Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Spellenfanaten

Gestart door Jovi_Hobbes, oktober 23, 2010, 07:33:15 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dwaze Sterveling

Ah, een bordspellen topic! Hoe heb ik die kunnen missen? :P

In ieder geval is uit een andere post gekomen dat ik momenteel Dungeon Lords speel. Een grappig strategiespel waarbij je een kwaadaardige Dungeon Lord speelt die zich moet verdedigen tegen die vervelende avonturiers die de wereld willen redden.

Een spel wat ik lang geleden heb gespeeld, maar wat ik niet meer kan vinden, is La Città. Hierbij bouw je een stad en je moet die stad mooier maken dan die van de tegenstanders, zodat er meer inwoners komen. Ook erg leuk.

Momenteel kijk ik naar het spel genaamd Galaxy Truckers, maar er zijn vast genoeg andere spellen.

Een leuke plek om te kijken naar reviews is boardgamegeek.com.

hobbitscones

Boardgamegeek moesten we voor research gebruiken bij het maken van een kaartspel in ons eerste project. :) Zeker aan te raden om een kijkje te nemen.

Ik speel echter bijna geen bordspellen. Ik heb ze wel, maar zodra iets 3+ spelers nodig heeft, heb ik gebrek aan spelers... en gelimiteerd doordat ze gauw een Hobbit/LOTR thema hebben.

Dwaze Sterveling

Citaat van: hobbitscones op februari 04, 2015, 08:00:06 PM
Boardgamegeek moesten we voor research gebruiken bij het maken van een kaartspel in ons eerste project. :) Zeker aan te raden om een kijkje te nemen.

Ik speel echter bijna geen bordspellen. Ik heb ze wel, maar zodra iets 3+ spelers nodig heeft, heb ik gebrek aan spelers... en gelimiteerd doordat ze gauw een Hobbit/LOTR thema hebben.

En ja, voor mij houdt het dan ook gauw op als er meer dan drie spelers nodig zijn. Als ik al een groep bij elkaar kan krijgen, dan wordt het weer Pathfinder. :P

Jovi_Hobbes

Citaat van: Dwaze Sterveling op februari 04, 2015, 01:45:03 PM
Een spel wat ik lang geleden heb gespeeld, maar wat ik niet meer kan vinden, is La Città. Hierbij bouw je een stad en je moet die stad mooier maken dan die van de tegenstanders, zodat er meer inwoners komen. Ook erg leuk.

Dat is zeker een leuk spel. Heb het al een tijd niet meer gespeeld, maar het was een van mijn favorieten.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Briggy

Voor horror fans en PS4 bezitters, Until Dawn lijkt me een heel goed spel! Het krijgt ook alleen maar goede recensies.
12-1-2015 <3 MarkA

hobbitscones

He verdorie, konden ze geen PS3 variant maken (lees dat dit wel overwogen was). :P Ik zal de titel alsnog opschrijven, bedankt!

aeronaut

Jaa spelletjes :D
Ik speel ze zelf echt veel te weinig omdat niemand hier thuis ooit mee wil doen :(
Kolonisten van Catan en Carcasonne vind ik erg leuk en Set is ook leuk (alleen ben ik er te goed in en win ik bijna altijd :P). Uno speel ik nog het meeste omdat dat makkelijk met weinig personen kan. Maar zoveel spelletjes hebben we thuis ook blijkbaar niet, want ik lees hier allemaal namen van spellen die ik niet ken.

Briggy

Citaat van: hobbitscones op augustus 28, 2015, 11:12:57 PM
He verdorie, konden ze geen PS3 variant maken (lees dat dit wel overwogen was). :P Ik zal de titel alsnog opschrijven, bedankt!

Ja dat vind ik ook jammer! Lijkt me een gaaf spel! :)
12-1-2015 <3 MarkA

Zonnekind

Citaat van: aeronaut op september 07, 2015, 11:46:11 PM
Kolonisten van Catan en Carcasonne vind ik erg leuk en Set is ook leuk

Ik speel graag Kolonisten maar nog veel liever Carcasonne :D Ik denk dat we ondertussen elke uitbreiding hebben dus als we echt alles samengooien, zouden we wel een paar uur volkrijgen.
Het is alleen onmogelijk om een tafel te vinden die dat aan kan ;D

Set ken ik niet, is dat iets dat lijkt op Kolonisten of Carcasonne?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Dark_Lord_

Set is absoluut niet zoiets als Kolonisten van catan.

