Nieuws:

Voor vragen rond je registratie, je account of het functioneren van het forum kun je een email sturen naar:
mailaven @ freedom.nl (zonder spaties rond de @).
Vermeld dan ook even de naam waarmee je je hebt geregistreerd.

Hoofdmenu

Waarschuwing: gevoelig onderwerp! Pedofilie

Gestart door Brummetje, januari 13, 2011, 01:08:47 AM

Vorige topic - Volgende topic

0 leden en 1 gast bekijken dit topic.

Brummetje

Even een misvatting uit de wereld helpen:

Ik zie in de OP dat ik het over pedoseksuelen had ipv pedofielen. Daar zit een verschil in. Ik bedoelde dus pedofielen, mensen die dus wel zulke gevoelens hebben, maar er nog nooit wat mee gedaan hebben.
Ik weet pas sinds een tijdje dat ze een verschil maken tussen iemand die alleen de gedachten hebben (de "fielen") en degene die iets gedaan hebben (de "seksuelen").

Sorry voor de verwarring, ik neem het dus niet op voor pedoseksuelen. Maar alleen de pedofielen, omdat ik via via weet dat zij het heel moeilijk hebben. Misschien wel moeilijker dan mensen die het niks kan schelen dat het bij de wet verboden is en het gewoon doen.

Zou het mss in de OP veranderd kunnen worden? Het woordje pedoseksuelen veranderen in pedofielen dus?
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Ereinion

Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Mannetje


Ereinion

Daar heb ik ook heel lang over nagedacht, maar volgens mij is dat de openings post.
Alleen mensen zonder fantasie, vluchten in de realiteit.

Fricai

Denk 'Original Post'. Maar denk dat pedofielen en pedoseksuelen synoniem zijn. Misschien logischer om het 'actieve pedofielen' vs. 'inactieve pedofielen' te maken?

Brummetje

Bedoelde idd OpeningsPost.
En dit topic is niet door mij geopend, dus ik kan het zelf niet.

Reden dat ik hier weer postte was trouwens dat ik eens bij "Toon nieuwe reacties op jouw berichten" keek en dit topic zag staan.
Ik kan soms wat hard/bot overkomen: is niet mijn bedoeling.

Jovi_Hobbes

Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?

DD

Gewoon één bedenking: is pedofiel ook perse pedoseksueel?

Jovi_Hobbes

Nee, het onderscheid dat gemaakt wordt is dat een pedofiel wel gevoelens heeft voor kinderen, maar een pedoseksueel is iemand die daar ook daadwerkelijk iets mee doet.
Is there anybody out there, just like everybody out there?
Just one somebody out there, just like me?