Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hoe is jouw partner?

Gestart door Pink Label, oktober 06, 2010, 07:38:03 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Pink Label

Hoi,
Ik vroeg me af hoe jullie met relaties omgaan.. Is jullie partner ook asexueel, is deze 'normaal'...
Mijn partner behoort tot de laatste categorie en ik vind het best moeilijk. Dit is het enige strubbelpunt in onze relatie. Zijn al samen naar een sexuologe geweest, hebben al geprobeerd om met afspraken te werken enzo, maar het blijft een moeilijk punt. Hoe gaan jullie hiermee om?
Grtjs

Ereinion

Mijn partner is seksueel en we zijn allebei normaal.  ;)

Het is ook lastig, maar wij hebben nu een goed werkend compromis gevonden. Of eigenlijk voelt het niet eens zo als een compromis, we hebben een manier gevonden om ermee om te gaan.
Om dat te bereiken hebben we veel gepraat. Ten eerste over het feit dat mijn vriend en ik seks dus op een andere manier beleven. Voor mij hoeft het niet, voor hem juist wel. We hebben uiteindelijk dat verschil geaccepteerd. Dat was heel belangrijk, ik accepteer hem zoals hij is en hij accepteert mij zoals ik ben. Ik weet dat het voor hem iets natuurlijks is om met mij te willen vrijen en daarom ben ik bereid om af en toe een stap verder te gaan dan ik wil. Andersom accepteert hij mijn 'nee'. We weten van elkaar dat we moeite voor elkaar doen (inhouden of juist toegeven) en daardoor weten we dat we veel voor elkaar betekenen.
Ondertussen zijn we gaan werken aan het vertrouwen. Voor mij was iedere intieme aanraking of opmerking bedreigend, omdat mijn vriend dus vast met me naar bed wilde. Het klinkt makkelijk (dat was het niet altijd, want zin in seks zorgt er ook voor dat diegene de controle nogal verliest), maar het was vooral goede afspraken maken. Samen douchen? Goed, maar niet daarna knuffelen in bed. Of je mag alleen mijn rug inzepen en niet de voorkant. Een massage? Heerlijk, maar alleen mijn rug en niet mijn billen. Ook kreeg ik er vertrouwen in dat ik ieder moment nee mocht zeggen en het dan kon stoppen. Dat is voor mij een reden om soms iets verder te gaan dan ik eigenlijk zou willen.
Nou klinkt dat hier heel makkelijk, maar dat was het niet. Vooral in het begin hadden we er vaak ruzies over, compleet met huilbuien. Dat luchtte vooral op, eigenlijk. Mijn vriend en ik zijn al meer dan 13 jaar bij elkaar en nog steeds ruzieen we er soms over. Gelukkig komt dat nog maar zelden voor, dus er zit echt een vooruitgang in.
Nu besef ik heel goed dat het een voordeel is dat ik wel seks kan verdragen. Als dat niet zo was, dan werd het een stuk moeilijker. Maar dan nog hadden we misschien wel andere manieren van knuffelen kunnen verzinnen. En wat ook heel belangrijk is, is om elkaar op een andere manier te laten zien dat je veel van elkaar houdt. Door het te zeggen, bijvoorbeeld. (ik kreeg vanochtend zo'n lief briefje van mijn vriend, smelt. En dat terwijl het op seksueel vlak iets moeilijker gaat de laatste dagen.)

Hopelijk heb je hier wat aan? Door je eerste zin in combinatie met de seksuoloog gok ik dat jullie zelf nog niet helemaal geaccepteerd hebben dat jullie op dit vlak verschillen. Ik hoop niet dat jij het idee hebt dat jij je naar je vriend moet voegen, want ik denk dat die basis het heel moeilijk maakt om tot iets te komen. Jullie mogen allebei zijn zoals jullie zijn en van daaruit moet er een compromis komen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Pink Label

Hoi,

Bij ons is het zo dat we de afspraak hebben gemaakt, elke zondag.  (wat ik nog te veel vind) Dat klinkt misschien stom, maar zo heb ik niet meer dat nare gevoel de rest van de week dat als hij mij aanraakt, dit steeds tot sex kan leiden. Het lastige is dat ik sex wel als onaangenaam ervaar en dus enorm op mijn tanden moet bijten om dat moment door te komen. Ik laat op andere manieren zien dat ik hem graag zie, maar voor hem is sex dé manier om dat te uiten. Voor mij is het onbegrijpelijk wat hij er zo leuk aan vindt, net zoals het voor hem onbegrijpelijk is dat ik er niks aan vind. Zolang je dat gevoel niet zelf ervaart, is het moeilijk om te begrijpen. Je kan het wel aanvaarden, maar dat is toch nog een ander begrip...
grtjs