Je kan het meer vergelijken met een soort van zoekplaatje. Basically: Er worden twaalf kaarten op tafel gelegd waar verschillende vormen in verschillende kleuren en aantallen opstaan. Alle spelers proberen dan een reeks van 3 kaarten te vinden (bijvoorbeeld 3 kaarten van dezelfde kleur). De eerste die zo een reeks spot, geeft dit aan en neemt deze kaarten voor zichzelf, waarna er weer 3 nieuwe op tafel bijgelegd worden.

Hier is een kort filmpje op Youtube die stukken beter uitlegt waar het spel over gaat. https://www.youtube.com/watch?v=CuID4ftG1Wk
Seks is net een menselijke nabootsing van een Ikea product...
1. Haal de onderdelen uit de verpakking.
2. Stop pin A in opening B

Zonnekind

Dankjewel! Ik ken het niet maar ga het volgende keer zeker eens proberen te spelen in de winkel.

Via de link van het filmpje zag ik ook een filmpje van Ticket To Ride staan. Ik speel dat echt heel graag, elk spel is totaal anders, echt leuk.

Ik heb nu al meer dan een jaar een spel in mijn kast staan dat mij zo ontzettend leuk lijkt maar de handleiding is echt een boek...
Ik ben er een keer aan begonnen en na een uur had ik bijna alles klaargelegd om een spel te beginnen.
Het heet Russian Railroads.
Als iemand het al kent en het eens wilt komen uitleggen, je bent welkom! ;D

Verder kan ik mij ook gerust en avond amuseren met Black Stories.
Hoogspanning is ook heel amusant.

We hebben onlangs "Het Dorp" gekocht en gespeeld maar we denken dat we iets mis doen want we vonden er niet veel aan.
Het klopte precies allemaal niet. Je kan het met 4 personen spelen, ik denk dat er dan al wat meer beweging in het spel komt.
Iemand enige ervaring?

Of nog tips voor andere leuke spelletjes?
Hoe beter men de mensen kent, hoe liever men de dieren ziet.

Briggy

Citaat van: Zonnekind op september 09, 2015, 11:24:31 PM
We hebben onlangs "Het Dorp" gekocht en gespeeld maar we denken dat we iets mis doen want we vonden er niet veel aan.
Het klopte precies allemaal niet. Je kan het met 4 personen spelen, ik denk dat er dan al wat meer beweging in het spel komt.
Iemand enige ervaring?

Aah dat leek me een leuk spel om aan te schaffen, maar als het tegenvalt voor 2 personen, laat dan maar zitten :)

Zelf vind ik Splendor erg leuk, De Kolonisten van Catan Kaartspel voor 2 spelers, Fluxx en Carcassonne erg leuk.
12-1-2015 <3 MarkA

Eliza Harmony

Voor degenen die Set leuk vinden. Kakkerlakkensalade is ook een spelletje waarbij je vooral scherp moet opletten en heel snel denken. Ik blijf het geniaal vinden. Voor mensen die het niet kennen is het echt een idioot spel om naar te kijken, maar het is echt super leuk en heel simpel. Erg leuk om met een groepje te spelen.

Carcasonne is ook hier favoriet. Kolonisten heb ik de laatste tijd eigenlijk niet meer gespeeld.
They say home is where the heart is
But my heart is wild and free
So am I homeless or just heartless?
    Home - Passenger

hobbitscones

Door Kakkerlakkensalade denk ik nu aan het kaartspel Valse Motten, die is ook erg leuk... en je mag juist vals spelen!

Kolonisten vond ik de twee keer dat ik het heb gespeeld erg leuk, maar ik heb dus nooit de kans gehad het vaker te spelen.

Eliza Harmony

Valse motten heb ik hier ook in de kast liggen. Is ook erg leuk, maar Kakkerlakkensalade blijft toch wel mijn favoriet.
They say home is where the heart is
But my heart is wild and free
So am I homeless or just heartless?
    Home - Passenger