Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Aseksualiteitsvlag

Gestart door Paul2, september 03, 2010, 10:20:37 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Ereinion

Ach, die vlag is zo onbekend dat ik me daar geen zorgen over zou maken. Maar ik begrijp het wel een beetje, want als je een spandoek op zou hangen met 'meeting voor aseksuelen' zou dat voor mij ook te zijn. En zo voelt voor jou die vlag, denk ik.

Ik kan me wel voorstellen dat ik zo'n vlag met coming-out day buiten zou hangen. Misschien. Of dat je hem in het klein op je tas maakt, als herkenning voor andere aseksuelen.


Zoals Pinky hem uitlegt, vind ik de vlag ineens een stuk mooier.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sismo

Voor mij zou die vlag ook een soort van stempel zijn, ik zou me er niet prettig bij voelen als die bij de meeting gebruikt zou worden.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

AceVentura

Misschien is die vlag (of eigenlijk ieder zeer opvallend aseksueel teken) inderdaad niet zo geschikt voor een bijeenkomst, maar meer voor als je op een evenement aseksualiteit onder de aandacht wil brengen zoals bijvoorbeeld in Berlijn is gedaan (http://asexuality.org/du/index.php?topic=478.0). Zijn er wel eens plannen om iets soortgelijks in Nederland te doen ?
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Mannetje

 :handschudden: Goed gedaan, anders had je al minimaal 3 deelnemers minder gehad!

pinky

Hahaha.... nou ja, zoiets bedoelde ik ook met de meeting. Het was toch eerst de bedoeling dat het een hele event zou worden. Maar ja, als inderdaad bekent is waar de vlag voor staat, zou dat voor reacties kunnen zorgen.

Zoals Paul2 zo mooi weet te zeggen, vele homo's vinden de regenboogvlag ook wat minder prettig. Omdat het hangt aan een bepaalde homocultuur die nogal over de top is. En tsja... niet iedere homoseksueel wil het van de daken schreeuwen. Daarom vind ik deze vlag zo mooi. Hij is niet zo schreeuwerig! Hij is normaal, gewoon... zoals een vlag hoort te zijn. Het had zo de vlag van een land kunnen zijn. Maar nu issie lekker van AVEN! Woehoe!

Maar goed, van mij hoeft hij ook niet bij meetings opgehangen te worden. Ik doe ook voorlichtingstheater bij het COC. Ik ben zelf niet homoseksueel of biseksueel, maar als ze daar de vlag zouden ophangen, zou ik me toch ineens wel erg ongemakkelijk voelen. En dat gevoel heb ik nu helemaal niet. Nu kom ik gewoon samen met een stel vrienden om een leuke voorlichting te maken! En geheel toevallig zijn ze allemaal homoseksueel!

Jovi_Hobbes

Wat ik me eigenlijk afvraag is waar toch het driehoeksymbool is gebleven. Als je dan toch een vlag voor aseksualiteit ontwerpt, lijkt dat me een veel herkenbaarder iets. Ik vind hem nog steeds te ingewikkeld zoals hij nu is, maar goed zo'n herkenningssymbool kan zo nu en dan zijn nut hebben.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien

Ik wil ook liever niet dat die vlag uithangt. ;D

Ereinion

@ Jovi. Ze hadden wel ontwerpen met de driehoek, maar die zijn het dus niet geworden.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

Citaat van: AceVentura op september 04, 2010, 08:41:18 PM
Op zich is het inderdaad geen gek idee om zo'n vlag op de meetings te gebruiken, maar waar haal je hem vandaan ? Zelf een vlag laten maken kan ook maar is volgens mij behoorlijk duur ...

Ik heb een 2x1 m^2 vlag met eigen 2 kleurige opdruk laten maken voor 55e.

Paul2

@ Jovi
Ik denk ook dat het de bedoeling van de vlag was om wat meer afstand te nemen van de driehoek, aangezien die erg nauw verbonden is met AVEN, en de vlag bedoeld is voor alle aseksuelen, ook die buiten AVEN.
Hij is dan nog wel in de AVEN-kleuren gehouden, maar met de verticale banen toch wat neutraler en daarmee ook beter passend bij de vlaggen van andere seksuele minderheden.

@ Pinkeltje
Dat veel homo's de regenboogvlag niet graag vertonen omdat ze zich niet alszodanig willen profileren of zich willen associeren met dingen als de Gay Pride, vind ikzelf overigens erg jammer. De veelkleurige regenboogvlag is bedacht als symbool voor een zo groot mogelijke diversiteit en tolerantie, niet alleen voor homoseksuelen, maar voor alle niet-heteroseksuele voorkeuren.

De boodschap die van de regenboogvlag uitgaat vind ik namelijk nog altijd heel actueel, als je bijvoorbeeld ziet hoe de intolerantie toeneemt, niet alleen in de samenleving als geheel, maar ook binnen de homogemeenschap, waar velen een steeds grotere afkeer laten blijken van marokkaanse of islamitische medemensen en zelfs van medehomo's die naar hun smaak niet "normaal" genoeg doen (lees: "zich verwijfd gedragen") - dat vooral deze interne tolerantie soms maar zo gering is vind ik bijzonder triest.... Op dezelfde wijze is er vaak ook maar weinig begrip voor mensen die geen seks (willen) hebben, zoals ik zelf heb ervaren.


pinky

Helemaal waar! Ik kan ook slecht tegen die intolerantie. Vandaar ook mijn allergie voor de Heer G. Wilders. Die wakkert dat alleen maar aan. Laat iedereen toch lekker zijn ding doen. Geweldig toch, die Gay Parade! Is erg leuk om naar te kijken. Ik zou er ook niet snel aan mee gaan doen, maar dat hoeft ook niet. Ieder zijn eigen keuze. Net zoals dat ik ook niet naar een moskee hoef te gaan. Dat moet ieder voor zich weten. Maar ja, intolerantie als geheel is wel iets wat schort aan de huidige samenleving.

Wat ik bedoelde te zeggen met die regenboogvlag is dat de boodschap erachter misschien wel heel positief is, maar dat de meeste mensen deze boodschap niet kennen. Die denken dus echt aan die mensen die meedoen aan de Gay Parade. En dat is nou niet echt het soort mensen waar ik bij wil horen. Dus ja, ik zou me zeker lichtelijk schamen als die vlag er hing. Ik denk alleen niet dat het me tegen zou houden om erheen te gaan. Uiteindelijk gaat het toch om wat je er doet en niet om welke vlag er nu buiten hangt of niet.

AceVentura

Ik moet zeggen dat ik de betekenis van de regenboog vlag eerst helemaal niet kende, en ook de Gay Pride een maar wat vreemd evenement vond, maar ach, ieder z'n ding. Laatst was er een TV reportage van de boot parade die daarbij hoort en ben ik er gewoon uit nieuwsgierigheid eens naar gaan kijken, en wat blijkt: De boodschap erachter is echt heel mooi ! Ze gaan gewoon voor tolerantie en acceptatie, en nog niet eens alleen voor hunzelf, maar gewoon voor alles wat enigszins "anders" is. (Misschien is het toch niet zo gek om op zo'n evenement aseksualiteit onder de aandacht te brengen). Echt jammer dat het bij velen negatieve associaties oproept omdat het op sommige punten zo erg over-de-top is.

Om maar weer een beetje ontopic te komen: Hoe langer we het er over hebben hoe meer waardering ik toch voor de vlag begin te krijgen. :cake: voor de vlag  :) (Had die er eigenlijk niet op moeten staan ? :) )
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Jovi_Hobbes

Bij nader inzien: doe toch maar niet, dan denkt iedereen dat ze ons mogen bekogelen met  :cake:
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

Dat zal toch wel meevallen ? Japanners bekogelen ze toch ook niet continue met rode ballen ?  ;D
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler