Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

werkgroep 'vernieuwde website'

Gestart door Ereinion, juli 20, 2010, 12:02:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fricai

Ik vind het vooral een goed plan dat er een veel duidelijkere link is of dat je inderdaad eerst op de faq terchtkomt en dan moet doorklikken.  :)

NL

Ik weet niet of een FAQ de meest geschikte openingspagina is. Wellicht wel voor iemand die door zijn/haar eigen predispositie geïnteresseerd is. Maar een soort algemene pagina waarop wordt uitgelegd dat er (meer) mensen bestaan die seks niet zo hoog op hun lijstje hebben staan, lijkt me makkelijker leesbaar. Eeen FAQ lees ik eigenlijk alleen maar als ik iets niet snap.En zelfs dan nog niet altijd, het moet bij mij redelijk pug-and-play zijn. (Of zoals mijn ex eens tegen me zei: Jij bent een man, jij leest de gebruiksaanwijzing niet! ;D)


Fricai

Het is ook niet echt een FAQ, meer een algemeen verhaal, opgedeeld in alinea's die worden ingeluid met vragen. :P We kunnen het best makkelijk omschrijven naar een niet-FAQ-frontpage denk ik zo. :)

NL

Dat lijkt me ook. De FAQ is erg bruikbaar. De info op het forum is ook erg behulpzaam, maar het is allemaal niet zo toegankelijk. De Duitse website is erg mooi, maar nog niet helemaal af.

Hmm, het lijkt er op dat ik me aanbied om mee te denken en mee te werken aan een nieuwe wesite.

Ereinion

Ace, heb jij tijd om uit te zoeken aan wie je een mail kunt sturen en ook die mail versturen? Jij weet waarschijnlijk beter wat je moet vragen dan ik. Wil je mij dan een CC-tje doen, dan kan ik Chibi ook op de hoogte houden (ook al heb ik nog niets van hem gehoord)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Is prima, ik had alleen gehoopt dat jullie zouden weten met wie ik contact op moest nemen  :) Ik begin wel gewoon bij het algemene info@ email adres, dan zie ik wel waar ik uit kom. Kan ik van jou gewoon het email adres gebruiken wat hier op het forum geregistreerd staat ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Wat doen we eigenlijk met het idee om de FAQ tot forumtopics om te bouwen ? Dat zou volgens mij alle problemen wegnemen, toch ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Ik dacht dat we beiden gingen doen. En de faq ombouwen en een mooie intro-pagina. Ik zal even kijken of ik een emailadres kan vinden.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Beide is wat mij betreft ook prima, ik wou alleen even zeker weten dat we geen dubbel werk gingen doen :-)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

ChibiFirli

Sorry voor het relatief late antwoord. Heb de laatste tijd wat problemen gehad met mails (vooral te veel) en heb de berichtgeving van het persoonlijk bericht gewoon compleet gemist.

Om ff snel op alles te reageren:
Voor zover ik weet heeft .html idd voorrang op .php. Lijkt me een vrij degelijke oplossing, behalve dat ik er niet zeker van ben dat deze voorrang gegarandeerd is. Ik heb er ooit al gebruik van gemaakt bij forumproblemen om een degelijke foutboodschap te kunnen geven. Heb ook juist nog even getest, werkt nog altijd ;D (zie asexuality.org/du/test).
Ik heb vrij weinig informatie over de configuratie van de AVEN server, mogelijk is het ok dat we htaccess aanpassen, mogelijk niet. Mogelijk gebruiken ze gewoonweg Apache niet.
We zouden ook index.php kunnen aanpassen om standaard naar de nieuwe website te verwijzen en slechts bij aanwezigheid van argumenten (die dingen achter vraagtekens) de normale flow te volgen. Voor de startpagina van het forum te krijgen, kunnen we dan wel een argument toevoegen in de nodige links. Dit lijkt me wel vrij lastig bij forum-updates, dus ondanks dat ik er zelf mee op de proppen gekomen ben, ben ik geen voorstander van deze methode.

De faq kan wss met niet al te veel moeite aangepast worden door iemand met kennis van html/css aangezien we al een .css bij het forum hebben :).

We kunnen sowieso een www.asexuality.org/home/ aanmaken om iets op te zetten.

Voor een hosting account: zolang het niet te veel resources gebruikt (vooral RAM en CPU dan), wil ik wel wat webruimte van mijn server afstaan :P. Ik heb nog plaats en transfervolume over. De RAM en CPU heb ik nodig voor de mensen die mij ervoor betalen ;D.

Domeinnaam kan trouwens vanaf 10-15 euro per jaar (in België dan toch voor een .be naam, .com kan nog goedkoper, ik veronderstel dat .nl ook wel niet al te duur te vinden is).

