Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Hallo iedereen

Gestart door Viper, april 15, 2006, 05:23:02 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Viper

Ik zal me ook even voorstellen.

Ik ben Tim, de vriend van zonnekind hier op het forum.
We zijn hier beland na het lezen van het artikel uit P-magazine.

Zoals zonnekind al heeft duidelijk gemaakt hebben we een beetje problemen en zijn we op zoek naar antwoorden. Vooral ik heb sterk de link gelegd tussen onze problemen en aseksualiteit.

Het probleem is dat we al 4 jaar lang, van in het begin eigenlijk, problemen hebben met intimiteit. Niet enkel seks op zich, maar vaak kan mijn vriendin het moeilijk of niet verdragen dat ik haar innig zoen of kus. Steeds hebben we de oorzaak gezocht met sexuologen en psychologen bij "stress, onderliggende problemen en angsten, traumatische gebeurtenissen,..." maar ik heb het gevoel dat het elders zit.

Ik denk wel dat we een goede relatie hebben, we houden van elkaar en we zijn er al goed doorheen gekomen. Maar toch geeft het wel eens wrevel en problemen. Ik heb begrip en respect voor de situatie en zal nooit dingen verlangen waarbij de ander zich niet goed bij voelt. Uiteraard neemt dit niet weg dat ik wel seksuele opwinding ervaar en verlang naar knuffelken, kussen, en meer.

Het kussen lukt wel vaak, enkel wekt een innige kus wel meer verlangen op zodat het soms voorvalt dat ik even niet wil kussen omdat ik het er moeilijk mee krijg.

Als we toch overgaan naar meer dan is de zin van mijn vriendin meestal na 5 minuutjes over. Ze vraagt me dan om er haast achter te zetten wat de sfeer een beetje verpest en waardoor ik dan maar besluit niet verder te gaan en te stoppen. Ze heeft dan geen problemen om me verder te kussen of me op een andere mannier te bevredigen als het maar niet intiem is. Maar ik vermoed dat dit niet steeds met de volle zin is van haar zodat ik ook dat vaak weiger. Ik haat het als er zo'n dingen gebeuren met tegenzin van haar. Helaas heb ik meermaals fysieke pijn door meerdere opwindingen die onbeantwoord blijven. op zo'n moment moet ik mezelf dan beghelpen, ookal is dat niet leuk. Maar het is dat of echt pijn hebben (vergelijkbaar met het gevoel wanneer iemand in je kruis geschopt heeft)

Ik verwijt mijn vriendin absoluut niets en blijf geloven in een oplossing of op zijn minst wil ik echt het probleem kennen, want wat er juist is weten we nog steeds niet. Ik heb ook al meermaals twijfels gehad over onze relatie, maar ik hou teveel van haar om het om die reden uit te maken. We zouden wel goede vrienden kunnen blijven maar toch.

Aan de andere kant denk ik niet dat de relatie zou blijven lukken moest alles blijven zoals het nu is en de laatste 4 jaar was. Ik heb haar nooit bedrogen, maar ik vrees dat dit ooit zou kunnen gebeuren moest ik ergens door een andere vrouw worden versierd. De gevoelens en opwinding blijven nu eenmaal bestaan bij mij. Ook zou ik geen vrede kunnen nemen met een leven zonder seksualiteit Ook niet wanneer mijn vriendin het af en toe maar even zou toelaten om mij gelukkig te stellen (dat zou zeker niet hetzelfde zijn dan wanneer 2 mensen oprecht dezelfde gevoelens delen hé). Ik denk dat we nu ongeveer gemiddeld 3 keer per jaar intiem contact hebben, maar nooit lang en steeds gaat de zin van mijn vriendin over.
We hebben ook al bekeken of er iets mis is in de mannier waarop, maar daar zien we geen van beide een probleem.