Ereinion

Als ik het een keer in de week zou moeten doen, zou ik constant in de stress zitten. Maar ik begrijp wel dat het bij jou de druk van de andere aanrakingen afhaalt.
Ik denk dat zo'n afspraak niet zou werken voor mij en mijn vriend. Het verplichte zou ervoor zorgen dat ik het nog minder leuk zou vinden. Dan voelt het net of ik een opblaaspop ben. Ik denk dat mijn vriend het ook minder leuk zou vinden als het op die manier ging. Het moet toch iets spontaans houden. Misschien dat ik er daardoor ook nog een beetje van kan genieten.

Bij ons ligt het gemiddelde bij 1 keer per maand. Soms is het wat vaker, soms wat minder vaak. Dat is dan echt all the way. Knuffelen of samen douchen zonder dat er wat van komt, gebeurt vaker.

Ik zat daar vanochtend nog aan te denken. De aseksueel moet natuurlijk op een andere manier laten zien dat hij of zij van de partner houdt. Maar andersom geldt dat net zo. Een seksueel kan niet alleen maar door seks laten zien dat hij of zij van de partner houdt. Want vaak vindt die partner die seks helemaal leuk. Dat is net zoiets als bloemen meenemen voor iemand die allergisch is voor stuifmeel. Misschien lief bedoelt, maar niet echt over nagedacht. Dus zou de seksuele partner, naast de seks om zich te uiten, de liefde ook op een andere manier moeten laten zien.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky


Pink Label

Hoi,
Ik ben het er ook mee eens,maar voor hem is dat dé manier om zijn liefde kwijt te geraken. Ja ik begrijp dat niet, maar hij blijft dat zo zeggen. Hij vindt die afspraak van 1x in de week ook niet alles hoor; hij heeft dan t gevoel dat t inderdaad geforceerd is. Maar we proberen er het beste van te maken want voor mij werkt dit wel. Alhoewel ik die ene keer ook al te veel vind, maar de rest van de week heb ik geen zorgen daarover... zalig! Andere dingen doen zoals samen douchen enzo, dat doen we eigenlijk niet of toch zelden. Vind dat helemaal niet gezellig. Samen knuffelen in de zetel vind ik dan weer wel leuk. :-)
Ik vind dat van die bloemen wel een goeie vergelijking. Die ga ik eens uittesten :-)

Mannetje

Hij kan ook zijn liefde tonen door eens een bloemetje mee te nemen  ;)
Of er zijn nog wel heeeel wat dingen te verzinnen buiten seks om.

Pink Label

Is zo, heb al vanalles voorgesteld maar hij zegt dat dat bij hem zo niet werkt. Dan is hij zichzelf niet zegt hij...

Mannetje

Hier begrijp ik echt helemaal niets van  :( 
Dus dat is hij alleen zichzelf met zijn "stekker in het stopcontact"  :-\
:banghead:




pinky

Leuk excuus! Maar het slaat inderdaad nergens op. Het is en blijft een excuus.

myra

dat klinkt idd wel alsof hij leeft voor seks....

Ereinion

Tja, in een relatie moet je moeite voor elkaar doen. Iets extra's is juist een teken van liefde, dus als hij dan eens een bloemetje mee zou nemen (of iets anders zou doen) dan zegt dat juist heel veel, omdat het niet echt iets voor hem is. Want van iedere dag bloemen wordt je ook niet echt vrolijk.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje

Jij verwacht dus als in deze situatie bloemen worden meegenomen dat er wat achter zit?
Niemand neemt toch iedere dag bloemen mee. Denk jij dan dat ie iedere dag bloemen zou meenemen. Er is nog wel meer te verzinnen!

Volgens mij snap ik je reactie niet zo goed  :-\

Dutchamoeba

Volgens mij probeert Ereinion gewoon duidelijk te maken dat sex niet de enige manier is om liefde te tonen; in een relatie moet je ook op andere manieren je liefde tonen door moeite te doen voor de ander. Dat kan dan bijvoorbeeld door eens een bloemetje te geven.

Pink Label

Hey,
Hij leeft niet voor sex hoor. Zo zit hij zeker niet in elkaar. Maar hij probeert mij wel uit te leggen dat zijn lichaam daar soms om vraagt en dat hij er niet aan kan doen, dat zit in een mens. Hij koopt wel eens bloemen of een cadeautje, af en toe een lief briefje, dat allemaal wel hoor, maar het feit dat hij dat voelt in zijn lichaam, wil hij dat er ook uit, bij mij...
Sja