Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Asexual Awareness Week

Gestart door Paul2, september 14, 2010, 12:55:46 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Paul2

Via de twitter van de Amerikaanse AVEN vernam ik dat het volgende week de Asexual Awareness Week (AAW) is, waarin men andere mensen bewust kan maken van het verschijnsel aseksualiteit....

Misschien een goed voornemen om dat hier ook eens te proberen... al was het alleen maar door het bij enkele mensen ter sprake te brengen?

pinky

Jeetje, dat is wel weer een hele actie. Ik denk dat het juist voor ieder persoonlijk is of hij of zij het verteld aan anderen. Ik denk wel dat het een goed idee is als de media er dan meer aandacht aan besteed. Maar dat kan dan ook wat meer anoniem.

Jovi_Hobbes

Het is alleen wel een beetje kort dag om de media nu nog in te schakelen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

Een beetje publiciteit kan nooit kwaad, alhoewel ik uit ervaring weet dat spontaan over aseksualiteit praten beter werkt dan er een tijdstip aan vast te plakken. Een paar vrienden van mij konden zich niet voorstellen dat aseksuelen bestaan, laat staan dat ze ooit een zouden kunnen tegenkomen in hun leven. Toen zei ik dus dat er eentje vlak voor hun neus stond... :)

pinky


Ereinion

Ik denk dat we Kom uit de kast-dag beter kunnen nemen voor media-aandacht. Ik zal eens zien of ik het aandurf om mijn eerste twitter-berichtje aan de AAW te besteden. *twijfel,twijfel*
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky


AceVentura

Ik luister wel eens naar q-music en daar komt wel eens de rubriek "seks in het nieuws" voorbij, mogelijk is dat iets om wat gerichter op te mikken als je de media opzoekt.
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Paul2

Over radio gesproken: ik las dat deze maand op 3FM een nieuw programma is gestart over de beleving van liefde en seks onder de naam "PS Radio" (elke zondag van 20.00-22.00 uur)

Fricai

Ik vind het verschijnsel AAW een beetje overdreven... Als we publiciteit willen kunnen we dat toch lekker elk moment doen?

Ereinion

Op zich wel, maar ik merk wel dat de meeste media toch iets van actualiteit willen. En als je je persbericht dan aan een week of evenement kunt hangen, lijkt het meer op actueel nieuws dan dat je volgende week zomaar een berichtje verstuurd.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Dutchamoeba

De reactie was als volgt. Een verbaasde vriend zei: 'Nee, dat kan niet, daar heb ik nog nooit iets van gemerkt', waarop ik antwoordde: 'Hoe zou je dat dan moeten merken?' Vervolgens kwamen er een aantal bezorde vragen over mijn middelbare school-periode. Of ik me niet erg eenzaam had gevoeld? Nee, ik had vrienden zat. Ik wist dat ik op het seksuele vlak anders was, maar verder was ik volstrekt normaal (dat durf ik wel over mezelf te zeggen. Of het ook de waarheid is? ;D). Het enige waar ik moeite mee had waren opmerkingen van mijn moeder en andere mensen die vroegen wanneer ik eens een eerste vriendje kreeg. Verder vonden ze dat het echt niet normaal was dat ik me amper in jongens interesseerde: 'Sommige moeders moeten hun dochter beteugelen omdat ze er anders met een fout type vandoor gaan en jij moet aangespoord worden om eens een vriendje te zoeken. Dat is toch niet normaal?' Een aantal vrienden had altijd gedacht dat aseksuelen ijskonijnen waren- mensen zonder gevoel. Nou ze wisten dat ik aseksueel was, moesten ze ook wel erkennen dat dat niet zo was. Ik legde aan hen uit dat het ontbreken van de behoefte om te seksen uiteraard niet hoeft te betekenen dat je een ijskoud en gevoeloos mens bent. Er zijn mensen die wel seks hebben en desondanks niet heel aardig zijn... Na deze plotseling ingelaste cursus 'wat is aseksualiteit en wat is een aseksueel' was ik mijn verhaal kwijt en hadden mijn vrienden meer geleerd dan bij de gemiddelde Teleac (oeps, reclame ;D) cursus...

Ereinion

Dus ze namen het, na wat uitleg, goed op...
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Dutchamoeba

Ja, gelukkig wel. Ik denk dat duidelijk zijn en niet meteen boos reageren op hun aanvankelijke onbegrip zeer geholpen heeft. Ik denk dat je als aseksueel ook enig begrip moet hebben voor de seksueel die totaal niet bekend is met het fenomeen 'aseksualiteit'.

Danoontjepower

Twitteren doe ik niet en het zou fijn zijn als het wat meer in de media kwam waardoor mensen gaan weten dat er ook a-seksuelen zijn.
Het blijft nog steeds een taboe!

Ik heb een paar vrienden waarvan zij bijna nymfomane is....
Ik heb eens naar voren gebracht dat ik er eigenlijk helemaal geen zin in heb, nou je had haar gezicht moeten zien alsof ik iemand was met een erge ziekte  >:(
Hoe meer ik het wilde uitleggen, hoe meer ze zich er tegen ging afzetten. Ik heb het uiteindelijk maar opgegeven.
Licht heeft duisternis nodig om gezien te worden