Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Even wat dieper

Gestart door NL, juli 27, 2010, 09:35:16 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

NL

Ik heb hier al her en der wat gepost en vooral ook veel gelezen. Omdat ik de intro's hier soms heel openhartig, soms heel verhelderend en soms heel herkenbaar vond, vind ik het toch de moeite om me wat uitgebreider te introduceren. Ik ben een aseksuele man op dit moment zonder relatie, al heb ik wel twee wat langere relaties en een paar scharrels gehad. Over de laatste relatie en de laatste scharrel zal ik wat vertellen.

Mijn laatste (latest not last, hoop ik) vriendin leerde ik kennen op vakantie. Na drie avonden op het terras sloeg de vlam in de pan. Zoenen, strnadwandeling, knuffelen en uiteindelijk ook in bed beland. Nadien voornamelijk sms'en totdat we allebei wisten dat dit geen vakantieliefde was en we elkaar weer zagen. Vanaf toen hadden we een LAT-relatie, want zij verhuisde naar een ander land. Vlak voor ze verhuisde zijn we nog een weekje weggegaan. Bij het inpakken van de toiletspullen liep ik de dag af: douchecrème, shampoo, scheermateriaal, deodorant, haarborstel, tandpasta en tandenborstel. Check, alles aanwezig. Tijdens de eerste nacht kwam de vraag: Waar zijn de condooms? Nou, helemaal niet aan gedacht... Gewoon omdat seks geen issue is voor mij.

Later heeft ze me verteld dat ze die week permanent opgewonden was. Ik had dat zo volkomen niet in de gaten. Later in de relatie zagen we elkaar zo om de twee à drie weken een lang weekend. Als we samen sliepen zag ik wel eens dat zij (wanhopig) op zoek was naar een seksuele knop die er niet was. Ik vond het fijn om haar te knuffelen en te zoenen. We sliepen altijd naakt, want dat was zij gewend, zelf draag ik altijd een boxershort. Ik las hier eens dat iemand haar lichaam verdeelt in rode, oranje en groene zones qua (niet-)aankomen. Dat heb ik niet, alles is groen. Ze mocht overal aankomen en overal mee spelen. Maar seksueel werd dat voor mij meestal allemaal niet. Ik kan me nog herinneren dat we samen in de privé-sauna zaten en zij zich oraal tot mij bekende. "Schat", dacht ik, "ga toch weer lekker zitten zweten, dan omhelzen we elkaar weer onder het stortbad." Door meerdere oorzaken (telkens in het vliegtuig moeten stappen om je lief te zien is ook niet bevorderlijk) kwam die relatie knersend tot een eind.

Kort daarna belde de ex van een goede vriend. Toen ze nog een relatie hadden was er al een aantrekkingskracht tussen ons, maar die hielden we die allebei buiten de deur. Twee maanden nadat mijn relatie strandde belde ze me na zeven jaar toevallig. Twee weken later zoch ik haar op en er bleek nog steeds een aantrekkingskracht te zijn. Binnen een half uur waren we aan het zoenen en belandden we in bed. Het was voor haar best leuk, maar zei ze: "Af en toe moet je hem er wel in steken." Dat zat er gewoon niet in voor mij. Nog los van het schuldgevoel dat ik had zo kort na het verbreken van mijn relatie had, hebben we de boel maar de boel gelaten.

Ik mag beide dames overigens nog steeds erg graag. Ik zie en spreek ze nog wel eens. Maar seks speelt daaarbij eigenlijk geen rol.

Mannetje

Leuk dat je wat meer hebt verteld. Klein beetje herkenbaar, en vooral openhartig!

Ereinion

Fijn dat je zo openhartig bent. Ik was het van die zones.  :wave:


:cake: ?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Het is vaak vooral voor jezelf een overwinning, om je 'verhaal' eens op te schrijven.
Fijn, dat je dit met ons gedeeld hebt. :handschudden:

NL

Voor mij was het wellicht een "overwinning" om te zeggen: Ja, blijkbaar ben ik dus aseksueel." Als ik geen relatie had hoefde ik er niet over na te denken en in een relatie dacht ik vaak: "Misschien vind ik jou wel enorm lief, maar niet seksueel aantrekkelijk of is er teveel stress, ik ben te moe en dergelijke." Een beetje wat dat reclamespotje over erectiestoornissen en de website geensmoesjesmeer.nl roepen (beide zijn gewoon gesponsord door een farmaceutisch bedrijf, dus het doel is natuurlijk gewoon pillen verkopen). Maar nee, het ligt gewoon aan mij. Ik vond het lastiger om dat te aanvaarden dan om er over te schrijven. Dit forum is mij behoorlijk behulpzaam geweest. Niet alleen door de verhalen van aseksuelen, maar ook door de verhalen van seksuelen. Als ik mijn steentje kan bijdragen voor anderen door mijn verhaal te vertellen, dan doe ik dat graag.

Schrijven is wel handig natuurlijk. Zoals een oude leermeester van mij zei: "Wie helder schrijft, denkt helder." En dat is een waarheid als een koe. Ik schrijf profesioneel veel, al moeten die teksten afwisselend dwingend, overtuigend, logisch of helder zijn. Voor de lol schrijf ik wel eens haiku's; een Japanse versvorm van drie regels waarvan de eerste en derde regel 5 lettergrepen bevatten en de tweede regel 7 lettergrepen.  Kern van het meeste wat ik schrijf is dat je sterk gedwongen wordt je gedachten tot in de kern te formuleren.

Ereinion

Dat merk je goed hier op het forum.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Bedankt voor je verhaal NL.
Wat me opvalt is dat jij je wel degelijk op een bepaalde manier tot de ander aangetrokken voelt en jouw grootste probleem is dat je er gewoon niet aan denkt dat de ander behoefte aan seks kan hebben. Op zich is dit wel positief, want dat maakt je kans op een geslaagde relatie met een seksueel persoon wel groter. Het is alleen dan wel iets waar je het met die persoon over zult moeten hebben. Geef het dus nog niet op!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

NL

Ik wou dat ik in mijn laatste relatie had geweten wat ik hier heb gelezen. Niet alleen dat aseksualiteit bestaat en dat het geen "medische aandoening" is. Maar vooral ook de verhalen van mensen in een "mixed relation". De frustratie die ik soms bij Knabbel en paulc las. En de voorzichtigheid bij Ereinion.

Ienepien

Dan is het mooi, dat je met deze 'rugzak' misschien een relatie gaat vinden, waarin je je wél thuisvoelt. :knuffel: