Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Spellenfanaten

Gestart door Jovi_Hobbes, oktober 23, 2010, 07:33:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die net als ik van (Strategische) bord- en kaartspellen houden? Ik bedoel dingen als Kolonisten van Catan, Carcassonne, Magic, Munchkin, Agricola (om maar even de bekende namen te noemen, er zijn natuurlijk nog veel leukere onbekende spellen).
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ienepien

Toen mijn kinderen nog allemaal thuis waren (jaja, omaatje, alles is de deur uit ;D) hebben we het Monopolyspel helemaal stuk gespeeld.
Ook de Kolonisten vonden we geweldig. En een spel met een spion, zwart mannetje, weet niet meer hoe het heette.
Ook Wie ben ik, en Mastermind waren favoriet. :D

Fricai

Citaat van: Jovi_Hobbes op oktober 23, 2010, 07:33:15 PM
Ik vroeg me af of er hier mensen zijn die net als ik van (Strategische) bord- en kaartspellen houden? Ik bedoel dingen als Kolonisten van Catan, Carcassonne, Magic, Munchkin, Agricola (om maar even de bekende namen te noemen, er zijn natuurlijk nog veel leukere onbekende spellen).

Ja! :wave:
Tot nu toe vooral veel Catan, Agricola, St. Petersburg en Machiavelli gespeeld. Machiavelli being favourite. ;)

Jovi_Hobbes

O, dat is interessant. Ik ken namelijk alleen maar negatieve 'reviews' van Machiavelli. Reviews tussen haakjes want die komen neer op de tip om het niet te kopen omdat het niet leuk is. Ik heb dus geen idee hoe het gaat. Is dat kort uit te leggen (en dan vooral het leuke eraan)?

Mijn favoriete spel is Ricochet Robots. Heeft iemand dat wel eens gespeeld?
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Fricai

Citaat van: Jovi_Hobbes op oktober 24, 2010, 11:47:36 AMMijn favoriete spel is Ricochet Robots. Heeft iemand dat wel eens gespeeld?

Nooit van gehoord. ;D

In machiavelli komt elke ronde iedereen 1x aan de beurt. Je onvangt inkomsten, en kunt gebouwen neerzetten. Gebouwen leveren punten, en het eerste klaar zijn (=8 gebouwen) levert ook punten, et cetera. Het geniale is dat het 'karakter kiezen' voor elke ronde. (onzichtbaar voor de rest) Alles heeft zijn eigen voordelen/opties, het spel draait er zo ongeveer om, om in te schatten wat de anderen doen, want dan kun je daarop anticiperen.
Ik vind het altijd wel leuk, je kan oneindig nadenken en blijven twijfelen, en er komt geen geluk bij kijken. :)

pinky

wat leuk is om te spelen ook is koehandel. Dat is echt handelen. Je moet goed nadenken wat je bied, waarop je bied en aan het einde hoeveel je overhoud. Dus echte en leuk spel om met wat oudere kinderen te spelen (vanaf 8 jaar ongeveer). Je lacht je kapot!
Colonisten heb ik een keer gespeeld. Erg leuk ook. Net als Monopoly trouwens. Maar ja, ik woon alleen, dus ik speel (veels te) weinig spellen. Ik heb er ook weinig.

Fricai

Koehandel vond ik ook wel tof! Zit heel simpel in elkaar, maar je moet goed nadenken. (En continue kunnen bluffen met een stalen gezicht. ;))

Dutchamoeba

Ik ken de meeste spelletjes niet eens... Kaarten vond ik altijd wel leuk.

Jovi_Hobbes

Citaat van: Drisos op oktober 24, 2010, 12:10:35 PM
Ik vind het altijd wel leuk, je kan oneindig nadenken en blijven twijfelen, en er komt geen geluk bij kijken. :)

Het klinkt inderdaad veel leuker dan anderen mij hebben doen geloven en vooral dat laatste, er komt geen geluk bij kijken, vind ik belangrijk in spellen. Spellen als Monopoly heb ik vroeger natuurlijk ook wel gespeeld, maar daarbij komt het toch grotendeels aan op geluk en kun je al heel gauw voorspellen hoe het spel gaat aflopen.

Ricochet robot is een puzzelspel. Je moet een robot in zo weinig mogelijk stappen op een bepaalde plaats terecht laten komen, maar hij kan alleen rechtuit en kan pas van richting veranderen wanneer hij ergens tegenaan is gebotst (een muur of een andere robot). Met meerdere mensen is het hilarisch want iedereen zit dan gestrest te tellen, roept zo snel mogelijk zijn oplossing waarna de anderen een snellere oplossing proberen te zoeken en de eerste er opeens achterkomt dat hij verkeerd heeft geteld etc.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Volgens mij moeten we ook een spellen-meet organiseren. Ik vind spellen erg leuk, maar ken te weinig mensen die mee willen doen.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Heeey, dat is gaaf! Waarom doen we niet een sinterkerstmeeting? Dat is het ideale moment om spelletjes te spelen. En dan neemt iedereen een leuk spel mee. Kunnen we ook met kadootjes doen dat iedereen een spelletje inpakt voor een ander en dat we daar dan kijken wie welk kadootje krijgt door middel van een... je raad het al... spelletje!

AceVentura

Klinkt als een leuk idee ! Ik vind vooral bordspelen wel leuk maar omdat ik alleen woon is het probleem vaak om iemand te vinden om samen een spelletje mee te spelen :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Jovi_Hobbes

Ik heb dan wel een plan: één keer per kwartaal is er de zogenaamde Ducosim, een soort spelletjes bijeenkomst waar je allerlei spellen mag uitproberen. Erg leuk, maar eigenlijk kun je er niet in je eentje naartoe omdat je wel iemand nodig hebt om het spel mee te kunnen spelen natuurlijk. Het is in Amersfoort en kost € 7,- per persoon. De eerst volgende is op zaterdag 11 december. Zie hier voor meer info: http://www.ducosim.nl/nieuw/wiki.php?id=42

Maar als jullie liever zelf iets organiseren is dat natuurlijk ook best. Ik heb ook aardig wat spellen staan die veel te weinig gespeeld worden, al heb ik er nu wel een die je ook in je eentje kunt doen (Agricola).
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

pinky

Heey, als groep betaal je maar 5 euro... als je met meer dan 6 bent tenminste. En amersfoort is ook redelijk centraal! Klinkt leuk! Alleen is op een zaterdag en gezien mijn recente sollicitaties denk ik niet dat ik dan kan.

Dutchamoeba