Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

NVSH ?

Gestart door AceVentura, augustus 21, 2010, 02:21:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 2 gasten bekijken dit topic.

AceVentura

Hoi Allemaal,

Zojuist keek ik op de site van de NVSH (http://www.nvsh.nl), wat mij opviel is dat ze daar de meest vreemde uiteenlopende onderwerpen behandelen maar aseksualiteit zit er niet bij :(
Nu kan ik me voorstellen dat dat voor hun misschien net buiten het interesse gebied ligt (ze zijn immers meer op de seksuele medemens gericht), maar ik heb wel het idee dat het daar als variant tussen pastt. Mogelijk is het ook een club die ons kan helpen met de zichtbaarheid van aseksualiteit.

Hier op het forum vind ik er eigenlijk weinig over terug. Zijn er wel eens pogingen gedaan om ze zover te krijgen aseksualiteit binnen hun site op te nemen ?

Groetjes,
Ace
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ienepien

Ja, natuurlijk. Hoe meer bekendheid hoe beter, toch? :klap:

AceVentura

Zojuist een email gestuurd, ik ben benieuwd of en hoe ze reageren  :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

 :klap: Ik ben benieuwd!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Goed initiatief Ace  :klap:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

NL

Er zullen vast meer websites zijn die we op die manier zouden kunnen benaderen. Ik zat wat te googl'en en kwam uit op de site van de Rugers Nisso groep. Ook daar moest ik erg mijn best doen om iets over aseksualiteit te vinden. En er werd naar mijn smaak wel erg snel een link gelegd naar slechte ervaringen op seksueel gebied en er werd nauwelijks gerept over een intrinsieke afwezigheid van een seksuele aantrekkingskracht.

AceVentura

Vandaag heb ik een antwoord van de NVSH gekregen, ze willen het graag opnemen op de site inclusief een link naar AVEN.  \ o /
Ze vragen wel om een linkje terug, ik denk dat we daar op de nog nieuw te bouwen site wel een plekje voor kunnen maken.

Ook vragen ze of ik een stukje kan aanleveren wat ze kunnen gebruiken, ik zal proberen wat te schrijven en zal dat eerst hier plaatsen voordat zodat jullie erop kunnen schieten. (wel met een waterpistool hoop ik  :) ). Als jullie inspiratiebronnen hebben hoor ik het graag  ;)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Je kunt het stuk van Drisos gebruiken als inspiratie-bron. En die link, die hebben we toch al?
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

NL

Citaat van: AceVentura op augustus 23, 2010, 07:12:30 PM
Vandaag heb ik een antwoord van de NVSH gekregen, ze willen het graag opnemen op de site inclusief een link naar AVEN.  \ o /
Ze vragen wel om een linkje terug, ik denk dat we daar op de nog nieuw te bouwen site wel een plekje voor kunnen maken.

Ook vragen ze of ik een stukje kan aanleveren wat ze kunnen gebruiken, ik zal proberen wat te schrijven en zal dat eerst hier plaatsen voordat zodat jullie erop kunnen schieten. (wel met een waterpistool hoop ik  :) ). Als jullie inspiratiebronnen hebben hoor ik het graag  ;)

Uitstekend gedaan! :klap:


Fricai


AceVentura

Citaat van: Ereinion op augustus 23, 2010, 07:57:20 PM
Je kunt het stuk van Drisos gebruiken als inspiratie-bron. En die link, die hebben we toch al?
Da's inderdaad een goede tip, die stond in het topic over sexworodenboek.nl geloof ik, dat vind ik wel.
Ik denk niet dat ze moeilijk zullen doen over die link hoor. Voordat ik dit topic had  gestart heb ik even gezocht op nvsh in het forum en ik kwam alleen een email adres tegen, de link staat dus alleen in dit topic :)

Misschien een leuk idee voor op de nieuwe site: Een pagina met links naar artikelen over aseksualiteit op andere sites. We verzamelen dat nu in forum topics maar op 1 pagina is dat veel overzichtelijker te maken.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Ik ben er net maar even voor gaan zitten en heb een poging gedaan om wat te schrijven. Dat valt nog niet mee zeg. Ook moet ik er bij zeggen dat ik het als toch nog relatief nieuweling moeilijk vindt om namens de hele groep te spreken.

Hier komt m'n conceptje:
Citeer
Bij aseksualliteit ervaart iemand geen seksuele aantrekking tot andere personen. Velen zien het als een vierde orientatie maar het kan ook andere oorzaken hebben, zoals bijvoorbeeld een laag of geen libido. In een onderzoek in 2004 gaf 1% van de deelnemers aan nog nooit seksuele aantrekking gevoelt te hebben.
Aseksualiteit is geen keuze om geen seks te hebben (zoals bijvoorbeeld het celibaat) of een (lichamelijke) beperking waardoor men niet in staat is seks te hebben, het is simpelweg het niet hebben van de behoefte hieraan.

