Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

hallo - Wat te doen

Gestart door zoekende40, september 04, 2010, 12:11:06 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

zoekende40

Hallo,

Zojuist deze site gevonden. Mogelijk zijn er hier mensen met een vergelijkbaar probleem als ik?

Ik ben een man van inmiddels bijna 40 en nog altijd zoekende. Nooit een vriendin gehad. Nooit sex. En zelfs niet iets wat er op leek.
Ik ben voor zover ik zelf kan beoordelen niet lelijk, niet klein, wel sportief, sociaal, gemakkelijk in de omgang ook met vrouwen.
Goede gesprekspartner. Goed opgeleid (WO), geen nerd, geen bralaap, geen macho, niet contactgestoord.  Ik loop niet in de laatste mode maar ga zeker ook niet als een boer gekleed.
Ik sta een aantal jaren ingeschreven op diverse relatie sites, heb af en toe leuke dates. Er is voor zover ik weet nog nooit een vrouw geweest die een dergelijke date te lang vond duren of er eigenlijk liever voortijdig tussenuit zou knijpen. Een aantal keren denk je echt een leuk persoon te hebben gevonden. Dan blijkt er ineens weer een ex of iets dergelijks tussendoor te komen. In zo'n geval weet je ook niet wat je moet geloven.
Vrouwen waar ik op val vallen niet op mij en andersom. (En het is zeker ook niet zo dat ik alleen op fotomodellen o.i.d. val.)
Wel gezoend vraag je je af? Op een hand te tellen, dit ging in alle gevallen uit van de vrouw in kwestie, die in alle gevallen ook behoorlijk dronken was.  Soms laat je het maar gaan om eens mee te maken maar daar zit ik eigenlijk ook niet op te wachten dus.

Wie kent deze situatie? En wie weet er wat eraan te doen?

En stel, op een dag ontmoet je een vrouw waar het toch heel goed klikt. Hoe ga je dit ooit vertellen?

Nog een vraag aan de vrouwen hier: als je een leuke vrouw ontmoet en je hebt een goed gesprek wordt vaak gevraagd naar vorige relaties. Uiteraard ontkom je er niet aan te zeggen dat je nooit een lange relatie hebt gehad. Maar helemaal niets?  Wat denkt een vrouw in zo'n geval?  Dat je regelmatig naar de hoeren gaat? Dat je een sexloze bent? Wat is erger? En welke invloed heeft dit op haar mening over jou als persoon en mogelijke partner?


Mannetje

Welkom op de site! Ik kan je misschien op weg helpen, want ik heb een heel klein beetje herkenning in deze situatie. Ook ken ik wel mensen die meer in jouw situatie zitten. 

Over hoe je uiterlijk eruit ziet, hoef je je echt geen zorgen over te maken. Vrouwen letten daar niet zo zeer op. Kijk maar eens rond naar stelletjes en je kan er gerust een stel uitpikken waarin een relatief lelijke man met een hele mooie vrouw samengaat.

Ik begin eerst met een vraag:
Heb je als je met een vrouw op stap bent continu de gedachte "zou dit de ware zijn"?


Ereinion

Welkom zoekende.  :cake: ?

Misschien ben je inderdaad te veel op zoek. Ik denk dat vrouwen dat wel merken.

Citaat van: zoekende40 op september 04, 2010, 12:11:06 AM
Nog een vraag aan de vrouwen hier: als je een leuke vrouw ontmoet en je hebt een goed gesprek wordt vaak gevraagd naar vorige relaties. Uiteraard ontkom je er niet aan te zeggen dat je nooit een lange relatie hebt gehad. Maar helemaal niets?  Wat denkt een vrouw in zo'n geval?  Dat je regelmatig naar de hoeren gaat? Dat je een sexloze bent? Wat is erger? En welke invloed heeft dit op haar mening over jou als persoon en mogelijke partner?

Ik zou zeker niet denken dat je iedere week bij de hoeren zit, maar misschien wel dat je aseksueel bent. Als je mij tegen het lijf zou lopen (en ik was single) en ik zou denken dat je aseksueel bent, is dat een groot voordeel. Maar de kans dat je een andere aseksueel tegen het lijf zou lopen is erg klein en wat een seksuele vrouw zou denken... geen idee. Ik denk dat er ook wel vrouwen zijn die een maagd juist een uitdaging vinden en het dus ook niet negatief vinden. Maar ik denk dat jij er niet op zit te wachten om zo'n uitdaging te worden gevonden.

De eerste indruk die iemand van je heeft is natuurlijk heel belangrijk. Zelfvertrouwen kan je daarbij helpen. Nu heb ik het idee dat je erg onzeker over deze dingen bent. Dus als de vraag komt welke relaties je hebt gehad, ga je misschien uitstralen dat je hier heel onzeker over bent. Ik denk dat dat meer de eerste indruk bepaalt dan het zinnetje 'Ik heb nog nooit een lange relatie gehad'. Want als je dat met het juiste zelfvertrouwen zegt, is het niet meer dan een mededeling. Bovendien een mededeling waar de juiste vrouw misschien nog wel ontzag voor heeft.

