Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Terug en vooruit kijken

Gestart door AceVentura, december 24, 2010, 01:08:33 PM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jovi_Hobbes

Ik maak niet zozeer goede voornemens met het nieuwe jaar. Ik heb wel goede hopen (pff, dat klinkt raar!) Er zijn een aantal dingen afgesloten in 2010 zodat ik in 2011 wat nieuwe paden in zou kunnen slaan. Nu maar afwachten hoe dingen gaan lopen.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

Dutchamoeba

De tijd zal het leren!

Ik zou dit jaar wel een EHBO-cursus willen doen. Het lijkt me heel erg niet te weten wat te doen wanneer je in een situatie verkeert waarin je iemand zou moeten helpen maar het niet doet omdat je niet weet hoe te helpen. Heeft er hier iemand een EHBO-diploma?

Sismo

Ik heb geen officieel EHBOdiploma, maar ben op mijn werk wel BHVer, heb geleerd te reanimeren en de basis van EHBO. Ik zou alleen wel liever elke maand op herhaling gaan, ben altijd bang niet meer te weten wat ik moet doen als het nodig is!
Maak van elke dag een sprookje: red draken en versla verwende prinsessen, kus af en toe een kikker en pluk de rijpe bramen -Loesje-

AceVentura

Ik heb geen EHBO of iets wat er op lijkt, maar het zou misschien wel handig zijn om eens te gaan doen. Nu kom ik niet veel verder dan pleisters plakken :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Dutchamoeba

En iemand die in ademnood zit met pleisters volplakken haalt nou net niet zoveel uit... Zeker niet als je de mond dichtplakt...

Jovi_Hobbes

 :schater:

Ik heb een jeugd EHBO-diploma, gehaald op de basisschool, maar ben niet echt de aangewezen persoon in noodsituaties. Ik kan (kon) een super ingewikkeld vingerverband aanleggen voor een verwonding waar een normaal mens gewoon een pleister op plakt  :D
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

AceVentura

 :schater:

* AceVentura gaat wel ... --- ... seinen, dat kan hij ten minste :) Daar heeft niemand een zaklamp voor nodig om dat te kunnen lezen :)
53x + m³ = Ø
Verwarring is een doorgang naar een andere, nieuwe realiteit.
- Richard Bandler

Ereinion

Ik heb een EHBO-diploma. Moet wel, want ik ben ook lotus-slachtoffer (dus ik beeld ongevallen uit bij EHBO en BHV lessen en bij grotere oefeningen) en daar heb je EHBO voor nodig. Voor mijn werk ben ik ook BHV-er, maar daar leer je echt te weinig. Ik zou gigantisch zenuwachtig zijn als ik op basis van die kennis iemand zou moeten helpen. Zelfs nu weet ik nog niet altijd zeker wat ik moet doen. Ik heb dus ook mijn AED (zo'n apparaat wat gebruikt wordt bij mensen met een hartaanval)-diploma, want anders krijg je geen EHBO-diploma meer.

Ik kan iedereen alleen maar aanmoedigen om een diploma te halen.  :cheerleader:
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Dutchamoeba

Twee collega's van mijn zus, die nog maar net hun EHBO-diploma hadden behaald, hebben een werknemer van het bedrijf boven hun gereanimeerd. Die man heeft het gered. Dan werpt zo'n diploma al meteen zijn vruchten af.

pinky

Oeh, dat is wel erg stoer!

Mijn zusje heeft hem ook gehaald en kon zich toen opgeven voor een proef. Dan gaf je je telefoonnummer op en als dan 112 een noodoproep kreeg en iemand had direct eerste hulp nodig, dan kreeg iedereen met EHBO diploma in de omgeving van het ongeval een oproep om direct die kant uit te gaan. Mijn zusje durfde dat niet. Die zegt ook, dan krijg je de oproep en 9 van de 10 keer ben je waarschijnlijk niet eens in de buurt (want op je werk, op visitie, boodschappen doen etc). Of als je wel in de buurt bent en het lukt niet. Of nog erger, de persoon wordt weggehaald en je hoort nooit hoe het is afgelopen. Dus dat wilde mijn zusje niet. En dat snap ik dan ook wel weer erg goed.

Ereinion

Ik kan dat ook doen, maar dat doe ik dus niet. Ik denk dat een reanimatie ongelooflijke impact heeft op je en daar moet je mee om kunnen gaan. Hoewel ik blij ben dat ik iemand kan helpen als ik in de buurt ben, ik wil dat soort situaties niet opzoeken. Ik zou ook iedere keer in de stress zitten als ik een SMS-je krijg. Je mag dan wel op dat moment beslissen of je wel of niet gaat, maar dat werkt voor mij ook niet. Niet gaan en dus beslissen dat je iemand niet wilt helpen terwijl die dat nodig heeft? De kans is groot dat er wel anderen komen, maar toch. Ik kom liever niet in zulke situaties terecht.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

pinky

Nou, inderdaad! Of nog erger, wat als je te laat er bent...Brrrrr

Dutchamoeba

Daar moet ik ook niet aan denken. Ik ben al bang dat de reanimatie-oefening met zo'n pop bij mij in het honderd loopt...

pinky

Heb je ineens een dooie pop... tsssk!

Dutchamoeba

Komt er dan niet zo'n grafiekje uit de pop rollen waarop staat dat de patient is overleden?