Dat is zo een beetje in een notendop wat me hier brengt. Ik hoop natuurlijk ergens hier wat antwoorden te vinden. Ofwel kan het zijn dat mijn vriendin ook aseksueel is, en dan zullen we moeten bekijken hoe we dat verder aanpakken. Ofwel kan blijken dat er toch iets anders gaande is en zal onze zoektocht verder gaan (met toch weer een mogelijkheid uitgeschrapt).

Als er mensen zijn waarbij dit verhaal bepaalde zaken oproept, je mag zeker antwoorden of alle gedachten, tips en ideën geven!!! Dat zou ons mogelijk kunnen helpen!

Uiteraard als jullie wat vragen hebben voor mij of dingen iets duidelijker willen, just ask!!!!


Ik hoop dat ik niemand shokeer door zo openlijk alles hier op het forum te gooien. Ik hoop dat ik nu niet een beetje de grote boze wolf lijk omdat ik problemen ervaar doordat ik seksuele aspecten in de relatie mis. Ik hoop dat jullie daar ergens ook kunnen inkomen en dat ook ergens begrijpen.

Indien er iemand toch problemen mee heeft gewoon zeggen hé! 

Hopelijk kan ik hier wat toffe gesprekken voeren en bepaalde zaken bijleren.

Tot de volgende!
Groeten!

Tim






NoBigThing

Iedereen is hier over alles zeer openlijk. Dat heb ik in twee dagen tijd zelf ook ondervonden. Je kan hier over je meest beschamende fetisjes, meest erotische verhaaltjes en je meest genante vragen praten zonder enig probleem.

Jullie lijken me een mooi oprecht koppel, en aangezien jullie zo ijverig op zoek zijn naar een oplossing heb ik het gevoel dat jullie elkaar echt graag zien.

Zelf ben ik geen aseksueel, dus zal je verder van mij niet te veel antwoorden moeten verwachten, maar wat ik heb ondervonden is dat aseksuelen absoluut geen behoefte hebben aan seks. Het zal nooit spontaan komen. In dat opzicht lijkt Sterrenkind inderdaad wel aseksueel te zijn, maar ik durf dit niet met zekerheid te zeggen. Ik laat het liever aan de prof's over :)

In elk geval, van harte welkom!

Sjef

Om mij eerst even aan jullie voor te stellen, ik ben de man van Stev. Zij meldde zich eerder voor dit forum aan.

Het verhaal van Tim is meer dan herkenbaar voor mij/ons. Stev heeft het eerder willen schrijven maar wist niet zo goed hoe, daarom sluit ik graag bij Tim aan. Wij zijn inmiddels meer dan 10 jaar getrouwd en hebben de twee liefste kinderen van de wereld (echt waar!). Al vanaf het begin van ons huwelijk wilde het met vrijen niet zo lukken. We moesten avonden vastleggen in de agenda. Deze waren voor Stev voor de gezelligheid en voor mij om te vrijen (dat dacht ik tenminste). Het liep vrijwel altijd uit op frustratie: ik zei aan het begin van de avond iets als 'ik heb zin in jou'; zij zei dan 'dat kan als de kinderen slapen'. Rond een uur of 10 zat ik dan al 3/4 naakt op de rand van het bed, maar dan moest ik eerst nog concurreren met de vloer (zuigen en dweilen), de was (ophangen en nieuwe aanzetten) en de computer (mailen en SMS-en). Dan was het meestal al over 11 uur en was dat het excuus om vooral niet verder te gaan. Ook merkte ik dat het aanraken van erogene zones bij haar geen stimulerend effect had.

Twee jaar geleden zijn we (eindelijk) naar een sexuoloog gegaan. In dezelfde tijd studeerde een nicht van Stev af op het onderwerp Gender Distorsie. In haar proefschrift werden allerlei vormen van sexuele geaardheid behandeld, waaronder die van asexuele. Toen viel alles een beetje op zijn plek. Eerst wilde de sexuoloog er (nog) niet aan maar zelfs voor mij was het een openbaring.