Het kan ook dat je nog nooit een relatie hebt gehad, omdat je druk was met je carriere, reizen, je familie, noem maar op. Als je dit soort redenen (uiteraard zonder te liegen) aangeeft, denk ik dat de vrouw het ook minder 'raar' zal vinden.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ienepien

Als je mij tegen zou komen, dan zou ik wel verwonderd kijken, maar ik zou er zéker serieus op in gaan.
Ik zou willen weten waaróm je nog nooit een relatie gehad hebt, en ik zou je vertellen, dat er een Aven-site is, waar je maar eens moet rondkijken. ;)
Daarna zou ik je willen vragen, of je me wil laten weten, wat je daarvan vond, en of je jezelf er in herkende. :handschudden:


Oeps. Bijna vergeten. ;D  Sjeblief! :cake:

Jovi_Hobbes

Welkom Zoekende  :cake:
Eerst even een (misschien domme) vraag: omschrijf je jezelf als aseksueel of ben je 'gelegenheids' aseksueel omdat je nog nooit die langdurige relatie hebt gehad? Dat wordt me namelijk niet helemaal duidelijk uit je berichtje. Ben je er tevreden mee om geen seks te hebben, maar loop je daardoor tegen problemen aan in relaties of is het probleem dat je eventueel wel interesse zou hebben, maar er de relatie nog niet voor hebt gevonden?

Eerlijk gezegd weet ik het antwoord op je vraag niet. Ik zou er geen probleem mee hebben als een man tegen mij zei nog nooit een echte relatie gehad te hebben. Maar hoe de gemiddelde vrouw daarop reageert weet ik echt niet.
Wat je eraan moet doen om wel iemand te vinden is natuurlijk ook niet direct te beantwoorden. Het enige wat ik kan bedenken (net als Ereinion al zei) is dat je misschien te hard op zoek bent. Dat kan misschien bedreigend op mensen overkomen. Maar of dat echt zo is weet ik natuurlijk niet.

p.s. wat is er mis met nerds? Die kunnen echt heel leuk zijn hoor  :)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

haha, ik val ook op nerds! Hihi!

Maar om antwoord te geven op je vraag aan vrouwen; Ik zou zeker verbaasd kijken. Tenminste, ik ga er vanuit dat je een redelijk normale vent bent, dus zou ik me afvragen waarom je nog nooit een relatie gehad hebt. En het enige juiste antwoord zou zijn dat je nog nooit de ware bent tegengekomen. Dan zou ik smelten. Wat een romanticus! Haha! Maar het zou me niet tegenhouden verder te daten. Al is het maar uit nieuwsgierigheid naar wie je eigenlijk bent. Om te kijken of ik wel tot je meest intieme groepje van vrienden kan komen. In alle eerlijkheid, ik zou het wel wat raar vinden. Raar uit verwondering omdat het bijna niet voorkomt dat iemand van 40 nog nooit een relatie heeft gehad. En dat je nog maagd bent dwingt alleen maar mijn respect af!

In navolging van Jovi vraag ik me trouwens ook af of je aseksueel bent of dat je gewoon nog nooit tot dat punt van een relatie bent of hebt willen komen.

Mannetje

Mijn vraag doelt er ook dat ik denk dat je veel te fanatiek op zoek bent. Dan kan je door je doen en laten vrouwen afschrikken!

Citaat van: zoekende40 op september 04, 2010, 12:11:06 AM
En stel, op een dag ontmoet je een vrouw waar het toch heel goed klikt. Hoe ga je dit ooit vertellen?
Ik zou haar dat denk ik laten merken met subtiele hints, dingen en dan kijken of zij daarop reageert. Aan de hand daarvan kan ik zien/merken of het wederzijds is.
Je hoeft niet alles met woorden te zeggen. Een slimme vrouw weet dat woorden heel gemakkelijk zijn te faken door een man. Het gaat om de daden die hij doet.
Hoeveel vrouwen trappen er niet in nadat ze hebben gehoord "ik hou van jouw" het bed in te duiken, en dingen te doen die ze alleen zouden doen met iemand die echt oprecht van ze houdt!

Ereinion

Oh, dat kan hij natuurlijk ook bedoeld hebben. Ik had het opgevat als: Hoe vertel ik dan dat ik aseksueel ben.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

zoekende40

Hoi allemaal,

bedankt voor alle antwoorden. Zoveel reacties had ik niet verwacht.

