Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Dus..... ik ben niet de enige!

Gestart door Biaggini, juli 26, 2010, 10:01:36 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Biaggini

Hallo allemaal,

Allereerst wil ik zeggen dat ik het heel erg prettig vind om te zien dat er toch zoveel mensen zijn die dezelfde ervaringen heb als ik. Ik heb altijd gedacht dat ik anders was - en dat is misschien ook wel zo - maar in het begin kon ik dit moeilijk plaatsen. Nu ik weet 'wat ik heb' kan ik er ook beter mee omgaan.

Door de jaren heen heb ik de nodige relaties gehad, de een wat langer dan de ander. Uiteindelijk liepen ze allemaal stuk omdat voor mij de sex helemaal niet belangrijk is binnen een relatie. Ik heb vaak de fout gemaakt hierover niet eerlijk te zijn tegenover mijn partners. In sommige gevallen heb ik zelfs helemaal niets gezegd en dan kom je in hele ongemakkelijke situaties terecht kan ik je melden. Daar heb ik van geleerd maar het blijft moeilijk hiervoor een geschikt moment uit te zoeken.

Wat ik wel merk is dat veel mensen gewoonweg niet (willen) snappen wat aseksualiteit inhoudt. Ik kan het ze blijven uitleggen maar het kwartje lijkt vaak niet te vallen. Aseksualteit is voor mij geen issue, ik beschouw het als de normaalste zaak van de wereld. Het is mijn omgeving die mij er aan herinnert dat de meeste mensen wel sex met elkaar hebben.

Nou ja, ik ben in ieder geval blij dat ik meer mensen heb gevonden die met dezelfde situatie geconfronteerd worden. Jullie hoef ik in ieder geval niets uit te leggen   ;)

Ik blijf dit forum in de gaten houden!!
Groetjes,

Jeroen



Fricai

Klinkt goed. Velen hebben dezelfde opluchting als ze 'ons' ontdekken. :) Welkom. :cake:

Mannetje

Dag Jeroen, welkom op AVEN.

@ Drisos: we lijken zo wel een stel aliens van Mars.
Zo zullen sommige mensen wel kijken alsof ze een alien zien, als je tegen ze verteld dat je aseksueel bent.

NL

Niet dat ik een oudgediende ben, maar je verhaal klinkt heel erg herkenbaar. Je zult hier vast veel herkenning vinden, maar ook nieuwe inzichten. :cake:

Ienepien

Welkom Jeroen.  :cake:
Doe gezellig mee.

Dutchamoeba

Hallo Jeroen,

Welkom hier. :cake: :cake: :cake: Je bent inderdaad niet de enige. Als je op deze site geen (h)erkenning vindt dan weet ik het ook niet meer...

Groetjes,
dutchamoeba.

Ereinion

Welkom Jeroen!  :cake:

Fijn dat je ons gevonden hebt. Hopelijk heb je het hier naar je zin.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

myra

welkom, Jeroen!  :cake:

Ik herken heel goed wat je schrijft. Ik vergeet soms ook dat 'alle' mensen seks hebben, ik heb het altijd een vreemd iets gevonden...

groetjes
Myra

Milie

Ook van mij een welkomstwoordje :-)

Voel je zeker geen rare eend in de bijt, wees gewoon jezelf.  :knuffel:
Liefde is het zand dat in de palm van je handen ligt.
Wees mild, wees zacht, wees open,
andere glipt het weg tussen je vingers....

Jovi_Hobbes

Welkom Jeroen  :cake:  Heerlijk hè om te ontdekken dat je niet de enige bent!

Citaat van: myra op juli 28, 2010, 11:21:47 AM
Ik herken heel goed wat je schrijft. Ik vergeet soms ook dat 'alle' mensen seks hebben, ik heb het altijd een vreemd iets gevonden...

Verstandelijk weet ik het wel, maar bij zo veel mensen die ik ken kan ik me er helemaal niets bij voorstellen dat ze ook daadwerkelijk seks hebben. Zelfs het feit dat één van hen zwanger is helpt niet echt om die gedachte om te draaien.  ::)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Citaat van: Jovi_Hobbes op juli 30, 2010, 07:44:34 PM
Citaat van: myra op juli 28, 2010, 11:21:47 AM
Ik herken heel goed wat je schrijft. Ik vergeet soms ook dat 'alle' mensen seks hebben, ik heb het altijd een vreemd iets gevonden...
Verstandelijk weet ik het wel, maar bij zo veel mensen die ik ken kan ik me er helemaal niets bij voorstellen dat ze ook daadwerkelijk seks hebben. Zelfs het feit dat één van hen zwanger is helpt niet echt om die gedachte om te draaien.  ::)
Dit herken ik heeel erg. Ik ga er blijkbaar standaard vanuit dat anderen geen seks hebben, totdat er inderdaad een zwangerschap komt (of een goed gesprek waardoor dat naar boven komt natuurlijk), en dan denk ik "Huh ?!? Hun ook al ??" soms direct gevolgd door "en het waren zulke nette mensen" :)

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Sismo

* Sismo is één brok van herkenning!  :schater:
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Jovi_Hobbes

Citaat van: AceVentura op juli 31, 2010, 04:56:26 PM
["Huh ?!? Hun ook al ??" soms direct gevolgd door "en het waren zulke nette mensen" :)

:schater:
Eigenlijk wel herkenbaar, maar als ik zoiets denk schaam ik me ook wel een beetje, want dan lijkt het net alsof je jezelf misschien beter voelt ofzo, omdat je je niet met zulke 'vulgaire' zaken bezighoudt  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

NL

Dat loopt wel los hoor. Laatst was er bij mij op het werk ook een jonge collega die met trots haar zwangerschap aankondigde. Mijn eerste grap is dan altijd om meten hel hard te roepen: "Het is niet van mij. Echt niet!"

Maar later had ik het er met een andere collega over, die zelf korte tijd later ook vader bleek te worden. Allebei hadden we de reactie: Je moet er toch niet aan denken dat zij..." :o

Mannetje

Ik moet denken aan van die hele nette mensen in driedelig pak, van die kakkers, nou dan moet je ook niet verder denken. :schater:
We zijn ook allemaal bijna net dieren, die kunnen zich ook niet inhouden  ;D