De toegang die we hebben tot de AVEN-server:
FTP toegang tot het gedeelte asexuality.org/du en toegang tot 1 sql database

Ik zal jullie snel nog een emailadres doorsturen via pm (waarschijnlijk al te laat ;D).
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

AceVentura

Hoi Chibi, bedankt voor je reactie. De email naar info@ is inmiddels inderdaad de deur uit, maar jou verhaal maakt wel al een hoop duidelijk. Wel bedankt voor de PM.

Bedankt voor je test mbt. php/html, duidelijk. Volgens mij is die volgorde wel redelijk statisch.

Citeer
Mogelijk gebruiken ze gewoonweg Apache niet.
Dat is wel zeker:

~ $ telnet asexuality.org 80
Trying 72.35.83.117...
Connected to asexuality.org.
Escape character is '^]'.
HEAD /du/index.php HTTP/1.1
host: asexuality.org

HTTP/1.1 200 OK
Date: Thu, 05 Aug 2010 20:34:44 GMT
Server: Apache/2.2.14 (Unix) mod_ssl/2.2.14 OpenSSL/0.9.7a mod_auth_passthrough/2.1 mod_bwlimited/1.4 FrontPage/5.0.2.2635 PHP/5.3.1
X-Powered-By: PHP/5.3.1
Set-Cookie: PHPSESSID=481d493985949347ba99f7f1cb05bcb3; path=/
Expires: Mon, 26 Jul 1997 05:00:00 GMT
Cache-Control: private
Pragma: no-cache
Last-Modified: Thu, 05 Aug 2010 20:34:51 GMT
Content-Type: text/html; charset=ISO-8859-1

Connection closed by foreign host.

Ziet er allemaal redelijk up-to-date uit, en is overduidelijk apache :)

Citeer
We zouden ook index.php kunnen aanpassen om standaard naar de nieuwe website te verwijzen en slechts bij aanwezigheid van argumenten (die dingen achter vraagtekens) de normale flow te volgen. Voor de startpagina van het forum te krijgen, kunnen we dan wel een argument toevoegen in de nodige links. Dit lijkt me wel vrij lastig bij forum-updates, dus ondanks dat ik er zelf mee op de proppen gekomen ben, ben ik geen voorstander van deze methode.
Ik heb hier ook over nagedacht en kwam met het zelfde bezwaar :) Moeten we de forum updates overigens zelf doen of worden die centraal gedaan ? (Reden dat ik het vraag is dat we er zelf eventueel rekening mee zouden kunnen houden, als dat centraal gebeurd lukt dat waarschijnlijk niet).

Citeer
De toegang die we hebben tot de AVEN-server:
FTP toegang tot het gedeelte asexuality.org/du en toegang tot 1 sql database
Ok, ik neem aan dat die database al in gebruik is door het forum, dus dat beperkt de keuze wat we verder kunnen doen tot "alles zonder database" :) Volgens mij komen dan dingen als wordpress (eerder genoemd) te vervallen ...

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Fijn dat je er weer bent Chibi. Jullie komen er samen vast wel uit.  :)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Ik heb nog geen antwoord gekregen op mijn email naar info@, maar eigenlijk doet dat er ook niet meer zoveel toe met de info die Chibi heeft gegeven.
Met de prioriteit van html boven php kunnen we volgens mij al aardig voor elkaar krijgen wat we willen.

Een voorstel hoe we te werk zouden kunnen gaan:
We maken http://asexuality.org/du/index.html aan, in deze file zetten we niets anders dan een automatische redirect. Deze redirect zou bijvoorbeeld kunnen zijn naar http://asexuality.org/du/home/, dit is het zelfde als wat je ziet gebeuren als je naar http://asexuality.org gaat, dan komt er ook automatisch /home achter te staan. Deze file zal dan ook aangekozen worden als je naar http://asexuality.org/du gaat.
Binnen http://asexuality.org/du/home kunnen we dan het nieuwe deel neerzetten zonder dat we daar mee in de knoop kunnen komen met het forum. Vanuit daar kunnen we dan een link naar het forum maken door deze specifiek naar http://asexuality.org/du/index.php te laten verwijzen.

Onder die /home zouden we bijvoorbeeld kunnen beginnen met een nieuwe versie van de FAQ. Maar misschien zijn er nog meer ideeen :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Het klinkt al goed. Nu het technisch mogelijk is kunnen we gaan brainstormen over de inhoud
* Jovi_Hobbes denkt hard na
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Het lijkt me handig om eens goed te kijken naar de engelse website. Daar kunnen we ook vast teksten van vertalen. Als de website dan eenmaal staat, kunnen we stukje bij beetje onze eigen invulling geven.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.