Mijn antwoorden op jullie vragen en opmerkingen:

ik ben dus zoals Jovi het noemt gelegenheids asexueel. Heb nog nooit een lange, maar zelfs geen korte relatie gehad en ook geen sex. Zou dit beide wel graag willen. Ik heb ook zeker sexuele gevoelens/verlangens bij het zien, ontmoeten van een aantrekkelijke vrouw.
Ik ben niet tegen sex voor het huwelijk maar vind dat er bij sex toch eigenlijk wel zoiets als een relatie (of eventueel minimaal vriendschap) hoort. Prostitutie valt hier dus wat mij betreft niet onder.

Wat betreft het te hard op zoek zijn. Ik denk dat dit totaal niet het geval is. Als je het mijn vrienden zou vragen weet ik zeker dat ze dit allemaal zouden ontkennen. Dus eerder te weinig op zoek geweest. Ik deel jullie mening dat wie te hard op zoek is een relatie niet zal vinden. Ook ben ik altijd behoorlijk terughoudend om niet opdringerig over te komen. Macho gedrag of continue versierpogingen zijn mij dus vreemd. Maar ook met complimentjes ben ik om die reden zuinig. Mogelijk onterecht, ik weet het niet. Ik probeer mij wel aan te leren dit vaker te doen. Dit is lastig ook weer omdat het voor mijn gevoel klinkt of je van iemand iets wilt. (Wat overigens soms dus gewoon de waarheid is.)

Ik ben overigens de laatse jaren actiever op zoek gegaan. Vandaar mijn Nickname. Dat actief zoeken is in mijn geval daten. In principe vind ik dit een hele positieve manier om vrouwen te ontmoeten, je weet dat je op zoek ent naar hetzelfde, namelijk een relatie. Dat is iets waar je bij een ontmoeting in een kroeg maar naar moet gissen.   

Wat betreft mijn uiterlijk, ik maak mij hierover niet echt zorgen. In het verleden (als tiener) wel. Ik denk echter dat het op mijn leeftijd minder belangrijk is en denk bovendien dat mijn uiterlijk maar ook mijn uitstraling verbeterd is met de jaren. De reden dat ik uiterlijk noemde is omdat ik mijn uiterlijk niet als een belemmering zie. Ik ben geen fotomodel maar heb ook geen mismaaktheden of afwijkingen die mij minder aantrekkelijk maken als gemiddeld. Juist daarom vind ik het vreemd. Er zijn inderdaad veel lelijkere mannen met een relatie.

Het is ook niet zo dat geen enkele vrouw mij ooit leuk heeft gevonden. Ik heb er in die (weinige) gevallen dat daar wel een kans voor was ook niet echt werk van gemaakt. En eigenlijk alleen omdat dat ik net in die gevallen niet echt iets voelde voor de betreffende vrouw. En ook in die gevallen moet ik zeggen dat er objectief gezien nzeker niets mis was met de betreffede vrouwen, ze waren gewoon totaal mijn type niet. Wat dat betreft zal het probleem dus ook zeker aan mijzelf liggen. Toch maakt dit het probleem er voor mij niet minder om. Het feit blijft staan.

De vraag van mannetje "Heb je als je met een vrouw op stap bent continu de gedachte "zou dit de ware zijn"?" Ik denk dat ik het iets anders zou formuleren. Als ik met een vrouw op stap ga is er eigenlijk altijd wel minimaal  een moment waarop je een dergelijke afweging maakt. De eerste schifting vind bij mij eigenlijk heel snel plaats. Een vrouw is aantrekkelijk of niet. Indien niet aantrekkelijk kan ik nog zeker een leuke avond hebben, maar dan denk je er verder eigenlijk niet meer aan. Indien wel aantrekkelijk dan vraag ik me af is ze ook leuk en mijn type. Daar ben je na een half uurtje eigenlijk ook wel achter. Indien positief dan ben ik wel benieuwd wat zij van mij vind. Ik vind dat niet helemaal dezelfde vraag alsof iemand voor mij de ware is. Dat klinkt meer als een vrouw voor het leven. Wat ik mij afvraag is meer of het tweezijdig klikt.

Inderdaad mijn vraag wat betreft hoe ga je dit vertellen slaat op: hoe ga ik vertellen dat ik nooit sex heb gehad.

Nog een interessante annekdote: Ik ken iemand van 60 die pas voor het eerst een vriendin en sex had. Ik weet het want hij heeft het ergens "en publiek" verteld. Maar ik ga met hem het er niet over hebben. Het is een rare kerel. En hij maakt altijd obscene grappen over vrouwen en sex. Ik vind hem eigenlijk niet vergelijkbaar met mijzelf. Hoewel ik niet graag oordeel over een ander, ik begrijp het in zijn geval eerder als in mijn eigen geval.

pinky

Misschien een wat lastigere vraag... stel je niet veel te hoge eisen aan een vrouw? Ik wordt namelijk pas verliefd op iemand als ik deze persoon al meerdere maanden ken en in al die maanden ook leuk gevonden heb als persoon. Het uiterlijk is totaal van ondergeschikt belang als het gaat om het kiezen van een partner. Mooie mannen zijn leuk om naar te kijken, maar dat is het. Ik kan niet gelijk verliefd worden op iemand anders. Zeker niet binnen een half uur. Ik kan dan iemand wel een erg leuk persoon vinden, ook al is deze wel of niet aantrekkelijk. Dus... vandaar mijn vraag, stel je niet teveel hoge eisen aan een vrouw?

