop dat ik er mee leer leven.
(Sorry als ik wat zagerig overkom, maar ik ben blij dat ik mijn gevoelens ergens kwijt kan.)

Fricai

Citaat van: dorien op april 26, 2010, 11:02:25 PM
Maar dit betekent niet dat ik geen relatie wil (zoals ik velen op dit forum, heb ik afgeleid, niet?). Ik voel weldegelijk aantrekking en voel me vaak eenzaam.De perfecte toekomst is voor mij die ene hechte relatie, waarbij je alles deelt als (normale?) koppels, behalve seks. En dat die persoon ook niet meer wil.

Inderdaad, er zijn hier wel meer mensen met diezelfde wensen. :)

CiteerIk denk dat ik het moeilijk heb met het feit dat ik ben zoals ik ben, maar ik hoop dat ik er mee leer leven.

Heu? Niks mis met hoe je bent! :)
(Wel iets mis met het woord 'zagerig' trouwens, je komt vast uit het verre zuiden?  ;D :P)

Welkom  :cake:

Ienepien

Welkom Dorien. :cake:

Het is altijd fijn om eindelijk je 'geheimen' eens 'op tafel' te gooien, bij wie dan ook.
Hier zijn ze veilig, en als je eraan toe bent, mag de boze buitenwereld het ook weten.
Maar doe rustig aan, overhaast niks, en doe hier lekker mee. :wave:

Ereinion

Welkom Dorien!  :cake:?

Hopelijk accepteer je jezelf snel.
Mooie avatar heb je! Ik heb hem ook al eens op een ander forum gezien, maar dat was jij vast niet.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky


Appelsien

Ook van mij een welgemeende welkom!  :cake:

Mannetje

Hé Dorien,

Welkom  :wave:
Lees hier lekker rond, je zult veel herkenning vinden.
Hier moet niets, en bijna alles mag!
En wat die relatie betreft. Je weet maar nooit!

Jovi_Hobbes

Welkom Dorien  :cake:
Goed dat je ons hebt gevonden. Geef jezelf rustig de tijd om hier alle informatie te lezen en wat vertrouwder te raken met het feit dat je misschien aseksueel bent. Jezelf leren accepteren gaat niet in één dag, maar ook met kleine stapjes kom je uiteindelijk op je einddoel uit.

Wat je schrijft is heel herkenbaar, dus ik denk dat je op dit forum veel herkenbare verhalen zult vinden.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

dorien

Citeerje komt vast uit het verre zuiden?
Inderdaad  ;)
CiteerMooie avatar heb je! Ik heb hem ook al eens op een ander forum gezien, maar dat was jij vast niet.
Nee, dit is de eerste keer dat ik hem gebruik (gewoon van google genomen)

Jovi_Hobbes

Ik heb nog even nagedacht over wat je in je introductie zei

Citaat van: dorien op april 26, 2010, 11:02:25 PM
Als ik zeg dat ik 'nieuw ben', bedoel ik zowel op dit forum als met deze -derde geaardheid heet het, juist?-.

Er is niets mis mee om aseksualiteit een derde geaardheid te noemen hoor, maar eigenlijk is het niet helemaal juist. Er zijn drie geaardheden: hetero-, homo- en biseksueel. Binnen alle drie de geaardheden kan aseksualiteit voorkomen. Dat betekent dus dat er of 6 geaardheden zijn (heteroseksueel, heteroaseksueel, homoseksueel, homoaseksueel, biseksueel, biaksekueel) of dat er drie geaardheden (homo, hetero, bi) zijn die zich uiten in twee vormen: seksueel en aseksueel.

Teminste, zo zie ik het. Misschien opent dit een hele nieuwe discussie omdat er mensen zijn die het anders zien, maar dat kan best interessant zijn.

Einde van deze leerrijke bijdrage  ;)

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mannetje

Vergeet de pedofielen en de mensen die seks met dieren hebben niet !

Ereinion

Maar daarin kun je ook hetero, homo of bi zijn...  ;D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Happy


pinky

Wahaa, wat een discussie weer! Ooohw! Maareuhm... ik ben het met Jovi eens!

dorien

CiteerIk heb absoluut geen behoefte aan seks, en zelfs tongzoenen gaat me te ver.  Ik heb dit nog nooit geprobeerd omdat ik denk dat ik het psychologisch niet kan.
Ik heb eens nagedacht en denk dat dit niet helemaal juist is. Ik heb het nog nooit gedaan, niet omdat het psychologisch niet lukt, maar omdat ik niet weet hoe. En er nu eenmaal ook geen behoefte aan had.

Soms denk ik dat ik het gewoon eens moet proberen en zien wat ik er van vind, maar ik weet echt niet hoe ;D, dit is misschien een beetje gek, maar ja... Het hele gedoe van je ingewanden in elkaar steken vind ik maar niets, maar wie weet, eens je bezig bent? Ik gruw er niet echt van, maar zie mezelf het niet meteen doen. Bepaalde handelingen (ik ga nu niet in het detail treden) gaan er voor mij wel over, daarvan weet ik dat het nooit zal lukken.

Is het niet zo dat je pas weet dat je aseksueel bent (versus laag libido) als je ten minste ooit iemand hebt gekust? Maar dan heb je mijn domme probleem weer, ik ga echt niet op degene opstappen waar ik gevoelens voor heb om die zomaar een tong te draaien.

Pffh, die zelfanalyses toch!