Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Conferentie

Gestart door Jovi_Hobbes, juni 20, 2010, 01:01:30 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Het zou natuurlijk leuk zijn om voor het vijfjarig bestaan een echt grote bijeenkomst te organiseren en dan op een iets gestructureerdere manier dan normaal. Een dag waarop niet alleen de veelposters elkaar eens zien, maar waar juist ook anderen bij elkaar komen. Misschien zelfs uit andere landen, zoals laatst in Frankrijk.
Om zo'n bijeenkomst zinnig te maken zouden we een aantal 'evenementen' kunnen organiseren. Zo zou het interessant kunnen zijn om een discussiegroepje te hebben voor aseksuelen en partners van... Een ludieker iets zou speeddaten voor aseksuelen kunnen zijn. (en Ereinion kan een powerpointpresentatie geven  ;D  ;) )


Dit idee is op de lange baan geschoven. Dit jaar houden we gewoon een gezellige bijeenkomst, misschien dat we dit later wel een keer kunnen doen. Ereinion
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ikke? Ik lees wel voor uit eigen werk.

We zoeken nog wel iemand die een lezing kan geven om een wat serieuzer tintje aan dit gebeuren te geven.  ;)

Je discussie-groepje klinkt goed. Misschien is een discussie-groepje over de plaatst van aseksualiteit ook een goede. Is het een vierde geaardheid, of staat het naast seksualiteit en dus boven homo, hetero en bi?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Ja, dat is ook een zeer zinnig onderwerp.

Misschien moet er ook een gastspreker bij, een geleerd iemand ofzo
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mannetje

Hoe krijg je de mensen zo ver dat ze naar een bijeenkomst gaan? Op een gangbare meeting is het ook altijd al vrij rustig, want er zijn niet veel veelposters.

Ereinion

Dat is dus het probleem. We hebben al zitten denken om er ook veel ruchtbaarheid aan te geven, zodat ook geïnteresseerden die niet aseksueel zijn kunnen komen. We zouden misschien ook studenten en seksuologen kunnen uitnodigen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Nou, alle bladen waar de laatste paar jaren interviews in hebben gestaan met één van onze leden zouden we toch kunnen aanschrijven met de vraag om een een klein beetje ruimte voor wat publiciteit voor het event? Ik denk dat ze dat best willen doen. Zeker als ze net dat artikel hebben geplaatst! Wie weet helpt dat al genoeg! Daarnaast lijkt het me erg leuk als er een wat bekender persoon een lezing komt geven. Bijvoorbeeld een seksuoloog als Goedele Liekens die komt vertellen hoe aseksualiteit kan ontstaan ofzo. Nou ja, nu gooi ik ook maar een naam in de groep, maar het is om een idee te geven van wat ik bedoel.

Ereinion

Ja, zoiets. Met zo'n naam genereer je ook al publiciteit, natuurlijk.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

En de a-seksuele speeddate vind ik een erg goed idee, Jovi! Dat moet toch ook al veel mensen trekken!

En natuurlijk is het leuk als er wat workshops georganiseerd worden die misschien weinig met aseksualiteit hebben te maken, maar gewoon leuk zijn. Als een soort A ontmoetingsplek. Iets als pottenbakken ofzo. Ik noem maar een zijstraat. Dan ligt de focus niet meteen zo op het aseksuele en wordt de hele bijeenkomst een stukje luchtiger. Want als het echt alleen over aseksualiteit zou gaan, dan zou ik me zeker niet op mijn gemak voelen en ik denk daarom partners van ook niet echt. Terwijl juist het luchtige karakter van de workshops het ijs kan breken waardoor het onderwerp ook luchtiger besproken kan worden. Maar goed, dat is enkel mijn idee. Wie weet heb ik het ook wel geheel mis. Ik bedoel meer dat ik denk dat het niet een therapeutisch helperig karakter moet krijgen.

Ereinion

Helemaal mee eens. Maar misschien moet het wel allemaal (een eventueel vergezochte) link hebben met aseksualiteit. Bijvoorbeeld taartjes bakken (daar is die weer)


Het speeddaten is natuurlijk wel iets wat veel publiciteit kan opleveren. En iedereen die niet veel belang bij seks heeft kan daar aan mee doen. Het is dan wel een statement wat je maakt. Eventueel kan dit ook gemaskerd.  ;)
Wel belangrijk is een goede screening vooraf, maar misschien kunnen we een bestaand speeddate bureau inschakelen dat ons hierbij helpt. Is voor hun natuurlijk ook weer reklame.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ereinion

En nog een idee van Pinky uit een ander topic: de verkoop van shirts en dergelijke.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

O ja, merchandise  :klap:

@Mannetje: het is inderdaad een flinke uitdaging om iets te bedenken waar mensen ook echt naartoe zouden willen komen. Er is een kans dat het niet lukt, maar het idee is nu om er met zo veel mogelijk mensen over te brainstormen en wie weet komen we tot een aantal goede en uitvoerbare ideeën. Je mag alles roepen wat er maar in je opkomt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Hestia

Ik denk dat merchandise inderdaad ook veel bekendheid oplevert.

Het zou wel echt cool zijn als Goede Liekens een lezing komt geven. :D Dan zou het programma zo kunnen zijn:

-Lezing Goedele Liekens
-Workshop taarten bakken
-Lunch
-Speeddate
-Leer elkaar nader kennen in de lounghoek of loop een rondje langs de kraampjes (waar natuurlijk allerlei merchandise te koop is en waar standjes van psychologen, seksuologen en andere staan)
-Avondeten
-Gemaskerd bal




Ereinion

 :klap:

En als het echt een groot succes dreigt te worden, kun je natuurlijk meerdere lezingen of workshops tegelijkertijd laten lopen. Dan kunnen bezoekers een eigen programma maken.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

mysty

het lijkt mij allemaal geweldige ideeen.
maar we moeten het eigenlijk wel ook daad werkelijk gaan uitvoeren. anders is het met de zomervakantie voor de deur zo te laat.
een plek kiezen (centraal) sponsers zoeken, datum prikken.
in de media brengen (via krant, tijdschrift enz.)

maar het belangrijkste is hoe komen we aan geld voor oa het gebouw afhuren... subsidie???
deze week heb ik nog tentamens maar vanaf volgende week ben ik vrij :)
dan kan ik wel wat dingen uitzoeken. maar ik ga vrijdag 2 juli voor 3 weken op vakantie.. en dan weer 3 weken. (H)

Ereinion

Als je dingen wilt uitzoeken, graag.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.