Als ik nu terugkijk op de 1e 8 jaar van ons huwelijk (op sexueel gebied dan) heeft Stev zich wel heel erg van haar 'huwelijkse verplichting' gekweten en voel ik mij daar behoorlijk schuldig onder. Je zou (achteraf) kunnen stellen dat ze alleen om mij een plezier te doen of omdat het alweer een maand geleden was de benen spreidde. Ik schrijf dat zo omdat het nu zo voelt (tegen het misbruiken aan).

Inmiddels hebben we meer dan twee-en-een-half jaar niet meer gevreeën. Dat voelt voor mij als een eeuwigheid als je bedenkt dat ik wel iedere dag wil. Ik ben vaak een beetje radeloos, het idee dat het over is. Toch ben ik nog altijd smoorverliefd op mijn lieverd en moet er dan ook niet aan denken om 'buiten de deur te gaan eten'. We hebben een mondelinge overeenkomst dat ik best mezelf mag 'helpen', maar je weet (of misschien ook niet?) dat het wel een oplossing is om je lichamelijke aandrang te stillen, maar de geestelijke drang bepaald niet.

Zo dat is zo'n beetje ons verhaal.

Oh ja, heb je die hond op de foto bij Stev gezien? Dat mormel dringt zich ook altijd op als we intiem op de bank samen zijn. Moet je voorstellen: heb je geen sex meer met de liefde van je leven, moet je dat wat het meest in de buurt daarvan komt delen met een hond  :78:  ;D

Toch is deze voor Stev  :-*

Tot slot een vraagje aan de moderators: kunnen jullie ook een avondklok instellen, dat gaat Stev ook af en toe eens op tijd naar bed :rollol:

Sjef

Sismo

Jullie zijn volgens mij twee schatten! Voor mezelf zou ik wensen ooit zo iemand tegen te komen, hoewel dat voor de ander uiteindelijk niet zo makkelijk zal zijn...en dus ook niet voor mij.
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

Tempesta

Hoi Viper, welkom hier  :wave:. Wees vooral niet bevreesd lekker gedetailleerd te zijn, daar heb je de vrijheid van dit forum voor. Ik sluit me aan bij NoBigThing dat jij en Zonnekind duidelijk veel voor elkaar over hebben, en ik wens jullie veel succes met het zoeken naar antwoorden.

Zelfde geldt voor Sjef: ik hoop dat jij en Stev eruit komen. Ondertussen: allebei veel plezier op het forum. Sla ook vooral onze Onzin-sectie niet over, dat lucht soms heerlijk op  :D.

Stev

Citaat van: Sjef op april 15, 2006, 08:22:52 PM
Stev heeft het eerder willen schrijven maar wist niet zo goed hoe....

... en had daar een hele dag voor moeten uittrekken (een nadeel als Nederlands niet je moedertaal is  ;) )
Een grens is eigenlijk een wens om verder te gaan (Loesje)

myra

welkom Tim en Sjef,

Uiteraard zijn seksuele mensen hier ook welkom met al hun vragen erbij  ;) Stel ze maar gerust

lusten jullie ook  :cake:?

Ereinion

Welkom Viper en Sjef!  :cake: :cake:

Geweldig dat jullie hier ook zijn. Jullie verhalen zijn voor mij ook erg herkenbaar, maar dan van de andere kant. Ik hoop jullie hier vaak te zien.  :wave:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Viper


littlefanny

nog meer  :cake: voor jullie allemaal, ik heb hier eigenlijk maar 1 woord voor: Wow, wat gaaf dat jullie je verhaal hier zomaar neerleggen  :klap: :klap: Ik hoop dat het jullie allemaal in ieder geval een beetje helpt te weten wat het probleem daadwerkelijk is, dat leidt meestal een stukje dichter naar de oplossing. Ik kan jullie aanraden gewoon hier op het forum rond te kijken, er is veel te zien en te lezen en misschien dat dat leidt tot nog ietsje meer begrip en misschien nieuwe ideeën om met de situatie om te gaan. Sterkte  :)
:)
*Sommige mensen mogen gewoon nog niet dood
*YEAH make life worth it!
*Let's work together and make this world more livable
*Never stop working on yourself!

