Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoi allemaal

Gestart door Hestia, juni 06, 2010, 06:36:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Hestia

Hoi allemaal,

Ik heb lang getwijfeld of ik me hier aan zou melden, maar ik heb besloten het toch maar te doen. Ik lees al enige tijd mee op het forum, dus ook al heb ik het idee jullie al een beetje te kennen, jullie kennen mij natuurlijk nog niet. Allereerst zal ik dus maar iets over mezelf vertellen.

Ik ben bijna 21 jaar en heb momenteel mijn eerste vriendje sinds een maand of twee. De aanloop naar het hebben van een relatie was erg lastig, aangezien ik eigenlijk al wel wist dat ik aseksueel was, maar het hem niet durfde te vertellen. Ik vond het leuk en gezellig, maar meer wilde ik niet. Toen ik op een gegeven moment echt niet meer onder zoenen uitkon, heb ik hem verteld hoe ik me voelde. Op zich was hij wel begripvol, maar ook verbaasd en gekwetst, omdat ik het niet eerder had gezegd. We hebben toen een paar weken wat minder contact gehad, maar we kwamen er al snel achter dat dat toch ook niets was. Daarvoor vonden we elkaar toch te leuk. Want hoewel ik niet echt kan zeggen dat ik smoorverliefd ben, vind ik het kei leuk en fijn om bij hem te zijn.

Momenteel gaat het wel goed tussen ons, al is het soms wel moeilijk. Ik weet vaak zelf niet zo goed wat ik wel en niet wil en kan dan ook niet uitleggen waarom niet. We praten er zo nu en dan wel over, maar dat komt meestal van hem uit. Ik houd niet zo van praten, klap compleet dicht op die momenten. Ik hoop dan ook op dit forum toch nog meer over mezelf te weten te komen.

In goede traditie bied ik iedereen maar vast  :cake: aan!

Ereinion

 :klap: Heel goed. Neem je zelf ook een stukje?  :cake:

Welkom Hestia.

Leuk dat jullie toch weer bij elkaar zijn gekomen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje

Welkom Hestia, leuk dat je je hebt aangemeld.
Ik weet nog wel dat ik me hier ging aanmelden. Ook ik twijfelde toen enorm of ik het wel of niet zou doen.

Jovi_Hobbes

Welkom Hestia  :cake:
Het is natuurlijk ook best moeilijk om hierover te praten. Hopelijk helpt dit forum je toch een beetje. Mij heeft het bijvoorbeeld geholpen om dingen wat beter op een rijtje te krijgen en bewuster te worden van wat ik wel niet wil. Als je dat duidelijker hebt voor jezelf wordt het misschien net iets makkelijker om er wel over te praten. Het is in ieder geval erg goed dat je vriend er met je over wil praten, want het is uiteindelijk toch erg belangrijk om van elkaar te begrijpen hoe jullie je bij bepaalde dingen voelen. Je kunt natuurlijk veel beter rekening met elkaar houden als je weet waar je rekening mee moet houden.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Hestia

Door me hier aan te melden, voelt het zo definitief. Terwijl ik eigenlijk wel weet, dat ik gewoon zo ben, vind ik het toch raar om mezelf zo'n stempel op te plakken. Ook al is het een stempeltje dat goed bij me past. Beetje vaag en dubbel dus.

Maar dank je wel voor alle wijze woorden!

solo

welkom :handschudden:
:cake: :cake: :cake: dit is traditie
Het leven van een mens is ,
wat zijn gedachten er van maken

Fricai

Citeeren kan dan ook niet uitleggen waarom niet.

Blijft lastig met gevoelens en aanverwante vage zaken. ;D Blijf er wel je best voor doen, over alles praten is natuurlijk super belangrijk!
Maar klinkt positief tot nu toe, mooi!  :cake: Welkom.

Hestia

Dank je wel voor alle taart:)

Ik hoop inderdaad dat het me ooit gaat lukken alles op een rijtje te hebben, zodat ik er ook over kan praten. Nu weet ik meestal gewoon niets te zeggen, net alsof ik totaal geen gedachten heb. Heel vaag...

Ienepien

Welkom Hestia, leuk dat je er ook bij bent. :cake:
En stempeltjes? Nee hoor, daar doen we hier niet aan. :wave:

Jovi_Hobbes

Citaat van: Hestia op juni 06, 2010, 08:18:57 PM
Door me hier aan te melden, voelt het zo definitief. Terwijl ik eigenlijk wel weet, dat ik gewoon zo ben, vind ik het toch raar om mezelf zo'n stempel op te plakken. Ook al is het een stempeltje dat goed bij me past. Beetje vaag en dubbel dus.

Maar dank je wel voor alle wijze woorden!

HEt feit dat je je hier hebt aangemeld verplicht je niet om jezelf ook het stempel aseksueel op te plakken, hoor. Heel ruim gezien is dit een forum voor mensen voor wie seks niet iets vanzelfsprekends is. Het grootste deel van de leden zal zich misschien wel als aseksueel bestempelen, maar het is ook maar een term die het makkelijker maakt om de beschrijven waar het over gaat. 
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?