Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Dutchamoeba's fanclub

Gestart door Mannetje, oktober 20, 2010, 09:27:56 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dutchamoeba

Ik ben van huis uit gewend zoutloos te eten. Zou het hier daarom zo flauw wezen?

Dutchamoeba

Zo. Nu is het tijd om even stoom af te blazen (stomen kan gelukkig ook zoutloos...). Wat toch weer een dag. Ik zou zaterdag flyers aan een buitenlandse student meegeven om ze uit te laten delen aan alle studenten in zijn studentenhuis. 'Hoeveel moet ik er dan aan jou mee geven' vroeg ik. 'Er zijn 4 gangen, dus heb ik er 4 nodig.' 'Vier posters misschien, maar ik bedoel FLYERS. Ik zou graag bij iedere student er eentje in de brievenbus willen doen.' 'O, bedoel je dat. De brievenbussen zijn gerangschikt op alfabetische volgorde van A-Z. Geef mij er dus maar 26 mee; 1 voor iedere letter van het alfabet.' Dit schiet dus niet op. Ik heb zelf opgezocht dat er zo'n 340 studenten zijn (het is zo ongeveer het grootste studentenhuis dat er is), dus heb ik er ook zo'n 340 nodig. Ik heb soms echt de raarste misverstanden met die buitenlandse studenten... terwijl ik naar mijn gevoel toch heel duidelijk ben...

Mannetje

Ik herken het wel. Je kan dit voorkomen door te bekijken of alles wat je doet "monkey proof" is. Oftewel idiootbestendig

Jovi_Hobbes

Maar zelfs dan kunnen mensen je nog verbazen met heel vreemde en domme acties. Soms is dat wel grappig, maar als je iets serieus probeert te bereiken lijkt het me ook best frustrerend.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba


pinky

Dat is toch wel monkeyproof lijkt me. Tenminste... als je aangeeft dat je wilt dat iedere student er daar eentje krijgt.

Als je wilt weten hoeveel fruit er in de fruitmand zit dan ga je toch ook tellen in plaats van opzoeken hoeveel verschillende fruitsoorten er bestaan? Ik zou er dus ook gefrustreerd van worden! Sterkte DutchA!

Dutchamoeba

Leuke vergelijking! Dat klopt inderdaad...

Soms probeer ik zo monkeyproof te zijn als maar kan, maar helpt het nog niet... Of je monkeyproof bent of niet hangt grotendeels af van het iq van degene met wie je contact hebt, en dat heb je zelf dus niet altijd in de hand. Sommige mensen begrijpen je gewoonweg niet, al praat je nog zo a la Jip en Janneke...

pinky

Die snappen sommige mensen ook niet.

Dutchamoeba

Klopt... Ik heb toch maar besloten die flyers zelf uit te delen; dan weet ik zeker dat het goed gaat komen...

Dutchamoeba

Pff... Over een maand word ik verwacht een presentatie te houden voor buitenlandse studenten over het onderwerp seksualiteit en (het aangaan van) relaties in andere culturen en in Nederland. Leuke taak voor een aseksueel... Ik weet dat het huwelijk in andere landen vaak een veel grotere rol speelt dan in Nederland; hier hebben veel mensen het idee dat je niet echt het huwelijk nodig hebt als bewijs dat je van elkaar houdt. Verder heb ik gemerkt dat buitenlanders vaak veel directer zijn naar meisjes toe: 'Ik vind jou erg mooi; wanneer ga je trouwen; ik kom uit een rijke familie, en heb een grote kamer voor jou en de kinderen' (is mij serieus overkomen, deze directe toekomstplanning). Waar zou ik het nog meer over kunnen hebben? Heeft er hier iemand een idee?

Ienepien

Het uithuwelijken door de vaders van Marokanen? En andere culturen?
En de daarmee samenhangende eerwraak?

Jovi_Hobbes

Lastige vraag zeg! Misschien kun je de culturele verschillen tussen de rollen van mannen en vrouwen erbij betrekken? In traditionele culturen is die rolverdeling erg strikt en dat heeft ook gevolgen voor relaties en huwelijken etc. Dat is misschien een goede basis om de verschillen tussen Nederland en andere culturen aan op te hangen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Mannetje

Je zou ze kunnen vertellen dat een vrouw geen eigendom of bezit is.

Dutchamoeba

Bedankt voor de goede ideeen! Het is inderdaad waar dat de traditionele rolpatronen een grote rol spelen in de man-vrouw verhouding in veel culturen. Ik denk dat ik het thema eer/eerbaar gedrag ook aan ga snijden. Als een vrouw hier in de zomer een rok draagt, wil dat nog niet zeggen dat ze oneerbaar is en je er van alles mee kunt/mag doen op seksueel gebied. Het dragen van korte kleding is hier meer een teken van vrijheid, het je luchtig kunnen kleden in de zomer, individuele expressie etc. en betekent lang niet altijd 'zie je hoe sexy ik ben, neem me nu!'
Hmm, nu moet ik alles nog subtiel zien te verwoorden. Daar ben ik niet altijd even sterk in, maar ergens een nachtje over slapen wil vaak wel helpen...

Jovi_Hobbes

Dingen kunnen voorbereiden helpt altijd wel bij subtiliteit, dan kun je alles nog eens rustig nadenken en de ergste dingen weer schrappen. Je hebt gelukkig nog even de tijd.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?