Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

werkgroep 'vernieuwde website'

Gestart door Ereinion, juli 20, 2010, 12:02:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

@Ereinion:
Voor het artikel uit Vrouw link ik inderdaad gewoon naar een andere site, dus dat gaat zeker goed. Voor het artikel uit Goedele staat de link gewoon naar het forum waar een gescande versie staat.

@Mannetje:
Dat zou wel eens tegen kunnen vallen ... wat dit soort dingen betreft let ik over het algemeen wel goed op :) Je zal mij ook geen hele muziek collecties zien downloaden ofzo.
Ik zou inderdaad wel ipv. de link naar het forum losse links naar de aparte pagina's op kunnen nemen, dan is het duidelijk dat het buiten onze website staat, nu lijkt het een onderdeel van het forum.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Ik heb ook nog even zitten denken over hoe we de voorstel pagina's of verhalen pagina's het mooist in de wiki kunnen zetten.

De beste manier zou waarschijnlijk het maken van een aparte categorie zijn. Het extra werk wat we hiervoor moeten doen is minimaal: Eenmalig de categorie pagina aanmaken, en verder bij iedere pagina die in die categorie hoort een label toevoegen zodat de wiki dat herkent. Het grote voordeel hiervan is dat de wiki dan zelf een alfabetische index aan kan maken.
Hoe dat uitwerkt kan je zien op de Engelstalige AVENwiki: http://www.asexuality.org/wiki/index.php?title=Category:Asexuality
Vergeet daarbij alleen even de "Subcategories", die zouden er dan niet zijn (tenzij we daar natuurlijk ook iets nuttigs voor zien natuurlijk).

Lijkt jullie dat wat ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Ziet er wel handig uit, al is het wel zo dat het pas echt nuttig wordt als we veel tekst hebben, maar dat moet in de loop der tijd natuurlijk gewoon groeien.

Wat die artikelen betreft: de gescande versies op dit forum zijn vaak ook niet legaal. We hebben er nog geen problemen mee gehad, maar ook dat is eigenlijk in de meeste gevallen een grove schennis van het auteursrecht. Ik geloof niet dat er ooit toestemming voor gevraagd is om ze hier te publiceren.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Ik ben vandaag weer even lekker aan het wikiën geweest (zal Van Dale die al kennen ?) en heb wat dingetjes veranderd.
Als eerste heb ik de sidebar wat opgeschoond, hier stonden veel standaard dingen in die net zo heel erg nuttig zijn (zoals een willekeurige pagina en een zoek optie terwijl die al boven aan de pagina staat). Daarnaast heb ik een begin gemaakt met het categorie idee wat we hadden. Ik heb de categorie "Voorstellen" genoemd, een link hier naartoe staat ook in de sidebar als "Even voorstellen ...". Een betere tekst voor op die pagina is welkom :) Om de categorie net helemaal leeg te laten heb ik ter demo een pagina onder m'n eigen naam gemaakt maar daar staat nog niet zo veel op :)
Als je nu zelf een voorstel-pagina wil maken dan kan je die in principe iedere naam gebruiken die je wil, maar om het overzichtelijk te houden lijkt het me handig als iedereen z'n forum naam gebruikt, van mij is het dus http://asexuality.org/du/wiki/index.php/AceVentura . Het enige speciale wat je op die pagina moet doen is de wiki zeggen dat hij in de categorie "Voorstellen" thuis hoort, dit doe je door op de eerste regel te schrijven:

[[Category:Voorstellen]]

Let dus op: Category op z'n Engels :)
Standaard sorteert de categorie gewoon op de pagina naam, als je dat anders wil (bijvoorbeeld als ik hem op Ventura wil laten sorteren ipv. op Ace) dan kan je dat zo doen:

[[Category:Voorstellen|Ventura]]

De pagina behoud dan ook in de categorie zijn normale naam, maar sorteert hem volgens het opgegeven woord.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Ziet er goed uit. Neem een stukje  :cake: voor alle inspanningen
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

* AceVentura gaat er even rustig voor zitten en geniet van de  :cake:

Nu natuurlijk de belangrijkste vraag: Zien we het al zitten om de wiki als openingspagina te gaan gebruiken voor http://asexuality.org/du ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Er staat al wel aardig wat op, maar bijdragen van meer leden kan natuurlijk geen kwaad. Zijn er mensen die ideeën hebben en stukjes kunnen schrijven? Bijvoorbeeld over eigen ervaringen, iets voor het voorstel gedeelte of misschien nog en verslagje over ons uitje naar de dierentuin...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ik heb nog steeds beloofd om wat te doen en dat ben ik ook zeker van plan. Ik heb het alleen zo verschrikkelijk druk...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

ik wil wel een tekstje schrijven over hoe ik aseksualiteit beleef...voor een 'getuigenissen pagina' of zoiets?

AceVentura

Dat kunnen we ook doen. Ik heb nu alleen een "voorstellen" categorie gemaakt, maar we zouden een hoofdcategorie "verhalen" kunnen maken, en daaronder sub categorieen voorstellen, getuigenissen, enz.

Is dat wat ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Goed plan, ik zou zelf ook makkelijker iets kunnen schrijven over waarom ik op het forum ben en wat ik eraan heb, dan dat ik mezelf echt zou kunnen voorstellen.
Ik hoop in de kerstvakantie daar wat tijd voor vrij te kunnen maken.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mannetje

Heb jij gewoon kerstvakantie. Wat een luxe. Nu kerst in het weekend valt, heb ik eigenlijk geen vakantie. Of ik moet vrije dagen gaan opofferen die ik gepland heb, voor een verre reis.

Even on-topic, zelf zit ik wel voor mijn eigen te overwegen om mijn verhaal compleet een keer te gaan publiceren.

AceVentura

Zojuist weer even met de wiki bezig geweest, zo'n subcategorie werkt wel maar niet zoals ik had gehoopt.

Wat ik had gehoopt is dat op de hoofdcategorie "Verhalen" alle subcategorieen zichtbaar waren "Voorstellen", enz, en de pagina's die daarin vallen gegroepeerd per categorie. Dat laatste gebeurt niet. Je krijgt dus alleen een lijst met alle subcategorieen, en als je op eentje klikt krijg je de pagina's die in die subcategorie thuis horen. Omdat dat voor mij in ieder geval niet het gewenste resultaat was heb ik de pagina's maar weer weg gehaald.
Een andere optie is gewoon 1 grote categorie aanmaken (en die "Verhalen" noemen), en daar gewoon alles in zetten. Ik vermoed dat het aantal pagina's toch wel beperkt blijft dus dan zijn subcategorieen toch overkill.

Of is er iemand anders die weet hoe ik in een wiki de inhoud van meerdere categorieen op 1 pagina kan weergeven ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Ik denk dat zo'n overkoepelende categorie 'verhalen' goed zal werken, anders krijg je in het begin toch allemaal van die subcategorieën waar niets of maar 1 link in staat. Mocht het op termijn erg veel worden dan kunnen we altijd nog gaan bekijken hoe we dat kunnen oplossen.

@Mannetje, ik moet ook gewoon vrije dagen inleveren voor mijn vakantie hoor. Omdat ik het altijd prettig vind om rond de feestdagen vrij te zijn zorg ik dus dat ik aan het eind van het jaar voldoende uren over heb.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?