Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksualiteit in h2g2 van BBC

Gestart door AceVentura, augustus 07, 2010, 04:10:19 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

We begonnen hier af te dwalen naar serieuze onderwerpen, dus ik heb even gesplitst. Zie: http://asexuality.org/du/index.php?topic=2690.0

Back on topic:
Ik heb hem uit! Dat was een zeer vermakelijk boek met zowel bizarre als droge humor  :D  Het is ook het beste compleet onvoorspelbare boek dat ik ooit heb gelezen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Zo, dat doe je snel ! Ik lees gemiddeld 2 hoofdstukjes per week als het mee zit :)

Heb je alleen "The Hitchhikers guide to the galaxy", of heb je ook de vervolgen daarop ? (Restaurant at the end of the universe, so long and thanks for all the fish, live universe and everything, mostly harmless). Ze zijn niet allemaal even goed, maar als het goed is zeggen de titels je wel allemaal al wat :) Ik heb hier The ultimate hitchhikers guide, daarin zitten gezamenlijk in 1 groot boek.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Ik heb alleen de echte Hitchhiker's guide gelezen, maar die titels zeggen me nu inderdaad wel wat. Ik had dan wel weer de filmeditie met foto's van de film, waardoor ik er achter kwam dat Arthur Dent wordt gespeeld door de acteur die in de nieuwe Sherlock-serie John Watson speelt.
Ik hoop dat de film wel een aftiteling heeft met "no spermwhales were hurt during the making of this film"

Zoals ik al zei lees ik veel in de trein en daar zit ik dagelijks een uur in, dus dat schiet goed op.

O, bevat Life, universe and everything dan ook eindelijk het antwoord op wat de vraag is? Eh, die vraag klinkt heel bizar, maar ik ga ervan uit dat je snapt wat ik bedoel  :D

Excuses aan iedereen die dit niet meer kan volgen  ;)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Wel grappig dat je de filmeditie hebt. De aftiteling heb ik wel gezien maar geen idee of die tekst er in staat :) Ik kan me wel herinneren dat er vreemde dingen in stonden dus het zou best kunnen ....

Nee, de vraag die bij het antwoord hoort komt nergens naar voren, behalve wat er in the hitchhikers guide zelf staat, ze hadden gewoon even moeten wachten met het opblazen van de aarde :).
The restaurant at the end of the universe is ook wel erg grappig, die zit namelijk aan een ander eind van het universum als dat je nu waarschijnlijk denkt. Daar komen ook nog enkele typische termen als Bistromath naar voren.
Live, universe and everything heb ik net uit en ben aan Mostly harmless begonnen, maar die vind ik tot nu toe minder leuk als The Guide en The Restaurant.

Edit: Foutje, volgens wikipedia komt bistromath pas in Live, Universe and Everything naar voren ... het lijkt erop dat ik dingen door elkaar aan het gooien ben :)
Edit 2: Ik ben inderdaad zelf de weg kwijt :) Het boek er nog maar even bij gepakt, de volgorde is:
The Hitchhikers Guide to the Galaxy
Restaurant at the end of the universe
Live, Universe and everything
So long and thanks for all the fish
Mostly Harmless
De laatste 2 vind ik tot nu toe het minst, en wikipedia had gelijk over bistromath :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Waar zouden we zijn zonder Wikipedia...

Eigenlijk is dit niet eerlijk. Heb ik eindelijk, na 5 jaar, aan mijn voornemen voldaan om the Hitchhiker's Guide te lezen, levert het direct 4 nieuwe titels voor mijn leeslijst op  :banghead:

Citaat van: AceVentura op november 11, 2010, 08:55:40 PM
Nee, de vraag die bij het antwoord hoort komt nergens naar voren, behalve wat er in the hitchhikers guide zelf staat, ze hadden gewoon even moeten wachten met het opblazen van de aarde :).

Jammer, net als dat het nog steeds niet precies duidelijk is waarom je nou altijd moet weten waar je handdoek is, maar ik heb het advies ter harte genomen en verlaat mijn huis natuurlijk niet meer zonder... Better safe than sorry!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Sorry als ik te veel van je lees-tijd inpik :)
Tja, die handdoek is ook zo'n rode draad in het verhaal :) Al weet ik de details inmiddels ook niet meer.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Citaat van: AceVentura op november 12, 2010, 08:19:06 PM
Sorry als ik te veel van je lees-tijd inpik :)

Geeft niet, ik moet ook nog wat te doen hebben als ik met pensioen ga.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?