Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

werkgroep 'vernieuwde website'

Gestart door Ereinion, juli 20, 2010, 12:02:18 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Dat klinkt als een goed idee. Wat ik zelf merk (als relatief nieuw lid hier) is dat ik af en toe op zoek ga naar het voorstel topic van een bepaald persoon om zo een beetje te weten met wie je te maken hebt, maar die zijn soms lastig terug te vinden. Het zou inderdaad goed kunnen werken als enkele actieve leden (uiteraard op geheel vrijwillige basis) op een dergelijke manier hun verhaal op de site zetten.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Tip: In het profiel van de persoon waar je meer van wilt weten, vind je helemaal onderaan 'Toon alle berichten van dit lid'. Dan ga je naar het eerste bericht, dat is meestal het voorstelbericht.

Ik zal binnenkort verhaaltje schrijven. Wie wil nog meer?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Ik kan wel aardig schrijven, maar weet niet of iemand zit te wachten op mijn verhaal? :-\

Jovi_Hobbes

Waarom zou jouw verhaal niet nuttig kunnen zijn?

Ereinion, mooie tekst, maar zoals gebruikelijk  ;) heb ik wat kleine opmerkingen, in het blauw.
Citaat van: Ereinion op september 01, 2010, 01:33:43 PM
Wat is aseksualiteit?
Aseksualiteit wil zeggen dat iemand geen seksuele aantrekking ervaart naar wie dan ook. Het is als een vierde oriëntatie. Hetero's ervaren seksuele aantrekking naar mensen van het andere geslacht. Homo's ervaren het naar mensen van hetzelfde geslacht, bi's naar beide, en aseksuelen naar geen van beide.
Het betreft zowel mannen als vrouwen. Naar aanleiding van onderzoek in Engeland (Bogaert, 2004) lijkt het vooralsnog te gaan om 1% van de bevolking.
In een maatschappij waarin seks zo in de schijnwerpers staat, wordt aseksualiteit door velen ervaren als een taboe. Als iemand zegt aseksueel te zijn wekt dit vaak onbegrip. Vervelende reacties zijn niet ongewoon. Het is vergelijkbaar met hoe men (vroeger) reageerde als iemand vertelde homo te zijn.
De term is vruchtbaar (wat bedoel je precies met vruchtbaar?) omdat het mensen die geen seksuele aantrekking kennen, helpt zichzelf op dit punt te begrijpen en te accepteren. Ook maakt zo'n term het makkelijker om in contact te komen met gelijkgeaarden.
Aseksualiteit moet niet worden verward met celibaat (waarbij iemand ervoor kiest af te zien van seks), maar ook niet met non-libidoïsme, wat wil zeggen dat iemand nooit zin heeft in seks en orgasmen.
Met die laatste zin ben ik het nog steeds niet eens. De definitie van non-libidoïsme is te nauw voor aseksualiteit, maar iemand die nooit zin heeft in seks en orgasmen is volgens juist aseksueel. Non-libidoïsme is dus een vorm van aseksualiteit, maar wie niet precies aan die definitie voldoet valt niet per se buiten onze ruimere definitie van aseksualiteit.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien

Citaat van: Jovi_Hobbes op september 03, 2010, 07:30:07 PM
Waarom zou jouw verhaal niet nuttig kunnen zijn?

Ach, ik voel mezelf niet zo belangrijk hier. ;D

Ereinion

@ Jovi. Ik had eigenlijk snel de tekst van Drisos gepakt, maar ik zal er nog even naar kijken. Dank je.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Om even terug te komen op de software die we voor de nieuwe website willen gebruiken:
Gaan we nou voor mediawiki ? Met de verschillende stijlen kunnen we dan nog experimenteren natuurlijk. Gegevens om te kunnen installeren heb ik nog niet gekregen, maar ik zou dan in ieder geval de benodigde database al kunnen aanvragen.
Als we niets kant-en-klaars kunnen vinden maar we kunnen goed formuleren wat we willen hebben wil ik eventueel ook zelf wel iets ontwikkelen, maar dat gaat natuurlijk wel even duren.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Zojuist heb ik in m'n email box de gegevens van de nieuwe database gekregen, en nog veel belangrijker, Chibi heeft mij van alle overige informatie voorzien die ik nodig heb !  :)
Ik ga vandaag nog even een hoop moed verzamelen en waarschijnlijk morgen een poging wagen de wiki te installeren.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

Citaat van: Jovi_Hobbes op september 03, 2010, 07:30:07 PM
Met die laatste zin ben ik het nog steeds niet eens. De definitie van non-libidoïsme is te nauw voor aseksualiteit, maar iemand die nooit zin heeft in seks en orgasmen is volgens juist aseksueel. Non-libidoïsme is dus een vorm van aseksualiteit, maar wie niet precies aan die definitie voldoet valt niet per se buiten onze ruimere definitie van aseksualiteit.

Strikt gezien is er niets mis met die zin; Er staat iets als 'Fruit is niet hetzelfde als appels'. Om verwarring te voorkomen wil je dus de informatie toevoegen dat appels wel persé fruit zijn, maar niet andersom.
Hiermee maak je wel een onzekere aanname... namelijk dat er geen seksuele non-libidoïsten bestaan. Hoewel ik geneigd ben datzelfde te denken, vind ik niet dat we het mogen neerzetten als zekerheid.

PS; Vruchtbaar kun je vervangen door 'nuttig'.

Jovi_Hobbes

Het maakt me niet zo veel uit hoe we het zouden aanpassen, maar wat er nu staat is: aseksualiteit moet niet verward worden met het nooit zin hebben in seks en orgasmen. Dat lijkt mij toch pertinent onjuist.

@Ace, succes ermee!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

* AceVentura raapt alle moed die hij gisteren verzameld heeft bij elkaar en begint maar met het maken van een backup, wel zo veilig  ;)

Hopelijk wordt het geen werkgroep verniel-de-website :-)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler