Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

werkgroep 'vernieuwde website'

Gestart door Ereinion, juli 20, 2010, 12:02:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Mannetje


Ereinion

Even een complimentje naar Ace. Ik heb je mail gelezen, je bent goed bezig!  :klap:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien


AceVentura

Gelukkig maar, da's toch weer een hele opluchting  :)

Ik heb inmiddels antwoord op m'n email gehad, de constructie die we voor ogen hadden (waarbij we gebruik maken van de prioriteit van html boven php) is goed, ze hebben geen plannen om iets aan die volgorde te veranderen.
Daarnaast heb ik nog even de stoute schoenen aangetrokken en gevraagd of we eventueel een 2e database konden krijgen, en dat lijkt geen probleem :) Dat klinkt misschien niet zo heel interessant maar dat betekend wel dat we veel meer keuze hebben voor eventuele software voor de nieuwe site, bijna alles is mogelijk. Misschien is een wiki wel makkelijk, je kan dan dmv. accounts personen toegang geven om wijzigingen te kunnen maken zonder dat die persoon admin toegang tot de server nodig heeft.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Maar een wiki ziet er wel saai en droog uit...  :-\ Maar het is wel makkelijk dat meer mensen wat kunnen doen, anders komt alles bij een persoon terecht.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Dat is meestal ook mijn grootste bezwaar tegen het gebruik van een wiki als website. Ik heb er niet zo heel veel ervaring mee maar de meeste zijn goed aan te passen, maar iedereen wil snel resultaat en zet een "kale" wiki neer :(
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Ik zal me er de komende week eens in verdiepen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Om een indruk te krijgen wat er kan met mediawiki (de wiki software waar oa. wikipedia op draait) kan je hier kijken:
http://www.mediawiki.org/wiki/Manual:Gallery_of_user_styles

Persoonlijk vind ik de MistyLook wel aardig, wel moeten we dan nog even spelen met de kleuren zodat het beter bij de rest past.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Oh handig.
Mistylook vind ik mooi, maar wikinews vind ik wel mooi en serieus overkomen. Ik neem aan dat de balk met wikinews veranderd kan worden in onze eigen titel en afbeelding.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Mistylook is zeker mooi, maar helaas niet echt neutraal. Het beïnvloedt de sfeer waardoor mensen misschien kunnen denken dat we nogal zweverig zijn.
Wikinews vind ik zeker wel geschikt. En wat vinden jullie van Drone. De kleur is niets, maar de opmaak vind ik erg goed. Die artikelvorm zorgt dat de inhoud serieuzer overkomt.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Volgens mij zijn de kleurschema's en de afbeeldingen (vaak linksboven) altijd aan te passen, je moet dus voornamelijk naar de pagina indeling kijken. Drone is wel erg simpel, wikinews vind ik dan wat mooier.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Aangezien ik niet goed ben in het technische aspect van een nieuwe website, dacht ik: Laat ik vast wat tekstjes vertalen en verzamelen die op de website kunnen. Ik heb de tekst van Drisos gebruikt als uitgangspunt en ook even naar de Engelstalige pagina gekeken. Wat vinden jullie hiervan?



Welkom op het Aseksueel Voorlichtings- en Educatie Netwerk. AVEN is de grootste aseksuele gemeenschap ter wereld, maar ook de grootste informatiebron over dit onderwerp. Het Nederlandstalige AVEN is in 2005 ontstaan vanuit het (Engelstalige) moederforum, omdat we vinden dat het bespreken van onderwerpen gerelateerd aan aseksualiteit gemakkelijker is in je eigen taal. Net als op het moederforum streven wij ernaar om een open en eerlijke discussie te voeren over aseksualiteit. Iedereen – aseksueel en seksueel – is welkom om mee te doen.

