Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

A- romantisch & A- sexueel gemaakt kunnen worden?

Gestart door Gobs, mei 22, 2010, 07:39:12 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gobs

Excuses voor de iewat banalen keuze van titel. Maar het mag de aandacht best trekken vandaar.

Mijn vraag gaat over of je A-sexueel ( zin hebben in, libido hebben,sexuele aantrekkings kracht enz) & A- Romantisch (verliefdheid, vlinders en alles wat ermee te maken heeft) gemaakt zou kunnen worden middels: operatie,medicatie,technieken,procedures, behandelingen,trajecten.

De reden waarom ik dit zou willen is heel lang en complex en veel te ingewikkeld om hier nee te pennen. Deels om persoonlijke redenen deels om complexiteit. Wel wil ik melden dat het niets, maar dan ook niets te maken heeft met eventuele pedosexualiteit. Dat vind ik wel belangrijk om gemeld te hebben. Voor de verdere rest ligt dit alles te ingewikkeld en daar ga ik jullie niet mee lastig vallen. laten we er maar vanuit gaan dat ik een verdomd goede redenen heb, naar het waarom...

Mijn vraag is zijn hier behandelingen, methodes of wat dan ook voor? Is hier op de site iets over bekend bij de mensen? Studies? Doorverwijzingen, links wat dan ook...

A-sexueel maken kan ik me voorstellen dat dat mogelijk is: libido verlagend bijv: sterelisatie, castratie. Maar toch zou ik iets willen weten over dit alles tav het eindresultaat en bevindingen.

A-romanitisch (als in; niet meer verliefd,verliefde gevoelens,intimiteit willen zoeken, geen aantrekkingskracht) meer voelen lijkt me een tuk ingewikkelder of dit zou kunnen. Maar wederom geldt; is het mogelijk dit te worden? Hoe dan ook?

Graag serieuze reacties en bevindingen. Ik zou graag meer over dit alles willen lezen, met voorkeur in NL's. Maar het is/komt zoals het komt. Dus Engels is ook ok.

Dank jullie voor de aandacht en hopelijk begrip.

Ereinion

Welkom Gobs.  :cake:

Tjee, dat is nogal wat om jezelf zo te willen veranderen. Maar zoals je zegt heb je er goede redenen voor.

Ik heb maar een tip voor je: praat erover met een arts. Maar aan de andere kant, die zal willen weten waarom en dat is voor jou misschien een extra hindernis.

Ik kan me nog best voorstellen dat je door bepaalde dingen aseksueel kunt worden, maar aromantisch...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Hoi hoi. Welkom Gobs!  :cake:

Ik denk dat steralisatie en castratie zouden kunnen helpen. Maar ik weet dat seksuele drang voor een groot deel ook met hormonen te maken heeft. Vooral de mannelijke hormonen (onder andere testosteron) zouden dit doen. Ik weet niet of er iets is dat de aanmaak van dat hormoon kan stoppen, maar er zal vast iets tegen zijn. Dat weet de huisarts dan wel weer.

Mannetje

Welkom op de site.

Ik denk juist dat aromatisch worden wel kan. Want ik heb daar ervaring mee, want mij is het gelukt!
Ik kan dat toch op een bepaalde manier "regelen".
Zo heb ik mezelf dus een jaar of 8 "op slot" gezet. Geen enkele vrouw kreeg het voor elkaar door mijn muur heen te komen. En als er dan toch eentje doorheen glipte, liet ik dat niet toe.
In die periode ben ik dan ook (bijna) nooit verliefd geworden.

Ik raad overigens niemand aan jezelf op slot te zetten, het heeft toch wel veel nadelen.

Jovi_Hobbes

Ik ben er vrij zeker van dat je (bijna) askesueel kunt worden 'gemaakt' mbv medicatie of andere medische behandelingen. Hoe en wat weet ik niet precies, maar daar zou op de een of andere manier informatie over te vinden moeten zijn via het internet. Hoewel het in jouw geval niet om pedoseksualiteit gaat, is dat misschien wel een goede invalshoek om meer informatie te vinden, omdat juist op dat gebied omstreden behandelingswijzen worden uitgevonden om een pedosekueel weer 'veilig' te maken voor de samenleving. Helaas kan ik je dus niet naar specifieke informatie doorverwijzen.

A-romantisch worden lijkt mij inderdaad lastiger. Wat dat betreft denk ik dat Mannetje een beetje gelijk heeft dat je dat zelf tot op zekere hoogte kunt controleren omdat dat misschien ook iets meer met psychologische aspecten te maken heeft dan alleen met hormonen. Er zal vast medicatie bestaan waardoor je apatisch wordt ten opzichte van anderen, maar dan zul je tegelijkertijd ook apatisch worden ten opzichte van een hoop andere dingen in het leven.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Aseksueel kun je niet worden lijkt me. Nonlibidoïst is vast niet zo moeilijk, maar het heeft z'n bijwerkingen. Ik kan begrijpen dat het soms prettiger zou zijn, zelf voel ik er ook wat voor. :P Maargoed, het medisch circuit kan dit wel regelen, maar ik denk dat je een hoop zal moeten uitleggen voordat het mag.