Ereinion

Citaat van: Viper op april 15, 2006, 05:23:02 PM
Ik hoop dat ik niemand shokeer door zo openlijk alles hier op het forum te gooien. Ik hoop dat ik nu niet een beetje de grote boze wolf lijk omdat ik problemen ervaar doordat ik seksuele aspecten in de relatie mis. Ik hoop dat jullie daar ergens ook kunnen inkomen en dat ook ergens begrijpen.

Ik denk niet dat iemand hier jou de grote boze wolf vindt en iedereen zich kan voorstellen dat het voor jou ook heel moeilijk is.
Vanuit mijn ervaring kan ik zeggen dat het heel belangrijk is om er over te blijven praten met elkaar. Het zal altijd (af en toe) problemen blijven geven. Maar het is makkelijker ermee om te gaan als je van elkaar weet dat je er eerlijk over bent.
Misschien kom je dan ook op andere ideeen wat wel werkt.
Je zegt dat ze er geen problemen mee heeft om soms op andere manieren door te gaan. Even over mezelf om het beter uit te leggen; Ik wil voor mijn vriend soms ook verder gaan. Omdat ik ervan geniet dat hij er dan zo van geniet. Hij heeft heel erg moeten wennen aan het idee dat ik daarvoor dingen wil doen die ik niet bijzonder prettig vind, maar dat ik het wel bijzonder vind dat ik hem dat kan geven. Dat hij twijfelde aan mijn motieven vond ik niet leuk. Ik kan heel goed voor mezelf uitmaken wat ik wel en niet wil. Als ik het niet wil geef ik dat aan, als ik iets wel wil, dan geef ik dat aan en is dat ook echt zo.
Dus het is belangrijk om dat soort dingen goed af te spreken. Maar misschien deden jullie dat al wel en zit je hier helemaal niet op te wachten.  ;)
Veel succes in ieder geval en ik vind het echt geweldig dat jullie hier samen zijn!
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Ereinion

Citaat van: Sjef op april 15, 2006, 08:22:52 PM
Tot slot een vraagje aan de moderators: kunnen jullie ook een avondklok instellen, dat gaat Stev ook af en toe eens op tijd naar bed :rollol:

Sjef

Hmm, ik denk dat meer partners daar blij mee zouden zijn  ;D Of een maximum hoe lang je hier mag zijn. Met al die nieuwe leden zit ik er helemaal lang achter.  :klap:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Viper

Citaat van: Ereinion op april 16, 2006, 04:36:59 PM

Ik wil voor mijn vriend soms ook verder gaan. Omdat ik ervan geniet dat hij er dan zo van geniet. Hij heeft heel erg moeten wennen aan het idee dat ik daarvoor dingen wil doen die ik niet bijzonder prettig vind, maar dat ik het wel bijzonder vind dat ik hem dat kan geven. Dat hij twijfelde aan mijn motieven vond ik niet leuk. Ik kan heel goed voor mezelf uitmaken wat ik wel en niet wil.

Dat is exact wat zonnekind dus ook doet met mij. Ofwel helpt ze me oraal, ze zegt dat ze daar van geniet dan. Ofwel doe ik het zelf en zoent ze me ondertussen innig.

Maar toch... Ik begrijp je vriend wel. Het "klopt niet" en het voelt verkeerd aan. Het is ook moeilijk om snappen dat ze het leuk vindt om oraal contact te hebben terwijl ze walgt an al de rest en ze als de dood is dat ik iets van haar lichaam buiten haar rug aanraak....

