Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Integrale massage

Gestart door Stev, april 14, 2006, 11:04:34 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Stev

Ik laat me sinds kort masseren door een integratieve masseur. De bedoeling is als volgt. Het ontspant lichaam en geest, zorgt er voor dat energie beter doorstroomt en het zelfgenezend vermogen groter word. Stress en allerlei fysieke kwaaltjes kunnen verminderen. Er ontstaat meer harmonie tussen lichaam en geest, dit heeft een algemene helende werking. Het kan je ook bewuster en nieuwsgieriger maken van je lichaam en wat daar allemaal leeft. Het effect kan ook gewoon zijn "ik voel me verwend en lekker ontspannen".

Voorlopig is m.n. het laatste voor mij van toepassing. Heeft iemand anders ervaring in deze richting? Het gaat hier dus om een combinatie van westerse en oosterse massagetechnieken.
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

littlefanny

ik kan alleen maar zeggen dat ik een hekel aan bijna alle vormen van massage heb, maarja, ik vind het wel leuk om te doen:s, tis natuurijk heel persoonsgebonden he?
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Ereinion

Nee, ik ken het helemaal niet.
Ik denk ook niet dat ik me echt zou kunnen ontspannen op zo'n moment.

Maar ik ben wel heel nieuwsgierig wat je bedoeld met wat er allemaal op je lichaam leeft.  ???
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

ChibiFirli

Ik ken alleen schoudermassages ^_^

en die worden blijkbaar meer gebruikt als vorm van sociaal contact :D
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Jovi_Hobbes

Ik ken de vorm van massage niet, maar snap wel wat de uitwerking moet zijn. Ik heb zelf een tijdje tai chi gedaan en daarmee zou je hetzelfde moeten bereiken, maar voor mij werkte het niet doordat er te veel mensen waren en ik me nooit echt helemaal kon ontspannen. Het oefenen van de bewegingen (de vorm, noemen ze dat) was overigens wel heel erg leuk.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

NoBigThing

Een van jullie mag me weleens masseren :) Ik hou van massages! Zo waren mn moeder en ik vroeger constant bezig, en eigenlijk bijna steeds aan het vechten om de "gemaseerde" te kunnen zijn want we zijn dr allebei even zot op, maar dr kan dr maar één tegelijk genieten he :)

Stev

Citaat van: Ereinion op april 14, 2006, 04:59:24 PM
Maar ik ben wel heel nieuwsgierig wat je bedoeld met wat er allemaal op je lichaam leeft.  ???

Om eerlijk te zijn, de bovengenoemde beschrijving heb ik van internet gehaald. Ik heb daar van tevoren niet zo over nagedacht. Het was eerder in de zin van " beter voor jezelf zorgen", dus wat jij, Ereinion, eens op deze site hebt geschreven: "Je bent zelf toch de enige van wie je zeker weet dat je daar je hele leven mee op moet trekken... Dan kun je maar beter zorgen dat je blij wordt van jezelf en de dingen die je doet."

Citaat van: Stev op april 14, 2006, 11:04:34 AM
Het kan je ook bewuster en nieuwsgieriger maken van je lichaam en wat daar allemaal leeft.

Dus ik weet het zelf eigenlijk ook niet maar wie weet, misschien doet het straks nog iets met mijn a-seksualiteit  ???
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

Ereinion

Oké, het klinkt nu wel logischer, bedankt!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

ChibiFirli

*stelt zich allemaal kleine wezentjes voor die op/in je lichaam leven, zoals in die tekenfilmpjes over het lichaam (waar je bloedlichaampjes zag als zo'n menigte die allemaal zuurstofbelletjes droegen) ;D*

Mss duidt het op de noden van je lichaam beter aanvoelen en zo. Zoals aanvoelen wanneer je ziek aan't worden bent ofzo.
"I had no shoes and I pitied myself. Then I met a man who had no feet, so I took his shoes." -- Dave Barry

Ereinion

Die tv-serie was wel heel leuk!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

ThirdMagus

Integrale massage, lijkt me niks voor mij. Ik heb al genoeg integralen bij wiskunde, hoef je het er ook niet nog eens in te wrijven ;)

Knoddepropje


Jovi_Hobbes

 :rollol:

(die grapjes zijn goed voor mijn samoerai status!)
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Je bent nu al een Asexy A-postle. En dat vlak na Pasen!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?