Wat is aseksualiteit?
Aseksualiteit wil zeggen dat iemand geen seksuele aantrekking ervaart naar wie dan ook. Het is als een vierde oriëntatie. Hetero's ervaren seksuele aantrekking naar mensen van het andere geslacht. Homo's ervaren het naar mensen van hetzelfde geslacht, bi's naar beide, en aseksuelen naar geen van beide.
Het betreft zowel mannen als vrouwen. Naar aanleiding van onderzoek in Engeland (Bogaert, 2004) lijkt het vooralsnog te gaan om 1% van de bevolking.
In een maatschappij waarin seks zo in de schijnwerpers staat, wordt aseksualiteit door velen ervaren als een taboe. Als iemand zegt aseksueel te zijn wekt dit vaak onbegrip. Vervelende reacties zijn niet ongewoon. Het vergelijkbaar met hoe men (vroeger) reageerde als iemand vertelde homo te zijn.
De term is vruchtbaar omdat het mensen die geen seksuele aantrekking kennen, helpt zichzelf op dit punt te begrijpen en te accepteren. Ook maakt zo'n term het makkelijker om in contact te komen met gelijkgeaarden.
Aseksualiteit moet niet worden verward met celibaat (waarbij iemand ervoor kiest af te zien van seks), maar ook niet met non-libidoïsme, wat wil zeggen dat iemand nooit zin heeft in seks en orgasmen.

De kenmerken van aseksualiteit:
Voor aseksualiteit bestaat nog geen eenduidige definitie. Waar gaat het bij aseksualiteit om? Onderstaande kenmerken worden vaak genoemd:
* De aseksualiteit speelt doorgaans vanaf de geboorte.
* Een afwezigheid van seksuele fantasieën.
* Sommigen hebben wel een libido, maar er is geen enkele behoefte hier samen met anderen iets mee te doen.
* Sommigen kennen gevoelens van aantrekkingskracht, of zelfs heuse verliefdheid, maar daar komt dan geen lust en seksuele aantrekking bij te pas. Veel aseksuelen hebben net als seksuelen de behoefte aan een intieme relatie met één speciaal persoon. Het onderscheid tussen hen en degenen die deze behoefte niet kennen wordt wel eens aangeduid met 'romantisch' en 'aromantisch'.




Wat ik ook leuk vind aan de Engelstalige website, is de quote van de week. Misschien dat wij dit iets anders kunnen doen? Bijvoorbeeld dat een aantal leden in het kort vertellen wat aseksualiteit voor hen betekent, hoe ze er mee omgaan. Misschien met de avatar erbij. Nieuwe leden hebben dan gelijk het gevoel dat ze al wat leden kennen. Goed idee?

En misschien is het leuk om een soort van agenda te plaatsen, met daarin de bijeenkomst, maar ook wanneer er ergens een artikel verschijnt/ is verschenen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Mooie tekst Ereinion  :klap:

De Engelse site heeft inderdaad veel leuke dingen, al krijg ik wel de indruk dat dat daar al een tijdje stil ligt, de "post of the week" vind ik persoonlijk wel grappig. Zo'n kalender kan inderdaad leuk zijn, maar hebben we daarvoor niet wat te weinig te melden ? Ik vermoed dat het zelfde probleem speelt met bijvoorbeeld AVENues, dat soort dingen zijn vaak moeilijk een langere tijd vol te houden.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Misschien moet het ook geen agenda zijn, maar meer nieuwsflitsen.

Mijn bedoeling was niet om de verhaaltjes van de leden regelmatig te veranderen. Als we een beetje kiezen wie we vragen, weten mensen die de site bezoeken meteen wie een beetje bij hun verhaal aansluit. Bijvoorbeeld: ik wil wel een stukje over mij en mijn relatie erop zetten. We krijgen veel partners van, die weten dan meteen wat meer van mij en zij kunnen zich misschien ook meteen tot mij richten. Ze weten ook wat achtergrond, zodat ik niet alles iedere keer opnieuw hoef te vertellen.
Ik noem maar wat.
Dan kunnen we ook iemand vragen die a-romantisch is. En misschien dat Zonnekind ook wat wil vertellen. Zodat we aseksualiteit meteen van veel verschillende kanten belichten en het wat persoonlijker maken.

Die verhaaltjes hoeven niet zo vaak te wisselen, alleen is het misschien wel handig om leden die ineens niet meer zo actief zijn dan van de website te halen en een nieuw actief lid te vragen. Maar misschien is dat zelfs niet eens nodig.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.