Daarnaast, verwacht je echt dat je binnen een half uur al weet of het wat gaat worden of niet? Ik ken weinig mensen die dat in een half uur al hebben besloten. Ik denk eigenlijk dat je een relatie al veel te snel uitsluit, als ik je verhaal zo hoor.

En hoe je het gaat vertellen... ik denk dat het meest handige tijdstip is voordat je het condoom omdoet, zeg maar. Oftewel, als je de kleding nog aan hebt, maar je al voelt dat er wellicht wat gaat gebeuren. Eerder is dit echt niet nodig. Want of je al wel of niet eerder iets met een ander hebt gedaan is privé en hoef je echt niet gelijk te vertellen hoor! Maar ja, voordat de daad ook werkelijk gebeurt wilt de vrouw het wel graag weten denk ik. Dan zal ze vast anders met je omgaan en in ieder geval niet meteen alles uit de kast trekken! :P

Je schrijft ook dat je wat terughoudend bent. Nergens voor nodig lijkt me. Vrouwen willen nog steeds dat een man werk van hen maakt. Wanneer een man dat totaal niet lijkt te doen, gaan de meeste vrouwen er vanuit dat hij niet geïnteresseerd is en nemen ze afscheid van de gedachte dat het ooit wat gaat worden. Dus misschien is het toch een idee om iets meer 'op jacht' te gaan en de vrouw in kwestie te laten weten dat je haar op zijn minst leuk vind. En dan kunnen complimentjes zeker geen kwaad. Daarbij, je wilt toch wat van haar? Al is het alleen maar haar aandacht! Maar dat zal de vrouw zeker leuk vinden... dat een man specifiek haar aandacht wilt. Het is altijd vleiend, een compliment van een man. En het zal haar gevoel naar jou toe ook positiever maken. Mits het compliment ook oprecht is natuurlijk!

Mannetje

Ik zat gisteren naar het tv programma "alleen nog een man" te kijken. Het kwam in mijn ogen allemaal vrij oprecht over. Dus geen onzin in mijn ogen.
Je kon heel mooi zien hoe vrouwen op complimentjes enzo reageerden (goh, wat waren die mannen verliefd zeg, dat droop de tv bijna uit hihi)
http://www.hebikietsgemist.nl/programma/152/net-5/alleen-nog-een-man.html
Vrouwen willen inderdaad veroverd worden. Nou dat werden ze hoor! Er werd flink werk van hen gemaakt. Die vrouwen genoten echt van die aandacht.
Geen idee of je het leuk vind om zoiets te kijken. Anders kijk je gewoon niet! Het sluit misschien een beetje op het stukje van Pinky aan.

Misschien kan je een andere actievere manier naast daten verzinnen. Misschien iets meer op basis van lol maken met elkaar, en we zullen wel zien, dan gericht op "ben jij wel wat voor mij".

pinky

Oh ja, zoals een cursus/ workshop doen. Dan weet je gelijk of de vrouw in kwestie dezelfde interesse(s) heeft als jij!

Fricai

Citaat van: zoekende40 op september 06, 2010, 12:00:22 AMik ben dus zoals Jovi het noemt gelegenheids asexueel. Heb nog nooit een lange, maar zelfs geen korte relatie gehad en ook geen sex. Zou dit beide wel graag willen. Ik heb ook zeker sexuele gevoelens/verlangens bij het zien, ontmoeten van een aantrekkelijke vrouw.
Ik ben niet tegen sex voor het huwelijk maar vind dat er bij sex toch eigenlijk wel zoiets als een relatie (of eventueel minimaal vriendschap) hoort. Prostitutie valt hier dus wat mij betreft niet onder.

HOERA! Een sexuele man die seks iets vindt voor in een relatie, ze bestaan dus toch. :P  :wave: :klap:

Betreffende het hele verhaal; weet niet, ik kan er niks uit halen. Klinkt als domme pech... Betreft hoeren vs. sexloos denk ik dat sexloos toch wel een veiligere verklaring is voor tijdens de meeste dates.

In ieder geval succes!  &  Welkom op het forum!  :wave:

PS; 'Gelegenheids asexueel' is gewoon een moeiljike en incorrecte variant op 'maagd'. Maargoed, dat ter zijde. :)