Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

NVSH ?

Gestart door AceVentura, augustus 21, 2010, 02:21:34 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

AceVentura

Dat stond er in eerste instantie ook helemaal niet in, maar als ze er naar vragen moet ik ze het natuurlijk wel vertellen :) Wat mij betreft hoeft het ook niet in de uiteindelijke tekst te komen, die moet je zo duidelijk mogelijk houden en als iemand echt interesse heeft komen de (verwarrende) details vanzelf wel.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Citaat van: Mannetje op september 18, 2010, 05:03:34 PM
Ik wil er alleen op duiden dat er in mijn ogen een groot verschil is in een relatie tussen een seksueel-aseksueel wanneer er af en toe toch seks om de hoek komt kijken. Dan is de slagingskans van die relatie tig keer groter dan dat er absoluut geen seks in voor komt.
Bij de relatie van Erionion kan haar vriend af en toe wel zijn "ei" kwijt.
Hoe denken andere mensen hierover? Graag jullie mening.

Daar heb je ook helemaal gelijk in. Als je het zo verwoordt kan ik je alleen maar gelijk geven. Al zijn de kanttekeningen van dutchamoeba ook wel weer waar: sommige seksuele partners vinden er nog steeds niets aan als de aseksueel er niet van geniet. Jij gaf echter in je eerdere berichtje aan dat geen enkele aseksueel op dit forum ooit een goeie relatie heeft gehad. Ten eerste zijn er een paar voorbeelden van mensen die een aseksuele relatie hebben met een andere aseksueel. Ik kan het fout hebben, maar volgens mij schreef Phoebe hier laatst nog over. Een voorbeeld van een relatie tussen een seksueel en een aseksueel waarbij geen seks (meer) komt kijken lijkt mij Stev. Maar goed, ik ken ook niet alle verhalen van alle leden uit mijn hoofd. Ik weet in ieder geval zeker dat er zo nu en dan ook mensen met positieve verhalen langskomen. Het is niet eenvoudig, maar dat betekent niet dat het onmogelijk is.
[/quote]
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Citaat van: AceVentura op september 19, 2010, 03:55:24 PM
Zojuist weer een email gehad van de NVSH ... voor de tweede keer een ander persoon, dat maakt het communiceren wel lastiger. Ze gebruiken wel een algemeen email adres maar ik heb het gevoel dat ik daardoor dingen opnieuw moest uitleggen.

Nu zijn ze gevallen over de uitleg naar aanleiding van hun vraag over andere levende wezens en levenloze objecten. De persoon die nu bezig is vind dat er bij een fetisj of iemand die aan zelfbevrediging doet geen sprake van aseksualiteit kan zijn. Ik heb de definitie er nog maar eens bij gepakt en het een en ander toegelicht, maar begin er hierdoor een hard hoofd in te krijgen dat er iets geplaatst gaat worden.

Tja het probleem is hoe strikt je de definitie wilt hebben. Er zijn ook aseksuelen die het daarmee eens zijn, die stellen dat je alleen aseksueel bent als je je nooit seksueel aangetrokken voelt tot wie of wat dan ook. In de praktijk blijven er dan best veel mensen over die er wat bij bungelen, omdat ze misschien wel een fetisj hebben ofzo, maar toch echt geen seksuele aantrekkingskracht tot andere mensen hebben.

Misschien moeten we dan toch maar voor die meest zuivere definitie gaan zoals Mannetje al voorstelt. Op dit forum zien we het misschien wat ruimer, maar als dat te veel uitleg vergt heiligt het doel misschien de middelen. Zeker als er een link naar AVEN bij wordt geplaatst kunnen geïnteresseerden hier veel meer en uitgebreidere informatie vinden.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Daarom probeer ik ook de definitie van AVEN zo veel mogelijk aan te houden, het is natuurlijk belangrijk dat je 1 verhaal naar buiten hebt. Alleen op sommige punten (zoals de andere levende wenzens) merk je gewoon dat er gewoon nooit over die mogelijkheid is nagedacht :)

We gaan wel weer zien hoe het verder gaat lopen ....
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

AceVentura

Het verhaal begint nu wel een heel bijzondere wending te krijgen. Ik heb vandaag weer een email van de NVSH gekregen, de persoon denkt dat onze definitie past bij Objectum seksualiteit ( http://www.nvsh.nl/varianten/fetisjismeObjectum.htm ).
Wederom maar uitgelegd dat iemand met een fetisj aseksueel kan zijn, maar dat zeker niet alle aseksuelen een fetisj hebben. Ook maar gevraagd of hij mij kan vertellen waar de onduidelijkheid zit, want ik begin anders behoorlijk in herhaling te vervallen :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Ik begrijp niet dat ze zo nuchter over OS en fetisjisme kunnen schrijven, maar niet snappen waarom aseksualiteit toch weer wat anders is. Ze zijn daar ruimdenkend genoeg, lijkt me.
Ik heb 100% zeker geen fetisj.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje

Ze sporen daar voor geen meter. Zijn ze achterlijk ofzo  >:(

AceVentura

Inderdaad, als er 1 organisatie is waar je ruimdenkendheid mag verwachten op dit gebied zou dat de NVSH moeten zijn.
Ik ben benieuwd hoe het verder af gaat lopen, misschien moet ik eens met  :cake: bij ze langs gaan  :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Doe dat maar niet, dan denken ze dat we allemaal  :cake: als fetisj hebben.  ::)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje

Doe maar niet, dan denken ze meteen aan die scene uit American Pie  :schater:

Mannetje

Hihi, ik negeerde de waarschuwing dat er ondertussen een bericht was geplaatst. Blijkbaar ongeveer dezelfde gedachte  :D

AceVentura

Klopt toch ook wel een beetje ? We hebben allemaal liever  :cake: dan seks :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Ja, maar dan wel om op te eten. Ik hoef geen taart om er vervolgens iets anders mee te doen dan opeten. En er eerst iets anders mee doen en dan opeten is helemaal smerig.

Citaat van: Mannetje op oktober 03, 2010, 04:09:49 PM
Hihi, ik negeerde de waarschuwing dat er ondertussen een bericht was geplaatst. Blijkbaar ongeveer dezelfde gedachte  :D

:D
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Dit wordt wel een lastig verhaal zo. Misschien moet je ze onze folder mailen, die was volgens mij echt wel duidelijk.
Hier staat 'ie: http://asexuality.org/du/index.php?topic=607.0

Als ze het dan nog niet begrijpen, dan weet ik het ook even niet meer...
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Bedankt voor de tip jovi, de communicatie met de NVSH gaat niet zo snel, maar bij de volgende zal ik die folder meesturen, hopelijk helpt dat.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler