Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Zoveelste voorstelbericht :)

Gestart door Poedel, juni 13, 2010, 06:36:10 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Poedel

Hallo mensen,

op dit moment ben ik 18 jaar, en zeker dat ik aseksueel ben. Ik heb het syndroom van Asperger, een vorm van autisme. Misschien heeft dat ermee te maken.

Persoonlijk, voor mij, ''bestaat'' seks niet. Ik denk er niet aan, vergeet het bestaan ervan. De enige momenten dat ik eraan denk is als ik er door bijvoorbeeld de televisie aan herinnerd word. Ik geloof niet dat ik ervan walg, een vriend wilde seks (ging uit om andere redenen, nog voordat het ervan kon komen, hij werd depressief) en hem naakt zien deed me niets, gaf me geen gevoel van walging, en bracht me even weinig sensatie (positief of negatief) als het kijken naar een programma over grassoorten. Misschien dat ik werkelijke seks wel vervelend vind.

De reden dat ik hier ben is omdat ik merk dat ik het wel prettig vind om te zien dat er meer mensen zijn met hetzelfde.

Aseksualiteit zie ik soms als een zegen, het is toch maar weer een behoefte minder. Neemt niet weg dat het een bron van problemen en buitensluiting is.

Ienepien

Welkom Poedel.  :cake:

Lees hier maar eens rond. En die asperger komt me bekend voor, er is hier wel meer over te lezen. :wave:

Jovi_Hobbes

Welkom Poedel  :cake:
Fijn dat je ons hebt gevonden. Aseksualiteit zorgt inderdaad voor een zorg minder in het leven, maar levert helaas ook weer een aantal nieuwe zorgen op.
Ienepien heeft gelijk, er zijn meerdere leden (geweest) met Asperger en we hebben er inderdaad weleens over gediscussieerd of dat een rol kan spelen bij aseksualiteit.

Je bent inderdaad niet de enige. Leuk dat je erbij bent en doe gezellig mee  :wave:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?


phoebe

Hoi Poedel,

Welkom hier. Ik geloof dat je dan iets lekker krijgt:  :cake: (geen icoontje voor koffie, thee, biertje??).

Ik kan je maar een ding zeggen: laat je niet overhalen. Doe alleen wat je zelf wil. Heb een beetje gezocht op google en misschien vind je deze pagina's interssant. Ze onderschrijven het gevoel wat je hebt over asperger en asexualiteit (maar het hoeft natuurlijk niet zo te zijn).


http://www.iiwi.dds.nl/mylife/sex-en-relaties.htm

Deze gaat eigenlijk over autisme, maar staat ook een stukje in over asperger.
http://www.pasnederland.nl/index.php?option=com_content&view=article&id=181&catid=23&Itemid=36

Groet,
Phoebe.

Ereinion

Wat behulpzaam!  :klap:

Welkom Poedel!  :cake:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Poedel

Citaat van: Ereinion op juni 14, 2010, 07:30:46 PM
Wat behulpzaam!  :klap:

Welkom Poedel!  :cake:

Inderdaad!

Bedankt voor de moeite :)

Hestia


Mannetje