Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Terug en vooruit kijken

Gestart door AceVentura, december 24, 2010, 01:08:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

pinky

Waarschijnlijk zie ik dat pas achteraf. Ik heb eerder zo'n jaar meegemaakt (gestopt met studie, maanden werkloos thuisgezeten, baantje gekregen waar ik niet happy mee was), maar dat is ook het jaar geweest (achteraf) dat ik van mijn ouders ben losgekomen, dat ik mijn eigen beslissingen ben gaan maken en dat ik voor de studie dramatherapie heb gekozen. En dat laatste was een schot in de roos. Een schot dat ik nooit genomen had als ik naar mijn ouders had geluisterd. Dus ja, ik zie ook wel dat er ook positieve dingen uit zullen komen. Dat zeker wel. Maar afgelopen jaar is er eentje om snel af te sluiten... voor mij dan!

En in Januari ga ik gewoon de stoute schoenen aantrekken en mijn bedrijfje inschrijven bij de kamer van koophandel (spreek me nog even moed in aan het begin van het jaar, voordat die weer in mijn schoenen zakt. Ik moet gewoon in het diepe springen). En vanaf dat moment kan het natuurlijk alleen maar beter gaan!

Oh ja, eet update; ik heb gisteren gewoon gegeten in plaats van dat ik met een *oempf* gevoel naar bed ging (zoals de rest van mijn familie). En (ook dat is heel erg goed) ik ben 2,3 kilo afgevallen. Dus het begin is er al. Ook al heb ik sterk de neiging om terug te vallen (wat al eens is gebeurd, weer een eetbui, maar dan maar eentje in plaats van een week lang elke avond), het gaat tot nog toe vrij goed. Zeker nu ik met gisteren erbij niet meer ben aangekomen! Ook niet afgevallen, maar heeej... het is wel kerst he! Dus al met al kan ik best tevreden zijn. Daarbij kijk ik niet met een rotgevoel terug naar afgelopen jaar. Meer met een gevoel van 'moest-dat-nu-echt-allemaal-gebeuren'? Een soort verbazing is denk ik de beste manier om het te omschrijven. Er zijn veel dingen gebeurd die ik zo niet had verwacht en die zo anders zijn gegaan dan dat ik van tevoren had kunnen bedenken. Maar het is zeker een goede leerschool geweest. Dat staat buiten kijf!

Ereinion

Wat goed dat je ondanks alle problemen zo goed met eten omgaat en zelfs weet af te vallen. Ik ben echt trots op je!  :knuffel:


Gewoon doen dat bedrijfje. Inschrijven is de eerste stap! Ik ga je alweer aanmoedigen.  :cheerleader: (nu snap ik waarom de smiley roze pompons heeft)
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

Citaat van: Ereinion op december 25, 2010, 09:41:12 AM
Wat maakt het toch uit of ze zich registreren.  ::) Ik kan me ook genoeg redenen verzinnen waarom aseksuelen zich willen registreren, maar verder niets willen posten. Maar goed, daar hebben we het al wel vaker over gehad.

Ik zeg niet dat ik het stom vind, enkel dat ik het niet snap

pinky

@ Ereinion; dank je. Het is ook verbazingwekkend hoe makkelijk het lijkt te gaan. Ik heb echt wel mijn moeilijke momenten hoor, maar dat zijn echt momenten en ik weet er redelijk goed doorheen te komen. Ik hoop dat dat zo blijft. Trouwens, één eetbui per week kan ik accepteren, dat is al 6 minder dan dat het was en de eetbuien zijn dan ook al minder, omdat mijn maag natuurlijk ook kleiner is geworden. Dus ach... ik denk dat veel vrouwen toch wel eens een eetbui hebben. En weet je, ik hoef ook niet dun te worden. Dat ben ik ook nooit geweest. Dit gaat voornamelijk om mijn gezondheid en mijn bewegingsvrijheid. Die wordt door mijn gewicht nu wel beperkt en dat is jammer. Maar daar gaat dus verandering inkomen. Daarbij heb ik nu echt een hele fijne therapeute. Ik denk dat ze zo een vriendin had kunnen zijn als ik haar niet op deze manier was tegen gekomen. De klik is er gewoon en dat had ik van tevoren goed ingeschat. Ik moet nu elke keer een uur rijden naar haar toe, terwijl er ook eentje op 10 minuten fietsen hier vandaan zit. Maar daar had ik dus geen goed gevoel bij. Anyway... ik ben erg blij zoals het nu gaat en ik hoop dat deze stijgende lijn voorlopig doorgaat! Dat zou ik echt tof vinden!

Zo, en nu weer iemand anders zijn terug en vooruitblik!

AceVentura

Sommigen hebben inderdaad heftig jaar (bijna) achter de rug. Laten we hopen dat 2011 een beter jaar voor jullie wordt !
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Citaat van: Drisos op december 26, 2010, 02:53:02 PM
Citaat van: Ereinion op december 25, 2010, 09:41:12 AM
Wat maakt het toch uit of ze zich registreren.  ::) Ik kan me ook genoeg redenen verzinnen waarom aseksuelen zich willen registreren, maar verder niets willen posten. Maar goed, daar hebben we het al wel vaker over gehad.

Ik zeg niet dat ik het stom vind, enkel dat ik het niet snap

Sorry, ik reageerde wat kribbig, omdat we het hier al wel vaker over hebben gehad.  :handschudden:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje

Ik zit elders op een ander forum, en daar moet je eerst door de ballotage commissie.
Simpel meelezen is er niet bij. Want alles is afgeschermd. Daar is bewust voor gekozen. Omdat mensen anders niet durven posten. En als je een tijdje niet post, wordt je er na een jaar uit gegooid. Voor de onderwerpen aldaar vind ik het een goede zaak.
Hier is gekozen om het voor iedereen leesbaar te houden, om de drempel zo laag mogelijk te houden. Ook ik snap het wel eens niet, maar ik ga er maar vanuit dat de mensen toch wat leren als ze hier een bezoekje hebben gebracht.

Ereinion

We zijn natuurlijk ook een forum om de zichtbaarheid te vergroten. Dat gaat een beetje lastig als we de onderwerpen afschermen.  ;)

Ik kan melden dat de admins gaan kijken naar de leden die hun account niet hebben geactiveerd. Die worden binnenkort waarschijnlijk verwijderd. Aan de andere leden (of ze nu wel of niet posten) moeten we niet komen, vind ik. Waarom? Omdat alleen al het registreren een grote stap kan zijn en belangrijk kan zijn in het stukje erkenning naar jezelf toe. Door je te registreren en je account te activeren, kun je het gevoel krijgen echt bij de aseksuele community te horen, ook al heb je geen behoefte om je mening er over te uiten.

En geregisteert meelezen is altijd makkelijker.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Dutchamoeba

Daar ben ik het helemaal mee eens. Ik heb me trouwens ook pas na een half jaar ingeschreven.

Mannetje

Ook ik vond het doodeng om mijn 1e postje te plaatsen.

Ienepien

En hoe bevalt het jullie tot nu toe??? ;)

Mannetje

Goed hoor  :D

Hebben jullie nog goede voornemens?

Ienepien

Ja, iets wat ik hier niet ga vertellen. ;)

Mannetje

Ik wil wat mensen gaan koppelen. En dan niet op de manier door ze aan elkaar voor te stellen, maar door ze als het ware de goede richting in te duwen.
En dan ook nog zonder dat ze het doorhebben. Vroeger lukte me dat ook altijd wel aardig, en ik denk dat het nu ook wel weer gaat lukken.


pinky

Staat Drisos ook op je lijst? ;)
Of ik...  :-\