Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

NVSH ?

Gestart door AceVentura, augustus 21, 2010, 02:21:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Super dat je dat alsnog voor elkaar hebt gekregen dutchamoeba  :cheerleader:

Ik vind het een goede neutrale omschrijving van wat aseksualiteit is, het enige wat me opviel in de eerste zin is dat er "asksuelen" staat, maar verder vind ik hem prima  :klap:

:visibility: voor dutchamouba  :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake: :cake:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

hobbitscones

Ik vind het ook wel goed zo en sluit me bij AceVentura aan. Het is niet alsof ik het ergens mee oneens ben.  ;D

Uffie

Geweldig dat het toch nog gelukt is Dutchamoeba  :klap: :cheerleader:
Ik vind het ook een goed artikel, alleen in de eerste zin mis ik een als: Je bent aseksueel als je je nooit seksueel aangetrokken voelt tot een ander.
Is there any escape - A guy called Gerald

AceVentura

Citaat van: Uffie op juni 08, 2014, 11:34:48 PM
Ik vind het ook een goed artikel, alleen in de eerste zin mis ik een als: Je bent aseksueel als je je nooit seksueel aangetrokken voelt tot een ander.
De definitie mag misschien wel wat duidelijker naar voren komen, in de eerste zin wordt het maar zijdelings genoemd eigenlijk. Hoewel het misschien een detail is, ik zou de zin dan wel zo formuleren dat aseksualiteit de oorzaak is en het niet aangetrokken voelen het gevolg, zoals Uffie hem schrijft lijkt het net andersom.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Inhoudelijk vind ik het best een goed stukje, maar het staat echt nog bol van de foutjes. Twee zijn er al genoemd, maar ook deze zinnen kloppen niet:

Citeer
Al in de jaren veertig van de vorige eeuw werd aseksualiteit opgemerkt door de bekende en later vergruisde seksuoloog Alfred Kinsey.
Ik hoop dat ze verGUISde bedoelen, anders is het wel heel zielig voor de beste man  :D

Citeer
Hormoontherapieën kunnen gevaarlijk kan zijn
Er staat een "kan" te veel.

Citeer
Veel aseksuelen kampen met druk uit de omgeving (bijv. de ouders) om seksueel te en een relatie aan te gaan
Daar moet nog "zijn" tussen.

Citeer
Zo kan de gedachte kan ontstaan dat
Nog een kannetje te veel.

Citeer
Men stelt dat aseksualiteit een geaardheid is gelijk aan andere varianten zoals heteroseksualiteit en homoseksualiteit.
Deze zin is wat onhandig geformuleerd. Het lijkt nu alsof wordt beweerd dat aseksualiteit hetzelfde is als heteroseksualiteit en homoseksualiteit.
Ik denk dat het beter overkomt als ze "gelijk aan" wijzigen in "net als".

En verder is het inderdaad echt een overwinning dat je dit voor elkaar hebt gekregen Dutchamoeba. Eerdere pogingen zijn telkens op niets uitgelopen. Dus je hebt zeker weer een  :visibility: verdient!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Koffie

Ik wist niet dat de NVSH nog bestond. Mijn ouders waren vroeger lid, wat ik als kind reuze spannend vond. ;)

Goed dat we daar nu ook genoemd worden. Seksuele hervorming zou namelijk in mijn ogen niet mogen betekenen dat je bepaalde groepen buitensluit.

Misschien is het handig als er (behalve de link naar de wiki) een directe link naar het Nederlandse forum wordt geplaatst, zodat men niet via de Wiki hoeft te zoeken, maar meteen hierheen geloodst kan worden.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba

Jovi_Hobbes: die taalfoutjes waren mij ook al opgevallen. Ik heb er trouwens nog 1 gevonden: onder het kopje "Waar aseksuelen last van kunnen hebben" staat "Aseksuele kunnen last hebben van...", i.p.v. "AseksueleN kunnen last hebben van...".

Dan is er nog iets waar ik aan twijfel: onder het kopje "Categorie X" , aan het einde van de 1e alinea, staat: "Hieruit volgde twee publicaties." Ik weet niet of "Hieruit volgedeN twee publicaties" beter is. Misschien niet, omdat het refereert aan het werkwoord "interviewden" en niet aan de meervoudsvorm "interviews", maar ik weet het niet helemaal zeker. (Het is eigenlijk ook maar een klein detail...)

Citaat van: AceVentura op juni 09, 2014, 09:20:17 AM
Citaat van: Uffie op juni 08, 2014, 11:34:48 PM
Ik vind het ook een goed artikel, alleen in de eerste zin mis ik een als: Je bent aseksueel als je je nooit seksueel aangetrokken voelt tot een ander.
De definitie mag misschien wel wat duidelijker naar voren komen, in de eerste zin wordt het maar zijdelings genoemd eigenlijk. Hoewel het misschien een detail is, ik zou de zin dan wel zo formuleren dat aseksualiteit de oorzaak is en het niet aangetrokken voelen het gevolg, zoals Uffie hem schrijft lijkt het net andersom.
Ik denk niet dat die zin verwarrend is. Het is gewoon de definitie van aseksualiteit, zoals men van homoseksualiteit kan zeggen "Je bent homoseksueel als je je seksueel aangetrokken voelt tot mensen van hetzelfde geslacht." Ook in die zin lijkt het mij duidelijk wat de oorzaak is en wat het gevolg...

Citaat van: Jovi_Hobbes op juni 09, 2014, 10:53:05 AM
Dus je hebt zeker weer een  :visibility: verdient!
Ik ben blij dat je van mening bent dat ik dat heb verdiend... ;)

Koffie

het refereert aan publicaties, dat is meervoud, dus wordt het volgdeN.
Groetjes van Koffie. (V, 1969)
2 kinderen (2000 en 2001). En een kat (2013).

Mijn wiki-ervaringsverhaal lees je hier: https://du.asexuality.org/wiki/index.php?title=Koffie

Dutchamoeba

Ja, je hebt gelijk. Dat ik dat zelf niet heb gezien... Bedankt in ieder geval! :)

Edewecht

Tjonge! Hier is werk verzet!
:visibility: en :cake: voor Dutchamoeba en natuurlijk ook :cake: voor de mede-redakteuren van dit laatste uurtje.
en de leraar die mij altijd placht te dreigen: 'jongen, jij komt nog op het verkeerde pad'
kan tevreden zijn en hoeft niets meer te krijgen, dat wil zeggen: hij heeft toch gelijk gehad.

(lennaert nijgh)

Dutchamoeba

Hartelijk dank voor alle  :visibility: en  :cake:! Ik zou zelf nog een  :visibility: en  :cake: willen toekennen aan Fricai, voor het mooie plaatje rechts bovenaan op de pagina. De pagina is inmiddels geheel aangepast.

Uffie

Fantastisch! Jullie hebben heel goed werk verzet. Voor jou en Fricai  :cake: :cake: en  :visibility: :visibility:!
Is there any escape - A guy called Gerald

Dutchamoeba

Bedankt! Ik ben inmiddels een virtuele 10 kg aangekomen...