Omgeving

Terwijl de aseksuele persoon soms zelf nog moeite heeft zijn situatie te accepteren, wordt hier door zijn of haar directe omgeving soms ook vervelend of met ongeloof op gereageerd. Reacties als als "je bent simpelweg de juiste persoon nog niet tegen gekomen" of "je bent gewoon een laatbloeier" klinken misschien begrijpend, maar zijn dit niet. Ze gaan compleet voorbij aan wat de persoon zelf voelt, namelijk geen enkele behoefte aan seksuele handelingen met een andere persoon.
Vaak gebeurd het dan ook dat de omgeving meer problemen heeft met aseksueliteit dan de persoon zelf, wat indirect toch weer problemen oplevert voor de aseksuele persoon.

Relaties

Net zoals seksuele personen kennen aseksuele personen aantrekkingskracht tot een speciaal persoon en hebben behoefte aan intimiteit. De intimiteit zelf beperkt zich dan vaak tot knuffelen en samen zijn zonder dat daar seks aan te pas komt. Personen die ook die behoefte niet hebben worden soms aangeduid als aromantisch.
Een relatie met een ander aseksueel persoon is vaak het ideaal beeld, maar dit is niet altijd noodzakelijk. Ook een relatie tussen een aseksueel en seksueel persoon kan werken, al zijn er vaak spanningen op het gebied vak seksuele activiteiten. Goede communicatie is in zo'n relatie essentieel want alleen dan zijn er vaak nog goede oplossingen te vinden.

Meer bekendheid

Om meer bekendheid te krijgen voor aseksualiteit is in 2001 AVEN opgericht, in het Engels staat dit voor Asexual Visibility and Education Network maar is in het Nederlands vertaald tot Aseksueel Voorlichtings- en Educatie netwerk. Hier wordt informatie verzameld en worden acties ondernomen om aseksualiteit beter bekend te krijgen.

De Engelstalige website is te vinden op: http://asexuality.org/
Het Nederlandstalige deel en een forum is te vinden op http://asexuality.org/du/
Wat vinden jullie ervan ?

Nu zat ik op de NVSH site alles een beetje door te kijken of ze een bepaalde structuur aanhouden en daarbij viel me nog wat op: Bij de meeste stukjes staan redelijk expliciete plaatjes (denk hierbij aan blote lichamen, geslachtsdelen, seksuele handelingen, enz), soms gewoon ter opmaak en soms ook functioneel ter verduidelijking van  het artikel. Wat me hieraan opviel was dat ik die plaatjes erg onprettig vond om naar te kijken. Is dat iets specifiek voor mij of hebben jullie dat ook ? Als dat niet specifiek voor mij is is het misschien nuttig aan ze te vragen om dat bij dit artikel achterwege te laten, het is natuurlijk niet handig om je doelgroep af te schikken door de plaatjes die erbij staan  ;)

53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

NL

Ik vind het een zeer duidelijke en neutrale tekst. Mag wat mij betreft 1 op 1 worden doorgeplaatst. :afro: Daarbij heb ik geen moeite met "expliciete plaatjes", zolang my counterpart maar begrijpt dat ik dat vanuit een ander perspectief zie...

Jovi_Hobbes

Ik denk dat je wel een punt hebt wat die expliciete plaatjes betreft Ace. Het zou bij zo'n stukje toch enigszins misplaatst zijn. Niet elke aseksueel zal zich eraan storen, maar er is een goede kans dat sommige mensen er juist wel door wegklikken.

Ik vind je stukje erg duidelijk. Wat mij betreft kun je hem bijna ongewijzigd opsturen. Twee kleine dingetjes:
- in deze zin onder het kopje omgeving staan twee spelfoutjes: Vaak gebeurd het dan ook dat de omgeving meer problemen heeft met aseksueliteit. Gebeurt moet met een t en in aseksualiteit is de a per ongeluk in de e veranderd.
- In het laatste stukje: Hier wordt informatie verzameld en worden acties ondernomen om aseksualiteit beter bekend te krijgen.  Misschien kun je hier nog aan toevoegen dat het vooral ook een plek is waar gelijkgestemden terecht kunnen voor onderlingen steun en voor informatie. In mijn ogen is een van onze grootste verdiensten dat we mensen bij elkaar brengen die tot dan toe dachten de enige op de wereld te zijn zonder behoefte aan seks.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Bedankt voor je opmerkingen Jovi. Het onderste deel heb ik uitgebreid tot:
Citeer
Meer bekendheid

Om meer bekendheid te krijgen voor aseksualiteit is in 2001 AVEN opgericht, in het Engels staat dit voor Asexual Visibility and Education Network maar is in het Nederlands vertaald tot Aseksueel Voorlichtings- en Educatie netwerk. Hier wordt informatie verzameld en worden acties ondernomen om aseksualiteit beter bekend te krijgen.
Tevens zijn er binnen AVEN fora in diverse talen (waaronder Nederlands) waar u steun en informatie kunt krijgen van gelijkgestemden met begrip voor uw situatie, het wordt vaak als een hele opluchting gezien als men ontdekt dan men niet de enige is zonder behoefte aan seks.

De Engelstalige website is te vinden op: http://asexuality.org/
Het Nederlandstalige deel en een forum is te vinden op http://asexuality.org/du/
Zal ik er nog een waarschuwing bij zetten "Maar let op: Het Nederlandse forum is wel erg verslavend" :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler