Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksualiteit in h2g2 van BBC

Gestart door AceVentura, augustus 07, 2010, 04:10:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Op zo'n regenachtige dag als vandaag (in ieder geval hier :) ) moet je toch wat, en ik ben eens op internet gaan zoeken naar dingen over aseksualiteit.
Tot mijn grote verbazing staat er een zeer uitgebreid artikel in The Hitchhikers Guide to the Galaxy (afgekort tot h2g2) van de BBC.

http://www.bbc.co.uk/dna/h2g2/A4455263

Zijn er hier nog meer h2g2 fans ?

Groeten,
Ace
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Potentieel, het is één van die boeken die al jaren op mijn lijstje staat om toch echt eens te lezen.

Die informatie is overigens erg uitgebreid en duidelijk. Goed gevonden!
O ja, heb je de zinspeling op je naam ook al gezien: As all other orientations have a shortened name, so does asexuality. Commonly it is 'A' although some people prefer 'Ace'.

A.Ventura
Ace

Mmm, je naam is wel heel erg aseksueel  ;D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Citeer
Potentieel, het is één van die boeken die al jaren op mijn lijstje staat om toch echt eens te lezen.
Zeker doen ! Ik houd totaal niet van lezen (althans, verhalen zeg maar, geef mij maar wiskunde boeken of iets anders waar ik wat van kan leren), maar The Ultimate Hitchhikers Guide is echt fantastisch. Het is SF maar neemt zichzelf absoluut niet serieus. Als je nieuwsgierig bent naar de betekenis van 42, Infinite Improbalibity Drive, Bistomath of Happy vertical people transporters mag je dit niet missen.

Als je de humor van h2g2 leuk vind, moet je daar ook eens de artikelen over Nederland opzoeken :)

M'n naam is deels gekozen vanwege de verwijzing naar Ace, maar later merkte ik ook A.VENtura op, dat was niet vooraf zo bedacht :) Zal het personage in de film iets met Aseksuaiteit gehad hebben ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Wie weet...

De betekenis van 42 ken ik al  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Fricai


Jovi_Hobbes

What's the meaning of life?

(dit is dus het antwoord op de vraag van Ace...)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Nee dat was niet de vraag :-)

Ik wil het best vertellen maar dan verklap ik wel een deel van het verhaal ......
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Ik ga het zelf wel een keer lezen  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Mocht je toch niet zo'n zin hebben in lezen: Komende dinsdag om 20:30 wordt de verfilming uitgezonden op comedy central. De film is minder leuk dan het boek (wat van de Engelse humor gaat verloren), en ik kan me voorstellen dat de film wel erg vreemd over komt als je het boek nooit hebt gelezen. Misschien vind je het toch de moeite waard.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Bedankt voor de tip. Ik vind eigenlijk dat ik toch eerst het boek moet lezen voordat ik de film ga kijken. Boeken zijn bijna altijd beter dan de film, maar dan moet ik het toch echt eens gaan lezen. Ik geloof dat ik nu al 5 jaar roep dat ik het ga lezen.  ::)  Misschien moet ik toch eens de eerste stap zetten en het morgen van mijn broer lenen.
Wordt vervolgd...  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Stap 1 is gezet, ik heb H2G2 in huis  ;D  Nu eerst even mijn boek uitlezen en dan kan ik hem toch echt eens gaan lezen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Dat is wel een belangrijke stap natuurlijk :)
Ik ben benieuwd wat je ervan vindt ....
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Ik hou je op de hoogte!
Ik weet redelijk zeker dat hij de treintest wel gaat doorstaan. Ik lees veel en voornamelijk onderweg in de trein. Elk boek dat ik zelfs in de trein niet kan doorwerken (als ik toch niets beters te doen heb) is officieel een slecht boek  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien

En die gooi je dan op het station in de prullenbak? ;D