Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Ik ben nieuw ...

Gestart door dorien, april 26, 2010, 11:02:25 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Ik vind tongzoenen een raar iets. Gelukkig is mijn vriend het daarmee eens. Hij is trouwens wel seksueel, dus een zoentest zal niet veel verhelderen.

Je weet het nooit helemaal zeker, denk ik. Net zoals iemand waarschijnlijk nooit zeker weet of hij/zij homo of hetero is. Omdat hetero als de standaard wordt gezien denken echter maar weinig hetero's na over de vraag of ze dit wel echt zijn. Wij zijn een minderheid en er dus altijd over aan het nadenken (nog los ervan dat sommige mensen in twijfel trekken of aseksualiteit uberhaupt bestaat.)
Het is dus meer een kwestie van uitzoeken bij welk labeltje je jezelf het prettigst voelt.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

dorien

En jouw relatie werkt? Raakt jouw vriend niet ongelofelijk gefrustreerd? => zoals in de 'andere kant' rubriek duidelijk het geval is

Ereinion

Ik ben een van de voorbeelden dat het wel kan, hoewel mijn partner af en toe best gefrustreerd is. En ik ook omdat hij weer zin heeft.  ;)

Ik walg niet van seks, het boeit me alleen niet, dus heb ik het af en toe wel. Verder hebben we allerlei andere manieren gevonden om de intimiteit in onze relatie te houden. Doordat we goed met elkaar kunnen praten, lukt het erg goed om ermee om te gaan.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Citaat van: dorien op juni 03, 2010, 02:38:51 PM
Soms denk ik dat ik het gewoon eens moet proberen en zien wat ik er van vind, maar ik weet echt niet hoe ;D, dit is misschien een beetje gek, maar ja... Het hele gedoe van je ingewanden in elkaar steken vind ik maar niets, maar wie weet, eens je bezig bent? Ik gruw er niet echt van, maar zie mezelf het niet meteen doen. Bepaalde handelingen (ik ga nu niet in het detail treden) gaan er voor mij wel over, daarvan weet ik dat het nooit zal lukken.

Tsja, het schijnt dat je dat soort dingen gewoon moet doen en dat je er niet over moet nadenken, maar dat is ook precies mijn probleem. Ik zie er geen logica in waarom je dat zou willen doen en vind het eigenlijk maar een vreemde gewoonte. Het is niet iets waarvan ik zeg dat ik het nooit zal doen, maar dan moet wel de juiste persoon langskomen (en die moet dan ook nog eens zeer geduldig zijn  :D ).
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mannetje

Inderdaad, niet teveel nadenken maar doen! Tongzoenen kan heel leuk zijn. Maar dan moet er zeker wel aantrekkingskracht of passie aanwezig zijn. Anders is het niets meer dan een potje kwijl uitwisselen.

Dorien, volgens mij ben je misschien gewoon de juiste persoon nog niet tegengekomen. Ik denk als je de juiste persoon tegenkomt dan het dan "vanzelf" gaat  ;)
Verder is mijn eigen ervaring dat je er met de jaren dat je ouder wordt, steeds meer op verstand gaat leunen. Terwijl vroeger gewoon alles op gevoel ging. Hoe oud ben jij eigenlijk. 25 a 30 jaar?


dorien

#20
Ik ben 22   :), maar ik heb altijd al over alles nagedacht.

Trouwens, Ereinion, wanneer heb jij je partner vertelt over je aseksualiteit? Dat vraag ik me al een tijdje af. Wanneer zeg je dat? Doe je dat vooraleer je een relatie hebt, zodat hij weet wat hij kan verwachten, of pas wanneer je weet dat hij je echt graag heeft?

Ereinion

Moeilijke vraag. Tenminste, wanneer je het zou moeten vertellen.

Ik ben al heel lang bij mijn vriend, dus hij was ook de eerste waarmee ik aan seksualiteit ging denken. Toen kwam ik erachter dat dat niet echt goed liep en zijn we naar een oorzaak gaan zoeken. Het duurde nog heel lang voor ik de term aseksualiteit tegenkwam. Dat heb ik hem wel meteen verteld, maar eigenlijk zijn we er dus een beetje samen achter gekomen.
Het lijkt me heel moeilijk om het goede moment te kiezen als je het al van jezelf weet en je net een relatie hebt. Ik zou het niet de eerste avond vertellen  ;) , maar ook niet te lang wachten. Je moet de ander wel eerst even de kans geven om je te leren kennen. Ik denk ook dat je eerlijk moet zijn als het gesprek of de ontmoetingen die kant op gaan. Als iemand je wil zoenen en je zegt dat je er nog niet klaar voor bent en hij dus nog even moet wachten, lieg je als je voor jezelf het gevoel hebt dat het er nooit van gaat komen. Dan kun je misschien beter zeggen dat je zoenen moeilijk vindt en eigenlijk niet prettig.



Trouwesn, Mannetje bedoelt het vast goed, maar zeggen dat je de ware nog niet bent tegen gekomen, kan ook heel verkeerd opgevat worden. Het is bijna een cliché-reactie die je krijgt als je mensen vertelt dat je aseksueel bent.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Ereinion op juni 05, 2010, 06:28:17 PM
Trouwesn, Mannetje bedoelt het vast goed, maar zeggen dat je de ware nog niet bent tegen gekomen, kan ook heel verkeerd opgevat worden. Het is bijna een cliché-reactie die je krijgt als je mensen vertelt dat je aseksueel bent.

Dat wilde ik ook al zeggen  :)

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mannetje

Ik bedoelde het eigenlijk als volgt; ik bedoelde met de juiste persoon iemand die niks aantrekt van eventuele barrières vanuit jouw, en je gewoon een keer spontaan begint te tongzoenen.
Bedoel ik niet iemand die zomaar op je af komt lopen die je niet kent, maar iemand waar toch wel een zekere klik mee is.
Die loopt dan natuurlijk wel de kans op een pak slaag, mocht het tongzoenen niet bevallen, of dat je het als ongewenste intimiteit zien.

Ereinion

Dat is duidelijker. En zoiets vermoedde ik ook al.  :handschudden:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ereinion

Dorien is weer weg...  :-\
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?