Ik denk dat we die afspraken wel duidelijk hebben, en dat het zover wel goed zit. Echter denk ik niet dat ik ooit echt "gewoon" ga raken aan die zaken. Ook moet ik zeggen, ik geniet er even van, maar zodra ik mijn hoogtepunt bekom slaan die gevoelens over tot schaamte en spijt. Ik hou er gewoon niet van om het op die mannier te moeten doen. Ik verwijt zonnekind er niets in, ik heb haar al vaker gezegd dat ik een geneesmiddel zou willen waardoor mijn seksueel verlangen ook weggaat. DAT zou me een zaligheid lijken! Zij vindt het echter een veel te ingrijpende zaak en zou niet willen dat ik zo ver moet gaan.

Ik begrijp niet dat ze dat zo erg vind terwijl ze zichzelf af en toe "opoffert" of terwijl ze zelf even voorstelde om me te laten behelpen door andere vrouwen... Dat lijkt me allemaal veel drastischer en erger voor haar!


Ereinion

Ik snap het. En het lijkt ook erger misschien. Maar als zij zegt dat het niet erg is, zul je haar toch moeten geloven. Maar als je het zelf niet fijn vindt, is het natuurlijk iets heel anders.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Sjef

Ik twijfel een beetje over de insteek die ik zal kiezen.

Ik begrijp precies wat Viper voelt en ben blij voor hem dat Zonnekind zich nog af en toe is sexueel wil inzetten.

Wij komen niet meer zover en soms droom/fantaseer ik erover dat het allemaal overgaat en dat we van het ene moment op het andere een wilde en gepassioneerde vrijpartij hebben. Je moet dan begrijpen dat daarmee Stev's 'vriendenclub' een enorme bedreiging wordt.

Onderstaande quote helpt daar niet echt bij.

Citaat van: littlefanny op april 16, 2006, 01:16:57 PM
nog meer  :cake: voor jullie allemaal, ik heb hier eigenlijk maar 1 woord voor: Wow, wat gaaf dat jullie je verhaal hier zomaar neerleggen  :klap: :klap: Ik hoop dat het jullie allemaal in ieder geval een beetje helpt te weten wat het probleem daadwerkelijk is, dat leidt meestal een stukje dichter naar de oplossing. Ik kan jullie aanraden gewoon hier op het forum rond te kijken, er is veel te zien en te lezen en misschien dat dat leidt tot nog ietsje meer begrip en misschien nieuwe ideeën om met de situatie om te gaan. Sterkte  :)

Ik heb begrip voor de situatie, sterker nog ik heb zelf onze sexuoloog (die homo is) letterlijk gezegd dat hij technisch gezien best gemeenschap zou kunnen hebben met een vrouw en zelfs kinderen verwekken, maar dat hij daar geen behoefte aan zou hebben. Zo ook zie ik dat met jullie geaardheid. Het kan best maar liever niet, toch? Net zoals dat voor homofilie geldt ga ik er maar vanuit dat wat jullie hebben net zo'n onderdeel van je ZIJN is dat het een blijvende zaak is.

Tegelijkertijd zit ik, en met mij de meeste partners denk ik, met een groot probleem. Sex is nooit mijn een-en-al geweest, maar de behoefte eraan is in mijn leven altijd nadrukkelijk aanwezig. Met al mijn begrip voor de situatie blijf ik nog steeds diezelfde en kom niet meer aan mijn trekken (wel een hele flauwe woordspeling :().
Ik zit niet op medelijden te wachten, maar over begrip zoals in het citaat verwoord moet je het bij mij niet aankomen. Ik 'begrijp' mijn lieverd de hele dag (welke man zal een vrouw ooit echt begrijpen natuurlijk)

Ik ga maar stoppen want het grijpt me aan.  
De portee van mijn relaas is dat als je echt wilt dat een sexuele partner een a-sexuele begrijpt en nabij blijft dat er een proces wordt opgestart met veel tranen en frustraties. Dit forum is een enorme steun voor Stev, maar voor mij is er alleen <leegte> [zucht]