Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Mijn lieve man

Gestart door phoebe, november 21, 2010, 10:36:46 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinky


Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

pinky

En hoe is de operatie gegaan?

phoebe

 :cheerleader:  :cheerleader:  :cheerleader: Operatie Geslaagd  :cheerleader:  :cheerleader:  :cheerleader:


Gisterenavond om 8 uur hebben we afscheid van elkaar genomen in persoon, en op 23 uur dat nog even over gedaan over de telefoon. Dat was ontzettend heftig. Hij heeft toen slaappillen genomen en ik heb hem bijna in horen slapen. De volgende ochtend zou hij zijn eerste roesje krijgen.

Om iets voor 7 werd ik gewerkt door een SMSje van mijn man: Hij had lekker geslapen en was nog gewoon bij. Mocht even naar het toilet en zou dan zijn roesje krijgen. Dus ik heb nog even gebeld, hebben alsnog afscheid van elkaar genomen toen ben ik gaan douchen.

Na het douchen en ontbijten kwam mijn zwager mij halen om 8 uur. Hij was toen 10 min in de OK. Zelfs op dit moment had de operatie niet door kunnen gaan als er b.v. een spoedgeval is (en dat gebeurt met enige regelmaat). Gelukkig is dat bij ons niet gebeurd (hoewel we graag plaats maken voor iemand met spoed). Koffie gedronken en het bij mijn zwager in Apeldoorn uitgez(w)eten.

Om 10 uur zou voor het eerst worden gebeld over de voortgang. 5 over 10, 10 over 10, kwart over 10 nog niets. Toen heb ik zelf maar gebeld en toen zeiden ze dat het bij hun 10 uur was. (misschien zitten ze daar in een ietwat andere tijdszone ;D). Maar de operatie ging voorspoedig, het hart stond stil, de oude klep was eruit en ze waren bezig met de nieuwe klep erin te zetten.

Om 12 uur het volgende telefoontje, iets voor 12ven werd gebeld. Operatie geslaagd. Hij zou over een kwartier naar de IC worden gebracht en om 16:00 u konden we hem zien. Nou, die uren duurden erg lang. Om 15:00 vanuit Apeldoorn vertrokken en dat was maar goed ook (veel files).

We stonden op de parkeerplaats van het ziekenhuis als ik een SMSje krijg. Van mijn man. "Jaaa... ik ben weer bij :). Ik hou van je. Je R. KUS". Ik wist niet wat ik zag. Een kwartier later pas konden we naar de IC en daar lag hij. Al van de beademing af. En hij kon gewoon praten enzo. Natuurlijk wel alsof hij net een fles drank achter z'n kiezen had. Maar we hebben een half uur met hem gesproken. (ik ben er bijna flauw gevallen, gebeurt vaak zeiden ze). En hij zag er goed uit. Om 20:30 zou hij al naar medium care worden verplaatst, zo goed ging het.

Toen nog ff koffie gedronken en napraten met zijn broer om vervolgens naar huis te gaan (waar ik woon). Nadat hij weg was werd ik gebeld door mijn man: "Hoi, ik ben bij.". Ik schrok er ontzettend van. Hij wist niet meer dat wij er waren geweest! Navraag bij de IC zeiden ze dat dat heel normaal is. Hij heeft me nog een paar keer gebeld met hetzelfde bericht. Toen heb ik hem geSMSt dat ik naar vrienden was en dat hij moest gaan slapen (voor zijn bestwil, ik was gewoon thuis).

Om 10 uur vanavond belde hij weer en was hij gelukkig veel helderder en kon zich wel weer herinneren dat wij waren geweest. Toch best raar om je man zo te zien, maar ik geloof dat dit gaat goedkomen. De verpleegster zei ook dat de kans groot is dat hij zich morgen niets meer van gisteren weet te herinneren maar dat het na morgen moet afnemen.

Ik ben heeeeeel erg blij, kan jullie niet vertellen hoe blij. Ons is samen een nieuw leven gegund en daar gaan wij op en top gebruik van maken.
Dank voor jullie steun. We zijn er nog niet, maar de grootste hindernis is gezet.

Sismo

Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Ienepien

Kijk nou eens, wat een positief verhaal. Het duimen heeft geholpen. :knuffel:

Fricai

CiteerOns is samen een nieuw leven gegund en daar gaan wij op en top gebruik van maken.

Fijn!  :wave:

Dutchamoeba

 :klap: Ik ben erg blij voor jullie!

pinky

ooh wat fijn dat alles zo goed is gegaan! Ik blijf duimen dat het herstel heel snel zal gaan! Wat supertof! Ik doe even een blijdschapsdansje!  :dance:

Jovi_Hobbes

Heerlijk, zulk goed nieuws!
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Ereinion

Ik las vandaag pas je verhaal, maar ik ben zo blij voor jullie dat het goed is gegaan. Hopelijk blijft het herstel zo voorspoedig gaan. Vast wel.  :knuffel:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

AceVentura

Dat is goed nieuws ! Veel sterkte en succes bij het verdere opknappen en bijkomen van de operatie  :wave5:
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

phoebe

Jullie duimen werkt!! :grouphug:

Hij is een "Fast-track" patient. Vanochtend is hij van alle apparatuur gehaald m.u.v. de pacemaker (tijdelijk voor als het klepje het niet doet) en de hartbewaking. Normaal is dat pas dag 3. Ze staan versteld in het ziekenhuis. Daarom hebben ze hem de fast track (van Disneyland) patient genoemd  :D

Hij is vandaag ook opgestaan en is naar het toilet gelopen en heeft even gezeten. Twee keer!! Hij voelt zich super. Als 1 van de weinige patienten kan hij zich de IC herinneren en dat ik gisteren ben langsgeweest. Normaal vergeet je dat vanwege de narcose.

So far so good!! Ik ben zoooooo blij. kan wel janken en springen tegelijk.  :78: :rollol:

pinky


Sismo

 :cheerleader: :cheerleader: klinkt allemaal super!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-